Onko täällä joku opiskellut merkonomiksi oppisopimuksella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja back to school
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

back to school

Vieras
Olen myyjänä ruokakaupassa ja työnantajani tarjosi mahdollisuutta aloittaa merkonomiopinnot työn ohessa oppisopimuksella.
Koulutus alkaisi huhtikuussa ja nyt mietin mitä tekisin.
Keskustelin melko pitkään oppisopimusopiskelusta oppisopimustoimiston henkilön kanssa ja puhelimitse kuulosti todella epämääräiseltä ja monimutkaiselta koulutukselta.

Jos olet opiskellut merkonomiksi oppisopimuksella niin mielelläni kuuntelisin kaikki kokemukset opiskeluistasi. :)

Minkälaisia nämä näyttötilanteet on jos opiskelee myyjäksi ihan ruokakaupassa?

Olen opiskellut merkonomiksi räätälöidyllä oppisopimuksella työn ohella, tosin en ole kaupanalalla. Opiskelu kesti kolme vuotta ja koululla olimme kerran kuussa, muutoin opiskelin etänä. Näytöt ja kaikki kouluun liittyvän tein kotonta käsin sähköpostitse. Hankalaa oli saada apua, silloin olisin sitä tarvinnut. Lisäksi kotona oli kaksi pientä lasta ja työ, jotka piti oitaa täyspainoisesti. Ihan hyvä lisäkoulutuksena.

Moi! Olet jo varmaan aloittanut opintosi?? Minä opiskelin merkonomiksi oppisopimuksella, aikaa meni reilu 1,5 vuotta. Suoritin paljon etänä ylimääräistä, siitä nopeus. Minulla oli entuudestaan toimistoalan kokemusta vuosia ja siksi ei mitään ongelmia.Olin huoltoasemalla "myyjänä", enkä tehnyt koko aikana toimistotöitä:) Koulua oli kerran viikossa(palkatonta). Tykkäsin tosi paljon....tosin taas työttömänä, eikä tutkinto auttanut työnhaussa. Minulla ongelmana alkaa olla ikä 51. Kyllä kannattaa aloittaa varsinkin jos on nuori.

Yhteistyössä