ONKO TÄÄLLÄ JOKU JONKA LAPSELLA ON OLLUT AIVOTÄRÄHDYS?? KYSE 2VUOTIAASTA

26.03.2006
969
0
16
Joo joo soita päivystykseen, mutta en pidä tätä nyt niin vakavana ja siksi kyselen täältä.
Kuopus tippui sohvan selkänojalta. On ollut aika itkuinen ja känkkis, mutta myös iloinen oma itsensä. Ei ole syönyt tapahtuneen jälkeen yhtään mitään ja nyt nukahti sohvalle mun kainaloon.
Onko syytä huolestua??
Painotan sitä että on ajoittain ollut kuitenkin normaali touhukas lapsi. Johtuuko itku ja känkkäräisyys väsymyksestä/huonosta päivästä vai tuosta putoamisesta...

Vaikea sanoa. Seuraile vuorokausi. Oksentelu on huono merkki. Tajunnan tasoa voi testata nukkuvalta puhaltamalla kasvoille tai kevyellä ravistuksella. Reagointi on hyvä merkki. Pari kertaa yössä pitäs kokeilla tuota tajunnan tasoa. Tämmösiä ohjeita meille on annettu.

meillä tyttö tipahti tuolilta ja löi päänsä. Hetken kuluttua oksensi ihan kaaressa ja meinasi menettää tajunsa (useaan otteeseen). Sairaalaan mentiin ambulanssilla ja yö oltiin tiiviissä tarkkailussa (2 tunnin välein tyttö piti herättää ihan hereille asti niin, että vastasi kysymyksiin, pelkkä reagointi ei riittänyt). Lääkäri sanoi, että tuollaisissa tapauksissa ottavat osastolle, jotta voivat seurata tiiviisti, koska vanhemmilla tulee jossakin välissä väsy kun kotona tekee sitä itse. Uskoisin, että kotona riittää tarkkailu teidän tapauksessa, mutta soita päivystykseen, jos tuntuu, että alkaa olo huonontumaan. Ai niin, lääkäri sanoi että 12 ensimmäistä tuntia ovat suuntaa näyttävät ja 24 tuntia tarkkaillaan kokonaisuudessaan...

Alkuperäinen kirjoittaja tilda harmailee:
meillä tyttö tipahti tuolilta ja löi päänsä. Hetken kuluttua oksensi ihan kaaressa ja meinasi menettää tajunsa (useaan otteeseen). Sairaalaan mentiin ambulanssilla ja yö oltiin tiiviissä tarkkailussa (2 tunnin välein tyttö piti herättää ihan hereille asti niin, että vastasi kysymyksiin, pelkkä reagointi ei riittänyt). Lääkäri sanoi, että tuollaisissa tapauksissa ottavat osastolle, jotta voivat seurata tiiviisti, koska vanhemmilla tulee jossakin välissä väsy kun kotona tekee sitä itse. Uskoisin, että kotona riittää tarkkailu teidän tapauksessa, mutta soita päivystykseen, jos tuntuu, että alkaa olo huonontumaan. Ai niin, lääkäri sanoi että 12 ensimmäistä tuntia ovat suuntaa näyttävät ja 24 tuntia tarkkaillaan kokonaisuudessaan...

ihan kunnossa tuo muuten näyttää olevan kitinää lukuunottamatta ja sitä ettei suostu syömään ja se ei ole normaalia tuolle syöpölle. Mehua joi ja nyt lähtee isänsä kanssa kauppaan. Luulen että äiti tässä pelästy vain enemmän...

meillekin lääkäri+hoitajat kaikki sanoivat, että päästiin säikähdyksellä. Mä säikähdin niin lujaa, että olin aivan huolesta kipeä. Itse meinasin joutua yöllä menemään oksentamaan, ku tuntui että fyysisesti voin niin huonosti ku en tiennyt mitä edessä vielä on... Luojan kiitos päästiin säikähdyksellä!

Meidän 4v. sai aivotärähdyksen tänä kesänä. Osasi itse sanoa, että päähän sattuu. Ei oksentanut, mutta sairaalassa muuttui uneliaaksi ja vaikeasti heräteltäväksi. Uneliaisuus saattoi kyllä johtua siitä, että poika koki kauheen stressaavana sen sairaalajutun. Kammoaa kaikkea sellaista. Pää kuvattiin kiireen vilkkaa, kaikki oli ok!

Ois pitänyt jäädä tarkkailuun yöksi, mutta eihän tuo suostunut. Kotona herättelin yöllä pari kertaa.

Seuraile nyt ja jos muutoksia tulee, tiedät miten toimia :hug:

Yhteistyössä