onko tää opettajan toiminta enään laillistakaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jaahajaaha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jaahajaaha

Vieras
Mulla on siis 13v tyttö joka on nyt alottanut yläasteen ja kertoi tänään heillä oli tullut joku uusi "sääntö" (siis enemmänkin joku opettajan oma päähänpisto, mikään ylempi taho ei näin ole päättänyt) että jokaisen liikuntatunnin jälkeen on pakko mennä täysin alasti suihkuun koko ryhmä yhdessä (suihkutilat on siis yhteiset) ja opettaja tulee sinne suihkuun vahtimaan että kaikki myös peseytyy kunnolla päästä varpaisiin, ja on pakko silloinkin mennä vaikka ois menkat tai vastaavaa.
Jos sääntöä rikkoo niin napsahtaa joko ylimääräisiä korvattavia tunteja tai jälki-istuntoa.

Musta kuullostaa kyllä älyttömän sairaalta touhulta, joo tottakai suihkussa pitää käydä mut ei kai se koulun päätettävissä ole millon oppilas peseytyy, kunhan peseytyy? Varsinkin jos on menkat niin on kyllä kiusallista kun sitä verta tiputtelee lattialle kaikkien edessä. Tossa iässä kun tytöt alkaa olla niin epävarmoja vartalonsa suhteen varmasti ettei kehtaa olla alasti luokan edessä.
Valitus lähtee kyllä välittömästi rehtorille huomenna, vai onko tää muka jotenkin sallittua touhua?

Siis tytöt ja pojat samaan aikaan?
Meidän lasten koulussa vasta 4lk ikäiset alkavat käynään liikkatunnin jälkeen suihkussa. Ainakin meidän pojan kohdalla.

Typerää mun mielestä, miksei voi kotona käydä sitten?

Meillä oli samaa 90-luvulla. Siis kaikkien tyttöjen piti liikuntatunnin jälkeen käydä suihkussa ja tätä valvottiin. Nöyryyttävää ja jotenkin turhaa, koska aina ei tunneilla edes tullut kunnolla hiki. Tekisin myös valituksen.

Meilläkin oli yläasteella tuota.. en tosin koskaan mennyt suihkuun ja sitten sain muistutksia ja jälki-istuntoa. Mut mieluummin kärsin ne, kuin suihkunöyryytykset. Numerokin tippu vaan seiskaan :D

Siis apua :O! Joo, mun kouluaikana tuota oli kans, siis että valvomalla valvottiin. Se jos mikä oli nöyryyttävää.

Ei kait sitä nyt tartte kyttäämällä kytätä, kyllä sitä terveyskasvatusta ja hygieniatietoisuutta saa lasten päähän ihan vaan asiallisesti puhumalla. Tommonen loppuhuipentumahan vain vie ilon kokonaan liikunnan riemusta.

Mä en koskaan käyny suihkussa koulun liikuntatuntien jälkeen, ihan niinku ei muutkaan käyny. Useimmiten liikuntatunnit oliki päivän viimeset tunnit, mut joskus ensimmäisetki.

Juu, kyllä meilläkin 3lk tytön opettaja on ilmoittanut että liikkatuntien jälkeen käydään pesulla. Liikunnan jälkeen on vielä tunteja ja jotkuthan hikoilee liikunnassa tosi kovasti eli on ihan kaikkien edun mukaista että suihkussa käydään. Tosin tytöillä ja pojilla on ja pitääkin olla erilliset puku- ja suihkutilat.
Näin ollut kyllä niin kauan kuin mä muistan, itsekin siis joutunut käymään suihkussa ala-asteella joskus 80- 90-luvun vaihteessa.

Mun tytön koulussa on ollut käytäntö, että kainalot pestään liikuntatunnin päätteeksi, jos on ollut tunteja vielä liikuntatuntien jälkeen.Ei heillä ainakaan ole ollut koskaan niin paljoa aikaa, että jokainen ehtisi suihkuun ja ajoissa seuraavalle tunnille.

oli myös tuollainen "pakko" tuossa 80-90-lukujen vaihteessa yläasteella. Väärin, niin väärin. Tosin ymmärrän, että pitäisi nyt edes kainalot pestä, sillä kunnon jumppatunnin jälkeen se hiki kyllä haisee aika ikävästi....

Tommosta se on ollu jo parikymmentä vuotta sitten. Meidän natsi liikkaope kertoi oikeudekseen kurkkia tyttöjen housuihin tarkistaakseen, vaikka oli poissaololupa vanhemmilta menkkojen takia ja paasasi että tamponia pitäisi opetella käyttämään.