Onko SYYHYPUNKKI nyt ainut vaihtoehto mikä meillä vois olla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yuti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yuti

Vieras
Kuukausi sitten ensimmäinen lapsi sai pieniä näppyjä sinne tänne, lähinnä jalkoihin. Sitä pidettiin ensin enterorokkona, ja viikon päästä taas jonain muuna ja vihdoin kuukausi ihottuman puhkeamisen jälkeen diagnoosi oli atooppinen ihottuma. En alkuunkaan uskonu tätä koska se ei vaan mun mielestä näytä atooppiselta ihottumalta, lapsella on selviä NÄPPYJÄ jotka kutiaa ihan hirveesti. Raapimisen seurauksena jalat varsinki näyttää kamalalta.

Nyt, kuukausi sen jälkeen kun eka lapsi sai näppyjä, toinen lapsi valitti kutinaa. Ja kun aloin kattomaan niin huomasin, että lapsi on kauttaaltaan samanlaisten näppyjen peitossa. Kainaloissa, käsivarsissa, jaloissa, polvitaipeissa, jalkaterissä, koko vatsa ja rintakehä täynnä.

Tasan tarkkkaan se ei siis oo atopiaa. Mutta tuleeko mitään muuta mahdollisuutta mieleen kuin syyhypunkki joka vois yhtäkkiä olla toisellakin perheenjäsenellä? Ja onko mahdollista, että jos se syyhypunkki olisi, ettei kuitenkaan koko perhe sitä saisi?

[QUOTE="vieras";24671657]Kieltämättä syyhypunkiltä tuo kyllä kuulostaa. Näkyykö käytäviä?[/QUOTE]

Ei näy käytäviä mutta vaikea erottaa kun molemmat lapset niin räävittyjä :(

[QUOTE="vieras";24671714]Mä menisin kyllä uudestaan lääkärille. Itse juuri odottelen, että onko meidän perhe saanut syyhypunkin. :/[/QUOTE]

Kai se on pakko mennä. Voi että ärsyttää ku tää ois jo kolmas lääkäri joka kattoo missä mennään :kieh: Ihotautilääkärille ois tietty paras mennä mutta täällä ei ihan lähipäivinä käy ihotautilääkäriä yksityiselläkään joten ei auta :(

Eikö kannattaisi aloittaa jo sen hävittäminen eikä vaan odotella että se on koko perheellä. Mittava siivousrumbakin vie aikansa! Että niistä pääsee eroon. Ja voivat helposti ruveta tarttumaan kun kavereita käy kylässä tai päiväkodissa!!! Koiralta ainakin katsottiin jollainb raapenäytteellä onko ihottuma syyhyä, ei ollut, voiko ihmiseltä tehdä samoin? Eikä se välttämättä tartu kaikkiin tai oieile niin helposti kuin herkkäihoisilla lapsilla.

[QUOTE="a p";24671739]Kai se on pakko mennä. Voi että ärsyttää ku tää ois jo kolmas lääkäri joka kattoo missä mennään :kieh: Ihotautilääkärille ois tietty paras mennä mutta täällä ei ihan lähipäivinä käy ihotautilääkäriä yksityiselläkään joten ei auta :([/QUOTE]

Sen mitä mä olen lukenut muitten kokemuksia syyhystä, niin aika moni lääkäri ei sitä huomaa. :/ Näin kävi myös näille keneltä me olemme sen ehkä saaneet. Kävi kutittamaan taas pelkkä ajatuskin.

Olla ontelosyyliä. Oireet kuullostavat ihan samalta kuin meillä ja nyt 4 viikon jälkeen lastenlääkäri varmisti ne syyliksi. Tarttuvia on. Meilläkin alunperin päiväkoti väitti vesirokoksi.

[QUOTE="...";24671972]Reseptivapaa on.
Meillä kyllä tarttui koko perheelle.Toisilla vaan oli vähän lievempänä.
Entäs märkärupi?[/QUOTE]

Oliko teillä koko perhe samanaikaisesti kutinan vallassa?

Märkärupea tää ei ole, sen tunnistan mielestäni varmasti.

Ensin alkoi yhdellä ja sitten toisella jne.
Reilun viikon sisään olikin kaikilla sitten jonkinasteista kutinaa.
Nuo kun siis tarttuu ihan hirveän helposti.
Ja jumankauta millanen urakka oli saada ne pois,huoh!

[QUOTE="...";24672029]Ensin alkoi yhdellä ja sitten toisella jne.
Reilun viikon sisään olikin kaikilla sitten jonkinasteista kutinaa.
Nuo kun siis tarttuu ihan hirveän helposti.
Ja jumankauta millanen urakka oli saada ne pois,huoh![/QUOTE]

Meillä siis kuukausi sitte alko ensimmäisellä ja eilen vasta toisella :O Muut ei oireile ainakaan vielä.

Miten te saitte ne häädettyä?

Meillä ainakin toinen poika raapi selkänsä verille. Niitä näppyjä oli paljon eikä ne olleet isoja. Kutinaan sai reseptivoiteen. Nyt on vähän helpottanut ja on selkeästi syyliä. Toisella pojalla on nyt 4 viikkoa myöhemmin n 10 selkeää syylänäppylää. Itsekin ehdin epäillä tuota syyhyä...

syyhy on teille kotiutunut.
Äkkiä hakeen apteekista lääke,saa ilman reseptiä.
Kaikki petivaatteet 60 asteiseen pesuun. Ja täydellinen huushollin siivous.
Itse olen kokenut moisen. Kesti kuukauden ennen kuin syy selvisi.
Saimme neuvolasta tartunnan.

Voisko joku kertoa missä järjestyksessä pitää tää huusholli siivota, että pääsee syyhystä eroon jos se kerta sitä on? :(

Eli voiteet jokaiselle yötä vasten, saman tien päällä olevat vaatteet pyykkiin. Aamulla suihkuun, puhtaat vaatteet. Mutta MITÄ SEN JÄLKEEN? Aletaanko sen jälkeen järjestelmällisesti käymään koko huusholli läpi? Eikö se tartu uudestaan kun menee niitä tartuntapaikkoja putsaamaan?

makuuhuone siivotaan ensin. Kaikki pesuun myös kaikki pyyheliinat.
Muut huoneet siivotaan tosi hyvin. Kaikki pinnat pyyhitään. Jos pehmoleluja käytössä niin ne pakastimeen.

Yhteistyössä