Onko tää nyt ihan järkevää ja tasapainoista mieheltä?? :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mami

Vieras
en sano olevani mikään hyvä rahankäyttäjä ja olen joutunut tekemään töitä asian kanssa todella paljon! Olen edistynyt siinä mutta parantamisen varaa on vielä paljon! rahaa on aika tiukassa välillä, kun mies elättää koko perheen, minä lasten kanssa kotona (ovat pieniä).

Mutta mutta.. hankintoja lasten kanssa tulee jatkuvasti eteen. nytkin esikolla on tasan yhdet kengät, kuomat, jotka näillä ilmoilla on jo aika hiostavat. viime vuotisen lenkkarit on pienet tietenkin:/
sanoin asiasta miehelle ja hän sanoi että ostetaan sitten puolesta kuusta kun tulee tili, ennemmin ei ole varaa. okei, toki ymmärrän mutta juuri kävi Stocan hulluilta päiviltä ostamassa muovikassillisen karkkia ym. ja Lidlistä 7tölkkiä kaljaa sekä Alkosta 2 viinipulloa... että silleen vain harmittaa, kun noilla rahoilla olisi hyvin saanut lapselle kengät, ehkä kahdetkin! :( en uskalla moittia miestä tästä...

Niin, ihmiset priorisoi joskus hassusti. Tuttavapiiristä löytyy äiti joka pitää huolen aina siitä että tupakkarahat on mutta syövät lasten kanssa viikon ennen palkkapäivää pelkkää kaurapuuroa :/

no tosi kypsää käytöstä mieheltä ostaa kaljaa ja viiniä vaikka ei oo rahaa.. ja sinä et uskalla tästä miestäsi moittia?!?! kyllä meillä tulisi tollasesta tuperrapinat :kieh:

Kyllä minusta aikuisen pitäisi osata priorisoida. Jos lapsi tarvitsee lenkkarit, jotka maksavat saman verran kuin pari vinkkupulloa, ei siinä pitäisi olla edes tarvetta harkintaan. Automaattisesti kengät ennen viiniä!
Kyllä siitä pitäisi voida puhua?

No mun mielestä ei kovin järkevää, ensin kannattais kuitenkin ostaa välttämättömimmät. Luuletko että miehesi suuttuu kovasti, jos yrität hänelle vihjata, että mielestäsi kannattaisi eka miettiä mitä tarvitaan? Asiasta kannattaa jutella tai olette koko ajan eri mieltä rahasta ja sen käytön kohteista. Kokemuksesta tiedän, että raha saattaa aiheuttaa riitoja parisuhteessa. Meillä oli niin, että mies laski joka sentin eikä tuhlannut mihinkään, ei siis mihinkään. Melkein seitsemän vuotta on jo opetellut olemaan niuhottamatta...

Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:
Niin, ihmiset priorisoi joskus hassusti. Tuttavapiiristä löytyy äiti joka pitää huolen aina siitä että tupakkarahat on mutta syövät lasten kanssa viikon ennen palkkapäivää pelkkää kaurapuuroa :/

Oikeesti?? Viikko kaurapuuroa?:(

Mutta siihen oikeeseen asiaan, kyllä sille miehelle kannattaa asiasta sanoa! Voi kyllä olla että mies ajattelee (mihet, osa siis kun tunnetusti ovat hiukan erilailla ajattelevia...) kenkiä HANKINTANA, kun taas karkit/olut ja viini vaan "tarttuivat mukaan". Ymmärsiköhän kukaan mun pointtia? :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mun mielestä ei kovin järkevää, ensin kannattais kuitenkin ostaa välttämättömimmät. Luuletko että miehesi suuttuu kovasti, jos yrität hänelle vihjata, että mielestäsi kannattaisi eka miettiä mitä tarvitaan? Asiasta kannattaa jutella tai olette koko ajan eri mieltä rahasta ja sen käytön kohteista. Kokemuksesta tiedän, että raha saattaa aiheuttaa riitoja parisuhteessa. Meillä oli niin, että mies laski joka sentin eikä tuhlannut mihinkään, ei siis mihinkään. Melkein seitsemän vuotta on jo opetellut olemaan niuhottamatta...

jep, uskon että suuttuu ja alkaa se valitus minun rahankäytöstäni :( en jaksa aina kuunnella moitteita , varsinkaan tässä tilassa ja kun yritän petrata siinä tosissani.
muuten mies tarkka rahan kanssa kyllä, tosi hienosti hoitaa laskut ym.
uskon että osti stocan ostokset Luotolla, koska kuitenkin oli just sanonut et rahaa ei ole.. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Mejan:
no tosi kypsää käytöstä mieheltä ostaa kaljaa ja viiniä vaikka ei oo rahaa.. ja sinä et uskalla tästä miestäsi moittia?!?! kyllä meillä tulisi tollasesta tuperrapinat :kieh:

7 vuotta takana, meillä nyt vähän tällasta.. :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

et siis edes seitsemän vuoden jälkeen uskalla sanoa tollasesta asiasta miehellesi? onko suhteessanne kaikki kunnossa, oikeesti..?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

et siis edes seitsemän vuoden jälkeen uskalla sanoa tollasesta asiasta miehellesi? onko suhteessanne kaikki kunnossa, oikeesti..?

ei ole kaikki kunnossa. eikä ole kyllä mullakaan kaikki kunnossa :(