Onko suhde tuhoon tuomittu kun nainen käyttäytyy kuin kakara? Neuvokaa naiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja M28
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

M28

Vieras
Olen vuoden verran tuntenut itseäni vähän nuoremman naisen. Hän on 24v ja minä 28v. Olemme olleet tiiviisti tekemisissä toistemme kanssa yhtä taukoa lukuunottamatta töideni takia. En edes tiedä onko suhteemme virallinen, mutta nainen periaatteessa asuu luonani, jos se lasketaan, sillä hän usein viettää aikaa luonani. Olen todella tarkka yksityiselämässä ja työssä enkä sotke asioitani. Nainen on toista maata, hän toimii oman mielensä mukaan. Olen ostanut hänelle paljon arvokkaita tavaroita ja olemme lomailleet yhdessä. Minä maksoin kaiken, koska opiskelijana hänen tulonsa eivät ole huikeat. Tunnettuani hänet puolivuotta ilmeni että hän sairastaa jonkin sortin syömis- ja ahdistushäiriöitä johtuen hankalasta lapsuudesta. Olen tukenut häntä kaikin tavoin MUTTA hän ei suostunut ottamaan muuta apua kuin sen mitä olen jo hänen vuoksi tehnyt. Rakastan häntä enkä todella kestä hänen kärsivän. Kävi kuten pelkäsin ja hän joutui sairaalaan ja siitä seurasi pitkät hoitoajat, jotka hän lopetti kunnes taas joutui sairaalaan. Tässä välissä välimme hieman tulehtuivat, koska tosissani suutuin hänen lapsellisesta käytöksestä ja hän taas väitti minun puuttuvan liikaa asioihinsa. Olemme puheväleissä ja tähän väliin voin sanoa että olen esitellyt hänet perheelleni, jotka ovat hänestä myös huolissaan. Haluan vain että hän paranee ja voisimme elää normaalia elämää yhdessä. En halua pelätä ja että hän joutuu jatkuvasti sairaalaan.
Olen tehnyt kaiken voitavani ja sanonut sen hänelle mutta hän vain laittaa vastaan. En enää jaksa murehtia mutten voi päästää irti, koska välitän ja rakastan liikaa.

Pahoittelut pitkästä tekstistä mutta miten tästä eteenpäin?

"Olet tehnyt kaiken voitavasi" on todennäköisesti totta.

Sairaudet, varsinkin mielen, on sellaisia ettei niissä voi määräänsä enempää toinen auttaa. Tarvii olla halu ottaa vastaan apua, tarvii olla halu muutokseen, muuten mikään hoito ei auta. Sanoisin, että aivan sama kuin masentuneen kanssa, ei läheiset voi määräänsä enempää tehdä.

Jos hän ei suostu ottamaan vastaan apua, et pysty tekemään nyt mitään enempää.

[QUOTE="vieraana";28946798]"Olet tehnyt kaiken voitavasi" on todennäköisesti totta.

Sairaudet, varsinkin mielen, on sellaisia ettei niissä voi määräänsä enempää toinen auttaa. Tarvii olla halu ottaa vastaan apua, tarvii olla halu muutokseen, muuten mikään hoito ei auta. Sanoisin, että aivan sama kuin masentuneen kanssa, ei läheiset voi määräänsä enempää tehdä.

Jos hän ei suostu ottamaan vastaan apua, et pysty tekemään nyt mitään enempää.[/QUOTE]

Kiitos. Tilanne tuntuu toivottomalta mutta haluan hänen paranevan.
En syytä häntä, vaikka elämästäni on tullut stressaavampaa, koska huolestun
helposti. Se tarkoittaa että välitän ja rakastan häntä ongelmista huolimatta.
En tiedä mitä muuta tehdä kuin olla kuuntelijana ja tukena jos hänellä on paha olla.

Kiitos. Tilanne tuntuu toivottomalta mutta haluan hänen paranevan.
En syytä häntä, vaikka elämästäni on tullut stressaavampaa, koska huolestun
helposti. Se tarkoittaa että välitän ja rakastan häntä ongelmista huolimatta.
En tiedä mitä muuta tehdä kuin olla kuuntelijana ja tukena jos hänellä on paha olla.

olet toiminut oikein. Älä vain sairastuta itseäsi tilanteen takia.

Vähän kuulostaa siltä, että sinusta on naiselle hyötyä, koska olet luonteeltasi riippuvaisuuteen taipuvainen ja ylikiltti. Vastineeksi haluaisit naisen hoitavan päänsä kuntoon, vaikka syy miksi olette yhdessä, liittyy varmaan hänen ongelmiinsa. Tyypillinen tarina, josta ei tule varmaan mitään. Suosittelen sinulle reipastumista ja ritarinkaavusta luopumista. Se viehättää terveempiä naisia.

Olen ostanut hänelle paljon arvokkaita tavaroita ja olemme lomailleet yhdessä. Minä maksoin kaiken, koska opiskelijana hänen tulonsa eivät ole huikeat.
Kun kirjoittaa tällaista, niin joko yrittää ostaa rakkautta tai manipuloi rahalla ja/ tai pelkää tulleensa hyväksikäytetyksi. Joka tapauksessa se kertoo, että suhde ei ole terveellä pohjalla.

Yhteistyössä