onko tää joku uhman yks ulottuvuus vai mitäääää...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kuha

Aktiivinen jäsen
15.01.2007
5 027
0
36
:headwall:

toi 2v poika on ihan mahdoton.
kaikki menee ihan kohtuu nappiin niin kauan kun et pyydä/käske sitä tekeen mitään. nytkin on tapeltu sänkyyn menosta tunti. se menee sinne kyllä,sit se heittää unuilelut pois ja alkaa huutaa et ne pitää antaa sille. IKINÄ en ole antanut,mut silti se vaan jatkaa. sit se seilaa koko ajan oman ja meidän sängyn väliä kun silmä välttää.. se pyytää mehua ja kun sanon et tähän aikaan ei enää juoda,ainakaa mehua,et vettä voit tipan saada,et onko TODELLA jano,niin on. haen tipan vettä,niin ei juo,vien veden pois ja taas se haluaa sitä.. se heittelee mulle tuttiaan ja vaatii sitä samalla hetykellä takasin ja kun kyllästyn siihen pelleilyyn ja kiukkuun,niin sanon et mitäs heitit ja pidän tutin ja se huuto jatkuu monta tuntia. ja nää siis tapahtuu vaikken olis ees samassa huoneessa.. :headwall: ja tässä vaan muutama hassu esimerkki tältä illalta..
ja nää toistuu aina ku pitäs tehdä jotain,pukee,syödä tms.. ilmiselvää pompotusta,mut mitä mä teen?? kertaakaan en ole sen tahtoon taipunu ja oon pitäny kantani,mutta ei |O

Hei kun on tutun kuulosta... keskimmäinen oli tasan tuollainen sen kesän, kun kesän alussa täytti 2. Se oli rankka kesä ja kasvoin henkisesti huimasti siinä 2-vuotiaan kanssa elellessä.

Et lohdutu, kun kerron, että hänestä on kasvanut tolkullinen, vastuuntuntoinen, aikaansaava ja topakka nuori mies. Yritä pysyä aikuisena, ei siinä oikein mitään muuta voi tehdä.

Piika-äiti

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Hei kun on tutun kuulosta... keskimmäinen oli tasan tuollainen sen kesän, kun kesän alussa täytti 2. Se oli rankka kesä ja kasvoin henkisesti huimasti siinä 2-vuotiaan kanssa elellessä.

Et lohdutu, kun kerron, että hänestä on kasvanut tolkullinen, vastuuntuntoinen, aikaansaava ja topakka nuori mies. Yritä pysyä aikuisena, ei siinä oikein mitään muuta voi tehdä.

Piika-äiti

itseasiassa kyllä lohdutti :) kiitos :)

Minkä verran vietätte aikaa yhdessä päivällä ja erityisesti illalla ennen nukkumaan menoa? Mulla on eräs tuttu joka tekee perhetyötä sanoi, että jos lapsi saa riittävästi läheisyyttä ja aikaa jolloin keskitytään vain häneen niin ei pompota iltaisin. Lapsi siis vaatii sitä vanhempien aikaa sillä ilta pompottamisella.

Kokeilin itse tätä meidän kuopukseen ja tuntui ainaki hieman tepsivän. Eli illalla lueskeltiin paljon niin että lapsi sai olla sylissä. En katsonut samalla tekllua/ollut koneella vaan huomio täysin siinä mitä tein lapsen kanssa.

Kokeile huviksesi vaikka kuuri luonteisesti että monena iltana peräkkäin vietätte oikein tiiviisti aikaa yhdessä ennen nukkumaan menoa. Jos helppais.

Meillä myös juuri samanlailla käyttäytyvä 2 vuotias neiti.. Ehkä tuo joskus menee ohi... Välillä kyllä tosi raivostuttavaa, nakkaa taikamukin maahan ja huutaa ÄITI ANNA!!! Sanon aina, että ota itse tai ole ilman... Jonkin aikaa huutaa ja lopulta ottaa mukin itse... Samaten meillä tuota "on nälkä" ei ole nälkä/jano" -rumbaa... Et siis ole yksin tämän asian kanssa..

Alkuperäinen kirjoittaja pinkkilinkki:
Minkä verran vietätte aikaa yhdessä päivällä ja erityisesti illalla ennen nukkumaan menoa? Mulla on eräs tuttu joka tekee perhetyötä sanoi, että jos lapsi saa riittävästi läheisyyttä ja aikaa jolloin keskitytään vain häneen niin ei pompota iltaisin. Lapsi siis vaatii sitä vanhempien aikaa sillä ilta pompottamisella.

Kokeilin itse tätä meidän kuopukseen ja tuntui ainaki hieman tepsivän. Eli illalla lueskeltiin paljon niin että lapsi sai olla sylissä. En katsonut samalla tekllua/ollut koneella vaan huomio täysin siinä mitä tein lapsen kanssa.

Kokeile huviksesi vaikka kuri luonteisesti että monena iltana peräkkäin vietätte oikein tiiviisti aikaa yhdessä ennen nukkumaan menoa. Jos helppais.

Meillä vastaavaa käyttäytymistä pitkin päivää.. Ja lapsen kanssa ollaan todella paljon..

Alkuperäinen kirjoittaja pinkkilinkki:

Kokeile huviksesi vaikka kuuri luonteisesti että monena iltana peräkkäin vietätte oikein tiiviisti aikaa yhdessä ennen nukkumaan menoa. Jos helppais.

Jatkan vielä: eli en usko että tuo on mikään taikakeino ja että se kaikilla lapsilla tehoaisi. Meillä ei esikoisella ollut lainkaan tätä ongelmaa mutta kuopuksella on. Silloin tätä ei ole kun jostain syystä on jäänyt päikkärit pois niin kyllä nukahtaa eikä paljon huutele :)

meillä on kyllä pitkin päivää hyvin paljon tiivistä yhteiseloa,illalla sit vielä yhdessä iltapala,hammaspesu,sylittely ja lueskelu jne,et en usko et siitä johtuu ettei huomiota/läheisyyttä saisi :)

Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Joskus minusta tuntuu, että lapsilla on joku kiukkukiintiö ja se pitää saada täyteen joka päivä.

Herranen aika veit jalat suustani!!!!!!
Meil poika aloitti pk.ssa taas loman jälkeen:ollut siellä kuulemma kuin herran terttu. MUT auta armias kun väsynyt ja kaikkensa antanut pieni mies pääsee kotiin.........

Yhteistyössä