Onko sulla ollut kohtutuehdus? Millaisin oirein?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohtunen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kohtunen

Vieras
Millaiset oli oireet, miten pian pääsit/käskettiin lääkäriin?
Miten tutkittiin, todettiin, miten hoidettiin?

Mulla vauva 8vk, oikea jälkivuoto loppunut varmaan jo 4vk sitten.
Jonain päivänä ei ole tullut ollenkaan vuotoa, joku päivä tullut kirkasta, joku päivä vaaleanpunaista, joku päivä ruskeaa, joku päivä melkein mustaa, joku päivä sekoituksia.
*sori*

Sitten on ollut joitain mahanipistelyjä ja selkänipistelyä myös. Joskus...

Ei kuumetta, ei yleisvoinnissa moittimista.

Kaksi kertaa, kun olen sohvalta noussut ylös, on käynyt tosi kipeää vatsaan. AJattelin niistä että ilmavaivoja, mutta nyt ku vuoto vaan jatkuu ja muuttaa itseään kokoajan, oon alkanu miettiä, josko onkin joku tulehdus tuolla...

Mulle tuli 9 viikkoa kaavinnan jälkeen kohtutulehdus, kun piti alkaa kuukautiset. Mutta kohdunsuulla oli kaavinnan jälkeen jäänyt raskausmateriaalia, joka esti veren ulos tulon. Kipu oli huumaava, kouristeleva, ei kuumetta. Olin ulkomailla ja siellä sairaalassa ei tiedetty, mistä oli kyse. Lensin kotiin ja pääsin sairaalaan, jossa tehtiin uusintakaavinta. Sain kahta eri antibioottia. Kipujen alusta kaavintaan saakka kesti 2 vrk. Tulehdusarvot olivat jo tosi korkealla. Mutta sellaista vatsakipua en ole ennen tai jälkeen kokenut. Ei ollut mitään epäselvyyttä siitä, tarvitsenko lääkärinapua vai en.

Kipu alamahassa joka koveni pikku hiljaa,sitten jo kävely muuttui vaikeaksi. Ei ollut kuumetta,vuoto oli normaali,ei hajua. Noin viikko synnytyksestä alkoi mahakivut.

Ensimmäinen 2 viikkoa synnytyksestä, hajusta ja mahakivusta huomasin. Tehtiin kaavinta.
Toisen kerran n. 6 viikkoa synnytyksestä järkyttävä mahakipu ja kuume. Jälkitarkastuksessa jäi huomioimatta kohonneet bakteeriarvot...

On ollut. Alavatsakipua, veristä vuotoa joka muutti olomuotoaan melkein mustasta melkein kirkkaaseen. vuodossa oli pahah haju. Lämpöilyä vähän. Ajoissa saatu antibioottikuuri korjasi asian.

[QUOTE="mum";28907833]Mulla tuli jo sairaalassa olon aikana molemmista raskauksista. Oireena oli vain korkea kuume ja heikko olo.[/QUOTE]

Niin ja ekassa jouduin kaavintaan, joka tehtiin hereillä ollessa. Sitten antibioottia suoraan suoneen ja verta lisää pari yksikköä. Toisessa sain vain antibiootit.

Mulla ei ollu muota oireita kuin uudestaan alkanut jälkivuoto. Jälkivuoto loppu jo noin 2viikkoo synnytyksestä mutta alko uudestaan parinpäivän päästä ja vuoto oli alusta asti niukkaa. Synnyrilläkkän eivät meinannu ensin kohtutulehdusta epäillä kun oireista puuttu ns. kaikki tyypillisimmät.
Edellisiin synnytyksiin verrattuna vuoto vaan oli niin erilaisa, että osasin jotain epäillä. Kohtu oli täynnä verta ja raskausmateriaalia ei vaan tullu ulos lääkkeellä alotettiin supistukset. Lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen sain buuttikuurin.

Kiitos vastauksista.

Eli taidan soitella jälkitarkastusaikaa mahd.pian ja sanon näistä oireista.
Kyllä vähän mietityttää ja toki soitan päivystykseen, jos menee pahemmaksi.

Yhteistyössä