Onko tää normaalia raskausvaivaa vai pitäisikö huolestua? Jotain ihme kolotusta tai särkyä tuolla alakerrassa ja paineentunnetta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

odottaja

Vieras
Alapäässä on nyt muutaman päivän ajan tuntunu paineentunnetta. Ei supistusten aikana, vaan muuten. Vessassa käydessä ei meinaa uskaltaa ponnistaa tuon paineentunteen takia.

Ja nyt vielä parin päivän ajan on tuntunut alapäässä jotain kipuilua aina hetkittäin. Ei ole vauvan potkuja eikä vauva ole vielä asettunut lähtökuoppiinsa. Kipu on siis sellaista särynomaista, joka kestää aina muutamia sekunteja kerrallaan. Nekään ei liity supistuksiin, joita kylläkin tulee 10-20 päivässä eli turhan paljon.

Viikkoja mulla on 26. Lääkäriaika on ensi viikolla, mutta olisi kiva kuulla teidänkin mielipiteitä siitä, että onkohan kaikki kunnossa...

Kyllä mulla tollasta on ollut, mutta vasta lähempänä synnytystä. Hieman ihmetyttää kyllä nuo oireet, otappa hissukseen sinne lääkäriaikaan asti, varmuuden vuoksi :)

Alkuperäinen kirjoittaja adora:
Kyllä mulla tollasta on ollut, mutta vasta lähempänä synnytystä. Hieman ihmetyttää kyllä nuo oireet, otappa hissukseen sinne lääkäriaikaan asti, varmuuden vuoksi :)

Hissukseen olen kyllä ottanutkin noiden supistusten takia. Sehän tässä pelottaakin, että lähes nollarasituksella noita suppareita edelleen tulee ja nyt vielä nuo paineentunteet sun muut siihen päälle vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Parkula:
Mulla tuo paineentuntu ja särky johtuivat suonikohjuista... siellä nimeltämainitsemattomassa naisen paikassa.

Voiko noi suonikohjut nähdä itse? Ja miten ne tunnistan?

Voi ne nähdä jos isoja ovat. Minulla ne ihan pullotti, joten ne tunsikin sitten lopulta. Särky oli jomottavaa ja välillä äityi kovaksikin. Tuli aika yllätyksenä ne suunnilleen samoilla viikoilla kuin sinulla ja kesti sitten koko loppu raskauden. Kävin siis ihan lääkärillä, kun en tiennyt mistä moinen kipu johtuu, kun istuminenkin kävi hankalaksi. Lääkäri sitten mursi uutisen.

Mulla oli kanssa melko aikasessa vaiheessa jotain tuntemuksia, tosin ekat supistukset tuli vasta kun synnytys alkoi.
Kerroin siitä paineentunteesta ja omituisesta pakotuksesta jalkovälissä niin neuvolassa olivat sitä mieltä että kun kohtu kasvaa niin se voi ajoittain tehdä sellasta. Mutta se että sulla on nyt jo niitä supistuksia niin pärjäätkö niitten tuntemusten kanssa lääkäriin asti vai kandeisko vaik soittaa ja kertoo tän hetken tilanne, ovat siellä kuitenkii hyvin perillä sun asioistas.

Alkuperäinen kirjoittaja Tanja:
Mulla oli kanssa melko aikasessa vaiheessa jotain tuntemuksia, tosin ekat supistukset tuli vasta kun synnytys alkoi.
Kerroin siitä paineentunteesta ja omituisesta pakotuksesta jalkovälissä niin neuvolassa olivat sitä mieltä että kun kohtu kasvaa niin se voi ajoittain tehdä sellasta. Mutta se että sulla on nyt jo niitä supistuksia niin pärjäätkö niitten tuntemusten kanssa lääkäriin asti vai kandeisko vaik soittaa ja kertoo tän hetken tilanne, ovat siellä kuitenkii hyvin perillä sun asioistas.

Eiköhän tässä muutama päivä pärjäillä, jos ei vaivat tästä enempää lisäänny.

mutta täysin kivutonta, noilla viikoilla. Jouduin sairaslomalle (istumatyöstä) ja lopulta täydelliseen vuodelepoon vajaaksi kahdeksi kk:si ennen synnytystä... Kaikki meni sitten hyvin, lapsi syntyi vkolla 39. Yritä olla mahd paljon makuulla lääkäriin asti. Toivotaan ettei sinulla samasta kyse!

Miten mä ne suonikohjut nyt sitten tunnistan? Yritin äsken peilin kanssa tiirailla, mutta en mitään poikkeavaa tossa emättimen ulkopuolella nähnyt. Iso vatsa kyllä vaikeutti tutkailua eikä alapää kahden aiemman synnytyksen jäljiltä ole enää niin timmissä kunnossa, joten on mahdollista että jäivät huomaamatta. Vai onko ne emättimen sisällä että pitäis käsikopelolla tunnustella?

Alkuperäinen kirjoittaja minulla samanlaista:
mutta täysin kivutonta, noilla viikoilla. Jouduin sairaslomalle (istumatyöstä) ja lopulta täydelliseen vuodelepoon vajaaksi kahdeksi kk:si ennen synnytystä... Kaikki meni sitten hyvin, lapsi syntyi vkolla 39. Yritä olla mahd paljon makuulla lääkäriin asti. Toivotaan ettei sinulla samasta kyse!

Oliko sulla siis supistelua paljon? Mullakaan supistukset ei kyllä onneksi ole kivuliaita. Oliko kohdunsuulla tapahtunut muutoksia, näillä viikoilla siis?

joo, supistelua ja pieneimmässäkin liikkeessä ja täysin kivuttomia, siksi en osannut epäilläkään mtään. Muistaakseni paikat oli jo lähteneet tuolloin kypsymään ja sisempi kohdunsuukin avautunut vähän, ja asiat eteni siis koko ajan. Vain täysi vuodelepo sitten hidasti tilanteen etenemistä.

Yhteistyössä