Onko tää tyttö 2v 7kk norm. mittainen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyttöjen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyttöjen äiti

Vieras
Mittasin tytön ja pituus oli 92 senttiä. Painoa 12,5kiloa. Tyttö on siis nyt 2 vuotta 7kk! Aloin sen takia mittailemaan, kun näin eilen kaksi tyttöä toinen 1 vuotias (pituus 85 ja paino 11,5 kiloa ja toinen 10 kk painoa yli 11 kiloa). Aloin sitten miettimään, että onkohan tämä meidän neiti vähän liian laiha. Toivottavasti ei tule noottia kevään neuvolassa. 2v tarkastuksesta on tullut pituutta lisää 6 senttiä!

mulla on kaks pienikokosta poikaa 3v on pituudeltaan n. 90cm ja painaa n.11kg ja taas 7v on 110cm ja painoa n.16kg, neovolassa käyty aina tiheemmin kontrollissa jotai 3kk-6kk välein tutkittu on hormnit yms mutta mitään ei ole löydetty kunhan vaan kasvaa normaalia hitaammin vaikka syö molemmat todella hyvin
joten sanon et jos syö niin ei tarvii olla huolissaan

Alkuperäinen kirjoittaja Jessenia:
mulla on kaks pienikokosta poikaa 3v on pituudeltaan n. 90cm ja painaa n.11kg ja taas 7v on 110cm ja painoa n.16kg, neovolassa käyty aina tiheemmin kontrollissa jotai 3kk-6kk välein tutkittu on hormnit yms mutta mitään ei ole löydetty kunhan vaan kasvaa normaalia hitaammin vaikka syö molemmat todella hyvin
joten sanon et jos syö niin ei tarvii olla huolissaan

Mun mies on aika lyhyt. Nyt täysikasvuisena 166 senttinen ja reilut 60 kiloa. Muistaakseni olin itse 4 vuotiaana samanmittainen kuin hän oli ekalla luokalla. Meidän molempien vanhat neuvolakortit on säästössä. Mies on kertonut, että pienestä koosta on hänen ammatissaan hyötyä. Hän on rakennusmies ja esim. ahtaiden kattotuolien välissä ja joissain lämmityskattila-asennukseissa ja ilmastointijutuissa on helpompaa, kun on pieni. Isokokoisilla miehillä on tosi ahtaat paikat noissa tilanteissa.

millä määritellään normaalikokoinen ?

kaikki kasvavat omaan tahtiinsa ja tottakai vanhempien pituudetkin vaikuttavat, ei voi tulla kaksimetristä jättiläistä jos vanhemmat pienikokoisia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
millä määritellään normaalikokoinen ?

kaikki kasvavat omaan tahtiinsa ja tottakai vanhempien pituudetkin vaikuttavat, ei voi tulla kaksimetristä jättiläistä jos vanhemmat pienikokoisia.

En tiedä miten määritellään, mt meidän kylän neuvolatäti on semmonen natsi, että siinä saa äiti ja lapset huutoa, jos paino suhteessa pituuteen on liikaa tai vast. liian vähän. Hän on tosi tarkka et pitäs olla nolakäyrällä. Heittoa saa tulla siis vaan muutama prosentti. Kymmenen suuntaan tai toiseen on siis jo liikaa.

Eiköhän ne neuvolan käyrät muodostu justiinsa siitä, että on pienempiä ja isompia lapsia ja siitä sitten se keskikäyrä. Meillä 2v 9kk on sieltä isommasta päästä, yli metrin mittainen. Jos normaalisti kasvaa sillä omalla käyrällään niin kaiketi kaikki on kunnossa.

Meillä nuo muksut oli 3 vuotiaana 90 cm, 89.5 cm & 87.5 cm =)

Pääasia on että omalla käyrällään kasvaa eikä isoja heittoja tuu, meillä ollaan ylimääräisissä kontrolleissa ravattu jokasen kanssa ja nyt kuopuksen kanssa eniten ...

Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Mittasin tytön ja pituus oli 92 senttiä. Painoa 12,5kiloa. Tyttö on siis nyt 2 vuotta 7kk! Aloin sen takia mittailemaan, kun näin eilen kaksi tyttöä toinen 1 vuotias (pituus 85 ja paino 11,5 kiloa ja toinen 10 kk painoa yli 11 kiloa). Aloin sitten miettimään, että onkohan tämä meidän neiti vähän liian laiha. Toivottavasti ei tule noottia kevään neuvolassa. 2v tarkastuksesta on tullut pituutta lisää 6 senttiä!

No mulla taas isokokoinen poika, oli kuukaus sitten 2v neuvolassa 97cm ja 15,5kg.

Ihan keskimääräisen kokoinen vai peräti isompi pituudessa, hieman kevyempi painossa. Oma poikani on noin 94-95cm ja vissiin hitusen keskimääräistä isompi.

Tuolla voit piirtää käyrän http://www.verkkoklinikka.fi/laskurit/kasvu/

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Ihan keskimääräisen kokoinen vai peräti isompi pituudessa, hieman kevyempi painossa. Oma poikani on noin 94-95cm ja vissiin hitusen keskimääräistä isompi.

Tuolla voit piirtää käyrän http://www.verkkoklinikka.fi/laskurit/kasvu/

Paino menee 0 käyrällä ja pituus +3käyrällä. Vuos sitten pituuskin veteli +3käyrällä mutta tasottu kun poika lähti enemmän liikkumaan. Neuvolassa ennustivat, että jos tätä menoa kasvaa on aikuisena lika 2metrinen

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Meillä tyttö oli 1,5v. neuvolassa 74cm ja 9,4kg. Ei silti joutunut edes painoseurantaan vielä.

meidän 10kk ikäinen on saman painoinen ja 77,5cm pitkä ja paino ollut aina laskusuuntainen mutta silti ei ole painoseurantaan joutunut, hyvätuulinen vauva ollut aina, eikä näytä miltään luurangolta niin ei tarvitse mitään ylimääräisiä kontrolleja.

Jos tyttö kasvaa kuitenkin koko ajan vaikka omalla käyrällä niin se on ihan ok,meillä esikoinen mennyt aina ihan omia käyriään ja oli tuossa iässä saman kokoinen kun moni 2v..riippuu myös siitä miten iso tai pieni on ollut lapsi kun se syntyy.Meillä oli pieni ja kaverin lapsi esim melkein 5kg syntyessään ja meillä esikoinen oli vasta 6kk iässä tuon 5kg.

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Poikani 3v3kk on 91cm ja 12,5kg joten tyttösi kuulostaa isolta minusta.
Pikkusisko 2v. oli hiljattain 2v. neuvolassa 84cm ja 10kg tasan.

öh, mun poika oli 1,5v neuvolassa 87,7cm ja 11kg
ja mie aattelin että se on hirmu pikkanen

muoks, ton linkin laskurin mukaan menee pituudessa +2 käyrällä ja painossa pikkasen miinuskäyrällä :D no, painokontrolleissa me ollaankin ravattu aiemmin :snotty:

Yhteistyössä