onko sinulta kysytty neuvolassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keiju84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

keiju84

Jäsen
14.07.2007
613
0
16
kuinka jaksat? Juttelin kaksos poikien äidin kanssa ja sanoi olevansa lopen kyllästynyt neuvolan ainaisiin kyselyhin siitä kuinka hän jaksaa lasten kanssa. Sinänsä ihan ymmärrettävää että kysytään, mutta ei minulta ole koskaan kysytty. Kai sitä voi uupua ihan vain yhden vauvan hoitamiseen saati sitten jos on isompia lapsia. Aloin vain ihmettelemään miksi tärkeämpää kysyä kaskos vauvvojen äidiltä kuin yhden vauvan äidiltä?

Taitaa olla enemmän terkkarikohtainen juttu, toiset on vaan oppineet kysymään aina ensimmäisenä jaksamista. Kyl multakin on kysytty aina, yhden laspen kanssa ja sitten kun on ollut 2 pientä (ei kaksoset).

On kysytty ja on keskusteltu neuvolassa muutenkin paljon kaikista ongelmista. Minusta ihan hyvä vaan että kysyvät enkä ole muitakaan kysymyksiä pistänyt pahaksi, koski ne sitten miten vaikeaa asiaa tahansa.

En taida nyt olla ihan oikea vastaamaan tähän kysymykseen, kun mulla sattuu ne kaksoset olemaan... Mutta ei multa ainakaan tivata "kuinka jaksat", siis noilla sanoilla. Yleensä terkka kysyy ihan kuin nyt itsekin kysyisi keltä tahansa "mitä kuuluu" ja ihan itsehän siinä voi valita mitä vastaa. Ehkä ap:nkin terkka on joskus kuulumisia kysellyt?

Sillon kysyttiin muutaman kerran kun vauva oli vastasyntynyt, mutta ei sitten sen jälkeen. Ainakaan en muista että olis kysytty, kivaa olis kun jotakin joskus kiinnostaisikin kuinka minä jaksan. Vaikka hyvin jaksankin, mutta silti.

Alkuperäinen kirjoittaja tuplis:
En taida nyt olla ihan oikea vastaamaan tähän kysymykseen, kun mulla sattuu ne kaksoset olemaan... Mutta ei multa ainakaan tivata "kuinka jaksat", siis noilla sanoilla. Yleensä terkka kysyy ihan kuin nyt itsekin kysyisi keltä tahansa "mitä kuuluu" ja ihan itsehän siinä voi valita mitä vastaa. Ehkä ap:nkin terkka on joskus kuulumisia kysellyt?

No kaksosten äidim puheitten perusteella tivataan ja tyrkytetään joka kerta kotiapua. Kuitenkin jaksaa todella hyvin poikien kanssa ja siksi juuri ärsyttääkin.
Meillä on ehkä kerran tai kaksi kysytty miten meillä menee silloin kuin toinen oli juuri syntynyt. Meillä neuvolan tätikin vaihtuu melkein joka kerta että johtuisiko sitten siitä, ettei noita sijaisia jaksa kiinnostaa.

Yhteistyössä