Onko siskoni kateellinen vai mitä tämä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pikkusisko"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Pikkusisko"

Vieras
Hei!

Siskoni on minua 4 vuotta vanhempi ja ollut minulle aina kovin läheinen ja rakas. Olen häntä aina suuresti kunnioittanut, ihaillut ja nuorempana sisaruksena matkinutkin.

Ongelmaksi on muodostunut hänen nykyinen käytöksensä. Löysin itse ihanan miehen pari vuotta sitten ja muutimme pian yhteen, siskoni vastustuksesta huolimatta. Hän itse oli tuossa vaiheessa eronnut poikaystävästään, joten osaltaan ymmärrän hänen käytöksensä.

Nyt nuorempana sisaruksena olen juuri valmistunut korkeakoulusta ja saamassa lapsen parin viikon sisään. Hän on itse aloittanut juuri korkeakouluopinnot, eikä hänellä ole lapsia. Siskoni ei ole minua onnittelut koulun päättymisen johdosta, eikä koko raskausaikana minulle soitellut, vaikka ennen raskautta meillä oli toisillemme tapana soitella. Raskauteenkin hän ensimmäisenä kommentoi sanoilla: "Unohtuiko ehkäisy ja aiotko tehdä abortin?" Muutenkin raskauteen liittyvistä asioista hän ei ole halunnut keskustella ja olen itsekin vältellyt aihetta, kun se näyttää aiheuttavan hänelle epämukavuutta. Isoveljemme lapsen saantiin hänellä oli täysin erilainen asenne ja hän oli tulevasta veljenpojastaan innoissaan.

Lisäksi siskoni ei ole vieraillut luonani uudessa asunnossani, vaikka olen häntä moneen kertaan pyytänyt. Hänen vastauksensa on, että ei hän viitsi tulla, kun minä en ole vieraillut hänen asunnossaan kuin kerran. Asumme siis yli 600 kilometrin päässä toisistamme, mutta viime kesänä vierailin hänen luonaan 5 päivää hänen uudessa asunnossaan. Hän ei viitsi tulla paikkakunnalla vieraillessaan edes tunniksi minun luonani käymään.

Onko siskoni kateellinen vai mikä on vikana?

On. Tylsää, että purkaa sen noin. Mutta ei ehkä itsekään myönnä kateuttaan itselleen, vaan kuvittelee jotain muuta. Itse sain vastaavassa tilanteessa todella paljon paskaa niskaan isosiskolta. Lopulta meni välit hetkeksi kokonaan, mutta on ne jonkinlaiseksi palautuneet. Hän lopulta myönsi olleensa todella kateellinen, ja siksi käyttäytyneensä oudosti ja ikävästi.

On. Tylsää, että purkaa sen noin. Mutta ei ehkä itsekään myönnä kateuttaan itselleen, vaan kuvittelee jotain muuta. Itse sain vastaavassa tilanteessa todella paljon paskaa niskaan isosiskolta. Lopulta meni välit hetkeksi kokonaan, mutta on ne jonkinlaiseksi palautuneet. Hän lopulta myönsi olleensa todella kateellinen, ja siksi käyttäytyneensä oudosti ja ikävästi.

Onpa mukavaa, että siskosi kuitenkin myönsi kateutensa. Tunnen oman siskoni niin hyvin, että tiedän, ettei hän ikinä tule pyytämään anteeksi tai myöntämään tympeää käytöstään. Toivon vain, että meidän välimme voisivat joskus palautua edes osittain samanlaisiksi kuin aiemmin.

Tuntuu vain pahalta, että siskoni, joka on ollut minulle kuin paras ystävä, on minut hylännyt täysin. Tässä uudessa elämäntilanteessani kaipaisin tukea häneltä. Minä olen hänelle aina tukea antanut.

Hormoonien jyllääminen ei tee tästä asiasta yhtään helpompaa...

Kysy. Siltä. Siskolta.
Oikeasti, mitä hyötyä palstalaisten mielipiteistä on tässä asiassa? Jos haluat korjata välit siskon kanssa, puhu hänelle. Jos haluat vain purkaa vitutustasi siskon käytöksestä, ymmärrän. Mutta kukaan täällä ei tiedä, onko siskosi kateellinen vai mistä on kysymys, koska tarinalla on aina kaksi puolta.

Ei mielipuolisiskoista kannata välittää. Kannattaa olla vain hiljaa ja ihmetellä itsekseen. Eikä kannata vastata kirjeisiin. ( Tavallinen tapa ottaa yhteyttä). Vaikka itse muutat maailman ääriin, niin kyllä nykypäivän teknologia tuo niitten hulluudet silmiesi eteen vaikka et ole missään yhteydessä. Minä otan rillit pois ja painan ”delete”. Yks hölmö kirjoitti ihan tosissaan lopuksi, ettei hän ole koskaan kirjoittanut mitään Siis haloo!

Yhteistyössä