Onko sua pistänyt amppari/mehiläinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yökkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yökkis

Vieras
Mua on joskus pentuna pistäny amppari/mettinen tms. kämmeneen ja tänään pisti joku kerpele sormeen. Siihen jäi sen piikki kiinni, jonka nyppäsin tietysti heti pois. Sormessa tuntui hetken sellaista tykyttävää kipua ja nyt pistokohta punoittaa pikkasen.

Voiko tuohon laittaa jotain, vai vieläkö tässä pitäis ottaa kyytablettia? Siitä on varmaan tunti kun öttinen pisti... Voiko joku allerginen reaktio tulla kuinka pitkän ajan päästä? Ei kai...

Onko teitä pistäny möttiset ja mitä tuli, vai tuliko mitään?

esikoista piti eilen ampiainen kaksi kertaa,pieni paukama nousi ja kuulema oli kipeä illan.ilmeisesti ei ole allerginen kerran ei tuon pahempaa tullut.itseäni ovat pistelleet myös usein metsästysreissuilla kun on pitäny härnäillä niitä.

pienenä pisti amppari.kauan aikaa oli kipiä.kuopusta pistäny 2 kertaa ja sai allerkisen reaktion.iso punanen paukama ja turpos hervottomasti.nyt epipen käytössä.sai siis tokasta anafylaksian.kortisoonia piikillä ja spiiralla.adrenaliinin pistivät heti.oireet tuli välittömästi.

Nyt on etikoitu tuo sormi, siis pistoskohta.

Mille hedelmille mama12345 allergisoiduit? Hyyyi, nyt mulle tuli kammo noita ötöjä kohtaan ja pelko et jos seuraavasta pistosta aiheutuu jotain vakavaa, tai jos seuraava appelsiini, kiivi tai pähkinä vie shokkiin. (Joo, olen hysteerikko!)

Lucifer ei ilmeisesti ainakaan ole herkistynyt niille, kun ei mitään useista pistoista huolimatta ole tullu. :)

On. Mukulana astuin kannossa olevaan ampparipesään. Pistoja tuli parikymmentä. Äiti soitti lääkäriin, mutta koska olin ok kaikesta huolimatta, niin ei tarvinnut lääkäriin lähteä.

Aikuisena olen muutamia pistoja saanut. Kipeitä ovat, mutta menee äkkiä ohi.

Yhteistyössä