Onko syytä olla ärtynyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Äh"

Vieras
Mies on työtön. Meillä on alle 1 v. vauva.
Aina välillä, n. kerran viikossa pelaa Wiitä läpi yön ja juo kaljaa. Väh. kerran parissa viikossa käy myös ulkona.
Nyt jouluna katsonut 3 yötä putkeen yhtä tv-sarjaa. Joulujuhlat kyllä käynyt juhlimassa sukulaisissa reippaasti, mutta aamuisin oon hoitanut vauvan hoidot + pakkaamiset yms.yms. koska nukkuu väsymystään. Tänään heräsin vauvan kanssa 7.30 ja ukko nukkui krapulaansa ja väsymystään 12 saakka. Sitten olikin jo aika lähteä kavereiden kanssa kahville (tästä oli kyllä sopinut jo yli viikko sitten mun kanssa). Aamulla siivosin, pesin pyykkiä yms. mitä jouluna jäi tekemättä + purin joulumatkalaukut jne. Itse herään öisin väh. 2-3 tunnin välein syöttämään vauvaa. Sovittiin aikoinaan, että joka toinen aamu mies heräisi vauvan kanssa että saan nukkua, mutta käytännössä tämä tapahtuu n. kerran viikossa jos silloinkaan. En oikein tiedä miksi, ehkä siksi että herään itse aamulla niin herkästi ja siksi että meillä on usein aamulla jotain menoa, mutta usein myös siksi että mies on valvonut illalla eikä tee elettäkään herätäkseen.

Eikö tällainen käytös ole vähän teiniä? Mies kyllä on hyvä isä ja huolehtii paljon lapsesta silloin kun ei ole muuta tekemistä. Ei vaan tajua että en ole mikään automaattinen lastenhoitoautomaatti, jolta lapsen saa lainaan niin halutessa.

Tuntuu että monen muun työssä käyväkin mies hoitaa esim. yöheräilyjä: Musta on älytöntä kun en saa aamullakaan tuota hereille.

no ei tuo kyllä ainakaan vastuunsa tuntevan ja ottavan miehen käytöstä ole...ja ikää on ilmeisesti 20 v tai alle? Siis ainakin meillä hommat meni aikalailla tasan kun mies oli kotona ( ei työtön, mutta muutoin oli kotona lapsen ollessa pieni), siis tyyliin niin että minä hoidin imetykset, mies vaihtoi vaipat...kotityöt ruuanlaitot jne niitä hän teki jopa enemmän kuin minä, koska mulla oli usein vauva siinä rinnoilla syömässä.

ei sun elämäsi järin ruusuiselta kuulosta..

Näin se vaan menee että akka hoitaa kodin puhtauden ja lapset. Mies tekee sen mitä mies tekee, turha se on itkeä asiasta kun ei se muutu eikä pidäkään muuttua.

Juu, ikä ei ole 20-v tai alle, ollaan ihan aikuisia.

Hän kyllä hoitaa lasta hereillä ja kotona ollessaan. Ei niin paljon kotia kylläkään kuin minä.
Ärsyttävintä on, että kaikki ajattelee että hän osallistuu todella hyvin lapsen hoitoon. No joo, kyllä hän leikkii ja vaihtaa vaippaa ja nukuttaa päikkäreille. Mutta kaikki "ohjeistus" tulee multa: mitä syödään, monta tippaa d-vitamiinia, kohta pitäis syödä, mitä puetaan, nyt se ois uniaika jne. Yritän kyllä kannustaa omatoimisuuteen näissä asioissa.... Rasittaa olla joku ihme työnjohtaja. Ja ilta+yö+aamutoimet on käytännössä mun vastuulla, ja niitähän ei kukaan muu ole näkemässä.

Jos haluan omaa aikaa, saan sitä kyllä. Mutta mies vaan ottaa kysymättä, ja se tässä ehkä riepoo eniten. Olen sitä mieltä, että jos on pakko valvoa läpi yön ja nukkua pitkään aamulla siitä tulisi etukäteen sopia.

Nyt ku olin vihainen aiheesta sanoi: no huomenna ja ylihuomenna saat nukkua pitkään.
Yeah, thanks a lot.

Juu, ikä ei ole 20-v tai alle, ollaan ihan aikuisia.

Hän kyllä hoitaa lasta hereillä ja kotona ollessaan. Ei niin paljon kotia kylläkään kuin minä.
Ärsyttävintä on, että kaikki ajattelee että hän osallistuu todella hyvin lapsen hoitoon. No joo, kyllä hän leikkii ja vaihtaa vaippaa ja nukuttaa päikkäreille. Mutta kaikki "ohjeistus" tulee multa: mitä syödään, monta tippaa d-vitamiinia, kohta pitäis syödä, mitä puetaan, nyt se ois uniaika jne. Yritän kyllä kannustaa omatoimisuuteen näissä asioissa.... Rasittaa olla joku ihme työnjohtaja. Ja ilta+yö+aamutoimet on käytännössä mun vastuulla, ja niitähän ei kukaan muu ole näkemässä.

Jos haluan omaa aikaa, saan sitä kyllä. Mutta mies vaan ottaa kysymättä, ja se tässä ehkä riepoo eniten. Olen sitä mieltä, että jos on pakko valvoa läpi yön ja nukkua pitkään aamulla siitä tulisi etukäteen sopia.

Nyt ku olin vihainen aiheesta sanoi: no huomenna ja ylihuomenna saat nukkua pitkään.
Yeah, thanks a lot.

Jep, tuo että on vähän kuin työnjohtaja kuullostaa tutulta meilläkin. Sellainen omaaloitteisuus lastenhoidossa puuttuu omaltakin mieheltä, mutta muuten on hyvä isä. Mutta biologisesti mieshän ei ole mikään lastenhoitaja vaan "perheen elättäjä". Uskoisin että miehesi vaikea sopeutua siihen. Kenties lievää masennustakin, saamattomuutta työttömyyden johdosta?

Ja en ole todellakaan itse sitä mieltä, että naisen paikka on kotona jne. mutta tunnustan vuosituhansien perinteen ja maailma siitä on muuttunut hurjan nopeaan, eivätkä ihmiset ole kyllä takuulla muuttuneet samaan tahtiin. Nykyään miehiltä vaaditaan kyllä hurjasti, tosin niin naisiltakin. Ihmekös kun sadattuhennet syövät masennuslääkkeitä.

minä en ole saanut lapsen kahden ensimmäisen elinvuoden aikana nukkua kuin ehkä viitenä aamuna. mun mieheni ei tosin juokse juomassa, vaan töissä. nukkuu vapaillaan miten huvittaa, pelaa pc:llä ja ainoa tilanne, jossa ottaa mitään vastuuta lapsesta, on kun en ole kotona ja on pakko. kiinnostais sillonkin olla kärpäsenä katossa, että pelaako silti vaan tässä ja juoskee hätiin vasta kun kolisee.

Alkuperäinen kirjoittaja mitä valitat?;27761878:
minä en ole saanut lapsen kahden ensimmäisen elinvuoden aikana nukkua kuin ehkä viitenä aamuna. mun mieheni ei tosin juokse juomassa, vaan töissä. nukkuu vapaillaan miten huvittaa, pelaa pc:llä ja ainoa tilanne, jossa ottaa mitään vastuuta lapsesta, on kun en ole kotona ja on pakko. kiinnostais sillonkin olla kärpäsenä katossa, että pelaako silti vaan tässä ja juoskee hätiin vasta kun kolisee.

Ei tämäkään kovin terveeltä kuulosta :D

Alkuperäinen kirjoittaja mitä valitat?;27761878:

Onko tuossa sitten joku ongelma kun ei ole ollut mitään isompaa hämminkiä. Jos sinä vaaan olet ylisuojelevainen.

Yhteistyössä