Onko sulla sormuksia vierekkäisissä somissa? (muutama kysymys tähän liittyen)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Koliseeko ne muillakin kovasti yhteen, tottuuko siihen kolinaan ja kuluttaako se hirmuisesti sitä sormusta?

Painonpudotuksen myötä ei sormukset enää pysy niille varatuissa sormissa joten jos laitan niitä niihin sormiin missä ne pysyy, on lopputuloksena se, että mulla on sormukset vierekkäisissä sormissa. Ja kolina on melkonen.

Toinen asia mikä pohdituttaa, on ulkonäöllinen. Missä sormissa sormuksia ns. kuuluu käyttää?

Kun lykkään sormuksen etusormeen, tulee ihan "luokkasormus-olo". Mun mielestäni sormukset sopii vain nimettömään, keskisormeen ja ehkä nipinnapin pikkurilliin.

Onko jollakulla käytössä sormuskia myös etusormissa...ja kenties kuvaa siitä, että minkälainen sormus siinä on. Tuntuu ettei ainakaan mikään omistani siihen sormeen sovi.

Mä ainakin yhteen aikaan käytin sormusta melkein joka sormessa, enkä kyllä koskaan ole ajatellut, että johonkin sormeen ei sormus sopisi. Mulla ne ei myöskään mitenkään häiritsevästi kolisseet yhteen, en ainakaan muista :D joten kai siihen sitten tottuu :D

Mä ainakin yhteen aikaan käytin sormusta melkein joka sormessa, enkä kyllä koskaan ole ajatellut, että johonkin sormeen ei sormus sopisi. Mulla ne ei myöskään mitenkään häiritsevästi kolisseet yhteen, en ainakaan muista :D joten kai siihen sitten tottuu :D

Mun mielestä ne kilisee ja kolisee siihen malliin, että naapuritkin kuulee. Mutta tosiaan ajattelin, että ehkä siihen tottuisi?! Myös ne naapurit :D

Joskus on, joskus ei.
Miusta sormuksia voi pitää missä sormessa haluaa, toki kihla ja vihkisormus on aina samassa
sormessa.
Miusta nuo sormukset ei pahemmin kolise, ellei ole sitten jättisormuksia.

Mulla on kihla-ja vihkisormus, sekä oikean käden nimettömässä ja pikkurillissä sormus. Ei kyllä kolise yhtään, kuinka isoja sormuksia sulla oikein on? Etusormessa en pitäisi sormusta, olisi hankalan tuntuinen.

[QUOTE="vieras";25640294]Mulla on kihla-ja vihkisormus, sekä oikean käden nimettömässä ja pikkurillissä sormus. Ei kyllä kolise yhtään, kuinka isoja sormuksia sulla oikein on? Etusormessa en pitäisi sormusta, olisi hankalan tuntuinen.[/QUOTE]

Vasemmassa nimettömässä on kihla ja vihki. Kumpikaan ei ole kovin kapea...kihla on sellainen normaali ja vihki hieman leveämpi. Keskisormessa sen sijaan on melko paksu sormus. Ja ne tosiaan kilisee ja kolisee.

Mullakin hyvin kuiva iho ja sormusten kohtaa se jopa välillä rikkoontuu. Mutta viikko pari ilman sormuksia ja taas voi käyttää. Toivottavasti sulla jotain samantapaista :)

Kuukausi on jo mennyt, hulluna syön kalaa ja rasvaan ja vältän käsittelemästä mm. tomaattia ja appelsiinia. Juuri kun sain maailman ihanimman sormuksen joululahjaksi niin tällainen pamahti.

Siis miten te niitä sormianne oikein heiluttelette, jos ne jatkuvasti kolisee? Mulla ainakin kolisee tai kilisee vain jos haluan niitä kolisutella. On siis toisinaan sormuksia vierekkäisissä sormissa, eikä haittaa. =) Esimerkiksi kirjoittaessa (näppiksellä tai vanhanaikaisesti kynällä) ei häiritse yhtään. Sellaisissa hommissa kun ne haittaa (esim. ruokaa laittaessa) otan pois.

Mulla oli ennen lapsia lähes kaikissa sormissa.. Eli en näe mitenkään outona laittaa vierekkäisiin sormiin. Silti jos on vain kaksi vierekkäin niin ei käy (mun oma aivotus siis) vaan sitten pitää olla se kolmaskin rivin jatkona..

Siis miten te niitä sormianne oikein heiluttelette, jos ne jatkuvasti kolisee? Mulla ainakin kolisee tai kilisee vain jos haluan niitä kolisutella. On siis toisinaan sormuksia vierekkäisissä sormissa, eikä haittaa. =) Esimerkiksi kirjoittaessa (näppiksellä tai vanhanaikaisesti kynällä) ei häiritse yhtään. Sellaisissa hommissa kun ne haittaa (esim. ruokaa laittaessa) otan pois.

Jos liikutan sormia sentinkin, ne kolisee. Ei se siis vaadi mitään ihmeliikehdintää :D

Kun sormukset on sormessa, koskettaa nimettömän sormukset keskisormen sormusta...ja pienikin liike saa ne silloin kalahtamaan toisiinsa.

samaa mieltä et etusormessa näyttää tönköltä, en käytä ikinä sormusta siin., vain nimetön ja keskari ja kolisee toisiaan vasten jos on vierekkäin, mulla yleensä toisessa kädessä keskarissa ja toisessa nimpparissa. :)

[QUOTE="kattimarri";25640757]samaa mieltä et etusormessa näyttää tönköltä, en käytä ikinä sormusta siin., vain nimetön ja keskari ja kolisee toisiaan vasten jos on vierekkäin, mulla yleensä toisessa kädessä keskarissa ja toisessa nimpparissa. :)[/QUOTE]

Muuten hyvä ratkaisu mullekin mutta kun se "keskisormisormus" menee vain vasempaan keskisormeen (oikea keskisormi paljon isompi) ja sitä kihlaa ja vihkiä olisi kiva kantaa tuossa vasemmassa, eikä siis oikeassa nimettömässä.

Ja tämä "keskisormisormus" on ihana, enkä sen käytöstä halua luopua. On tää hankalaa.

Jos liikutan sormia sentinkin, ne kolisee. Ei se siis vaadi mitään ihmeliikehdintää :D

Kun sormukset on sormessa, koskettaa nimettömän sormukset keskisormen sormusta...ja pienikin liike saa ne silloin kalahtamaan toisiinsa.

No nyt kun ihan kokeilin, niin kyllähän niistä ihan pieni ääni kuuluu jos kuuntelee. Kuitenkin selvästi pienempi kuin vaikka tästä läppärin näppiksestä kun kirjoitan. Lienee ihan tottumiskysymys. Vähän kuin jos sä kävelet kengillä, niin kuuluuhan siitäkin ääni jos kuuntelemaan rupeaa, mutta ei sitä ajattele.

No nyt kun ihan kokeilin, niin kyllähän niistä ihan pieni ääni kuuluu jos kuuntelee. Kuitenkin selvästi pienempi kuin vaikka tästä läppärin näppiksestä kun kirjoitan. Lienee ihan tottumiskysymys. Vähän kuin jos sä kävelet kengillä, niin kuuluuhan siitäkin ääni jos kuuntelemaan rupeaa, mutta ei sitä ajattele.

Musta tuntuu, että nää kolisee kovaa, mutta tosiaan, kun tässä nyt näpyttelen läppäriä, niin ei se ehkä tätä ääntä kovasti kovempi ole. On vaan terävämpi.

Mutta ehkä tähän sitten tottuu. Pakkohan se on :D

Musta tuntuu, että nää kolisee kovaa, mutta tosiaan, kun tässä nyt näpyttelen läppäriä, niin ei se ehkä tätä ääntä kovasti kovempi ole. On vaan terävämpi.

Mutta ehkä tähän sitten tottuu. Pakkohan se on :D

Älä huoli, kyllä siihen tottuu :)

Myös peukalossa sormus tuntui aikoinaan aluksi oudolta, mutta siihenkin tottui ja sitten olikin ihan hämyä olla ilman sitä :D

• Tykkää
Reactions: chef

Yhteistyössä