Onko suhteellamme vielä toivoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mio80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mio80

Uusi jäsen
16.07.2009
3
0
1
Hei!

Ajatelin että ehkä täältä voisin saada vastauksia isoon mieltä painavaan ongelmaan mitä käymme juuri mieheni kanssa läpi. Olen 25vkolla raskaana ja tätä raskautta on toivottu pitkään (4v). Ollaan käyty monessa hedelmöityshoidossa ja koettu parit keskenmenot yhdessä ja aina suhteemme on ollut ihana ja läheinen.
Nyt vihdoinkin olemme onnellisesti raskaana ja meidän pitäisi elää sitä yhtä elämämme ihaninta ja jännittävintä aikaa yhdessä mistä olemme niin pitkään yhdessä haaveilleet niin mies ilmoitti ettei tiedä enään tunteistaan minua kohtaan. Olen vaistonnut että kaikki ei ole hyvin mutta olen ajatellut sen johtuvan hormooneistani että kaipaan vaan nyt enemmän huomiota vaikka todellisuudessa en sitä juurikaan ole saanut hänelta. Olen jutellut mieheni kanssa pariinkin otteeseen että mikä hänellä on ja lopulta hän avautui minulle tunteistaan. Olin tietysti aivan shokissa ja mieheni sanoi että hän itsekin kärsii tästä olostaan. Hän haluaisi että kaikki olisi hyvin ja voisi rakastaa minua niinkuin ennenkin mutta ei voi tunteilleen mitään.Hän ei löydä mitään syytä miksi tunteet ovat muuttuneet. Hän ei kuitenkaan haluaisi erota mutta sanoi ettei näinkään voi jatkua. Hän on valmis menemään terapiaan jotta saisimme asian korjattua. Rakastan miestäni yli kaiken ja toivon että lopulta vauvan syntymän myötä tilanne paranisi mutta pelkään silti pahinta. Tiedän että hän on tosissaan puheissaan ja haluaisinkin tietää onko teistä kenellään ollut vastaavanlaista tilannetta ja miten tilanne on edennyt kun vauva on syntynyt perheeseen? Voiko se viimeistään herättää rakkauden uudestaan minua kohtaan?
Mieheni ei ole sen tyyppinen että panikoisi isyydestään tai vauvan mukana tulevasta vastuusta ja sanoi ettei se ole sitäkään. Tunteet ovat kuulema muuttuneet nyt kolmen kk. sisällä.

Toivottavasti saisin kuulla teiltä vastaavanlaisista tilanteista jos jollain on kokemusta.

-Mio-

On toivoa, jos molemmat haluatte jatkaa ja tehdä asialle jotain. Pitkässä suhteessa on aina vaikeita paikkoja ja rakkaus ei säily, jos sen säilymisen eteen ei tee mitään!

Älkää odottako vauvan syntymään, vaan hakekaa nyt jo apua. Esim. perheneuvola, kriisikeskukset, seurakuntien kriisipalvelut (jotka ovat avoimia kaikille uskontoon katsomatta ja joissa ei tuputeta uskontoa) ovat paikkoja, joista apua helposti saa.

Ilman ulkopuolista apuakin kannattaa keskustella, keskustella ja keskustella. Mitä sinä haluat elämältä? Mitä miehesi haluaa?

Vaikka miehesi sanookin toista, niin tuleva isyys ja vauva ovat kuitenkin hyvin todennäköisesti sellaisia asioita, jotka saavat miehen hämilleen ja tunteet sekaisin. Meillä vauvantulo + muut miehen elämää sekoittavat jutut johtivat pettämiseen ja vaikka hän aluksi sanoikin, ettei se johtunut raskaudesta ja vauvasta eikä tiedä mistä johtui, niin kun hommaa vähän pengottiin, niin lopulta tuleva elämänmuutos olikin aika suuressa osassa ko. tapahtumassa. Mutta kaikesta selvittiin, juuri siksi, että molemmat halusimme.

Kiitos viuvauvou kannustavista sanoistasi :)

Meillä on ensi viikolle aika terapiaan ja olemme myös samaa mieltä siinä että ei jäädä odottamaan vauvan syntymää vaan asiaan on puututtava heti.
Ihana kuulla että te saitte ongelmanne selvitettyä. Hieno että pystyit antamaan miehellesi anteeksi ja saatte nyt elää koko perhe yhdessä :)

Toivotaan että meidänkin perheellä on vielä yhteinen tulevaisuus.

Mio

Kuulostaa vaiheelta. Olen kuullut MONTA kertaa aikaisemminkin, että miehellä meneekin pasmat sekaisin, kun raskaus sitten onnistuukin.. Kiva, että saitte ajan näin nopeasti terapeutille, se on varmasti hyvä ja voimaannuttava kokemus ennenpitkää, zemppiä siihen ja voimia teille. Ihanaa, että hän on valmis ottamaan apua ja ymmärtää sitä tarvitsevansa.

Entä jos kyse onkin vain seksi. Miehillä se on hyvin yleinen syy. Kun yrititte lasta, mies sai seksiä. Kun nyt olet raskaana, onko seksi vähentynyt? Älä pidä tätä provona. Minulla on paljon miespuolisia ystäviä, joista osalle on käynyt juuri noin. Ja arvaapa mitä he minulle kertovat, mutteivät voi kertoa vaimoilleen (ja kieltävät sen viimeiseen asti)? No, tunne on alunpitäenkin pohjautunut seksiin, ja he tajuavat sen vasta, kun seksi on vähentynyt. Sen jälkeen, eivät enää kykene tuntemaan yhtään mitään. Paitsi ahdistusta koko tilanteesta. Ei. En ole se "varapillu" noille miespuolisille ystävilleni. Olen kaveri. Tunnen nämä ihmiset monesta eri yhteydestä, en makaa heidän kanssaan.

Seksi meillä on kyllä vähentynyt ja parin keskenmenon kokeneena en aluksi uskaltanut seksiä oikein edes harrastaa ja kerran kun yritimme se ei todellakaan ollut mikään ihana kokemus sillä jostain syystä vaan en pystynyt heittäytymään siihen mukaan.
Nyt taas kun raskaus on edennyt hyvin ja pahoinvointi on taaksejäänyttä aikaa niin minua haluttaisikin seksi oikein kunnolla. Mies taas ei ole innokas sitä harrastamaan kun on niin sekaisin tunteidensa kanssa.. Olen itsekin sitä pohtinut että voisiko seksin puute olla yksi syy ja hän sanoikin jokin aika sitten että hänelle jäi ikävä tunne meidän viime kerrasta koska oli ollut niin epämukavaa kun musta huomasi että oli niin väkinäistä hommaa. Pitäisikö sitä vaan alkaa vonkaamaan väkisin vaikka itselleni se tuntuu niin surulliselta kun huomaa että toisen tunteet on nyt niin jäässä? Toki meillä on aikaisemminkin ollut pidempiä taukoja seksin saralla koska olen käynyt läpi hedelmöityshoitoja ja olo on ollut niin tukala mutta ei mieheni ole siitä ollut moksiskaan ja ymmärtänyt hyvin tilanteen. En jaksaisi uskoa mieheni tuntien että se olisi ainakaan pelkästään tästä kyse mutta toki se voi olla yksi vaikuttava seikka. Kiitos huomiostasi! :)

Lapsetomuus, keskenmenot, odottaminen ja vihdoin onnistuminen on mielettömän stressaavaa! Kummallekin. Mies voi kokea olevansa jotenkin ulkopuolinenkin kaikessa ja kärsii tosiaan hiljaa itsekseen. Sinulla tuntuu olevan ajatteleva ja yrittävä mies, niin olen todella vakuuttunut, että toivoa on. Hienoa, että menette terapiaan tässä vaiheessa. Apua on varmasti siitä siihen uuteen elämänvaiheeseen sitten vauvan kanssa. Siinä jää herkästi parisuhde ja toisen huomioiminen vähemmälle kuitenkin, ainakin alussa. Onittelut raskautumisesta ja voimia.

Tunteet ja rakkaus ovat eri asia. Vaikka rakastaa, aina ei ole tunteita ja joskus voi olla tunteita ilman rakkautta. Miksi aina tuijotetaan tunteisiin? Ei aina voi olla kuin vastanaitu pari. Kyllä ne palaavat, jos halutaan pysyä yhdessä, halutaan TAHTOA rakastaa, ei luovuteta heti, eikä säikähdetä pienestä tunnelamasta. Niin joo, kyllä se seksikin on tärkeä suhteessa, sen avulla pelkästään ei suhde pysy, mutta hyvä suola se on.

Yhteistyössä