Onko sopiva äiti/lapsi joululahja vai mitä suosittelisit vaihtoehtoisesti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mun pitää jo heti alkuunsa tunnustaa,että en ole oikein selvillä, minkälaisia taitoja minkäkin ikäisillä lapsilla on tietyssä iässä.
Olin ajatellut antaa yhdeksi joululahjaksi äiti/poika yhteislahjaksi molemmille värityskirjat ja värikynät. Äidille tietysti aikuisten värityskirjan ja lapselle omansa. Ikää tällä pojalla on jouluna 1,5 vuotta. Onko värityskirja vielä tämän ikäiselle täyskatastrofi? Jos on, niin mitä suosittelisitte vaihtoehtoisesti tämä ikäiselle

Ei noin pieni osaa vielä värittää. Hyviä leluja tuonikäiselle ovat mm. nukke, tai muoviset leluastiastot, tai duploja rakenteluun.

Nukke voi olla erityisen onnistunut lahja pojalle, jos hänellä ei vielä nukkea ole. Minä olen antanut useammalle pojalle lahjaksi nuken 1-2-vuotislahjaksi, ja sillä on onnellisena leikitty monta vuotta -- jopa naapuruston muutkin pojat ovat halunneet tulla kylään leikkimään juuri sillä, kun ei heillä kotonaan ole ollut yhtään nukkea.

Joo ei kyllä 1,5v osaa värittää, vetelee toki innoissaan viivoja paperille tms.

Duplot, autot, nuket tai lähinnä rattaat, little people lelut on meillä 1v 5kk pojan suosiossa. Autot joista kuuluu ääniä on parhaita.

Turha sille lapselle on mitään värityskirjaa antaa. Jos haluaisit tuon antaa, niin laita lapselle lehtiö paksua paperia sen värityskirjan sijaan. Jotain lasta kiinnostaa sotata siihen kynillä paljonkin, toista ei taas yhtään. Mutta varsinaista värittämistä ei kyllä vielä tee.

Meillä meni tuon ikäisenä vielä todella usein ne kynät suuhun :D jos haluat pysyä samoilla linjoilla niin joku kirja, josta lähtee ääniä kun painaa nappeja. Ne on olleet meillä todella suosittuja. Ja äiti voi sitten väitellä omaa kirjaa kun lapsi lukee omaansa :)

Yhteistyössä