Onko täällä karppaajia? =) Olis kyseltävää.. :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "karppinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"karppinen"

Vieras
Enkä halua linkkiä karppaus.infoon tai vastaaviin kun mä en jaksa plärätä sieltä niitä miljoonia juttuja ja oon vissiin vähän tyhmä kun en edes löydä vastauksia kaikkeen vaikka mulle sanottais et on siellä... :ashamed:

Eli olen harkinnut että kokeilen karppaamista ja olenko siis ymmärtänyt oikein, että se kaikista tiukin karppausmuoto on se, missä saa syödä 20g hiilihydraatteja päivässä?

Voisitteko laittaa esimerkkejä aterioistanne jotka syötte noin? (KIITOS :hug: )

Entäs esim.meetwursti jossa on 0g hiilareita, paljonko sitä voi vetää?! Ei kai loputtomasti sentään :xmas:

Peruna, pasta ja leipä ei muutenkaan juurikaan ole kuuluneet mun ruokavalioon, joten sen suhteen ei tule olemaan hankalaa, mutta nämä syömismäärät mua nyt häiritsee et paljonko voi syödä hiilihydraatittomia tuotteita..? (Ei toki enempää kun et vie nälän, mutta silti...)

Kertokaa kaikkea omista kokemuksistanne, tärkeitä vinkkejä, kikkoja, neuvoja, kaikkea.... Olisin kiitollinen =)

voi syödä metukkaa vaikka kilon jos haluaa, jauhelihaa ja makkaraa niin paljon kuin haluaa. Maitoa ei yhtään ja oluttakin vaan hyvin vähän, leipää ei ollenkaan ja nötköttiä åpurkkitolkulla, kaikkia missä on paljon rasvaa pitääkin syödä ja paljon, vettä pitää mennä ainakin 5 litraa päivässä+ananasmehua.

No ei niitä nyt ihan loputtomasti voi vetää!

Se että sä syöt alle 20g hiilareita päivässä ei riitä, vaan sun pitää suhteuttaa se rasvan ja proteiinin kanssa.

mulla se paras vaihtoehto on 10-15g/pv hiilareita, 150g rasvaa ja 76g proteiinia.
Paino putos näillä paljon.

(nimim. satakertaa alottanu kuukauden aikana ja nyt huomenna taas alottaa hän karppauksen :D )

miten noita ikinä oppii laskemaan...? :ashamed:
tää alku tuntuu jo teoriassa niin hankalalta.... :(
en uskalla syödä mitään enkä tajua tästä mitään, mutta haluaisin kokeilla kun moni kuitenkin laihtunut tällä... ja mun todella tarvis laihtua ainakin 10kg... :/

Itse en ole laskenut mitään,vaan syönyt mitä halunnut.Paino tippunut siltikin.
meitä on paljon,jotka eivät laske,ja paino tippuu.

Itse olen syönyt normaalisti,kasviksia lisännyt rutkasti.Karppiherkkujakin tulee tehtyä lähes viikottain.
Suosittelen ostamaan tai lainaamaan jonkun karppaus kirjan,sillä pääsee hyvin alkuun ja tajuaa mistä kysymys jne..

[QUOTE="karppinen";25806622]miten noita ikinä oppii laskemaan...? :ashamed:
tää alku tuntuu jo teoriassa niin hankalalta.... :(
en uskalla syödä mitään enkä tajua tästä mitään, mutta haluaisin kokeilla kun moni kuitenkin laihtunut tällä... ja mun todella tarvis laihtua ainakin 10kg... :/[/QUOTE]

Vaikka et linkkiä halunnutkaan ni tässä sitä silti on :laugh:
Ruokakulma :: karppaus.info
Tuohon syötät ruoka-aineen ja sitten punnaat sen keittiövaa'alla ja katot mitä tulee, sitten vaan sovittelet päivän annokset oikein ;)

Alkuperäinen kirjoittaja karppaaja myöskin;25806642:
Itse en ole laskenut mitään,vaan syönyt mitä halunnut.Paino tippunut siltikin.
meitä on paljon,jotka eivät laske,ja paino tippuu.

Itse olen syönyt normaalisti,kasviksia lisännyt rutkasti.Karppiherkkujakin tulee tehtyä lähes viikottain.
Suosittelen ostamaan tai lainaamaan jonkun karppaus kirjan,sillä pääsee hyvin alkuun ja tajuaa mistä kysymys jne..

Mä koitin olla laskematta tulos oli +2 vaikka mielestäni tein kaiken oikein. Eli jotkut tarttee ja jotkut ei :)

[QUOTE="karppinen";25806447]Enkä halua linkkiä karppaus.infoon tai vastaaviin kun mä en jaksa plärätä sieltä niitä miljoonia juttuja ja oon vissiin vähän tyhmä kun en edes löydä vastauksia kaikkeen vaikka mulle sanottais et on siellä... :ashamed:

Eli olen harkinnut että kokeilen karppaamista ja olenko siis ymmärtänyt oikein, että se kaikista tiukin karppausmuoto on se, missä saa syödä 20g hiilihydraatteja päivässä?

Voisitteko laittaa esimerkkejä aterioistanne jotka syötte noin? (KIITOS :hug: )

Entäs esim.meetwursti jossa on 0g hiilareita, paljonko sitä voi vetää?! Ei kai loputtomasti sentään :xmas:

Peruna, pasta ja leipä ei muutenkaan juurikaan ole kuuluneet mun ruokavalioon, joten sen suhteen ei tule olemaan hankalaa, mutta nämä syömismäärät mua nyt häiritsee et paljonko voi syödä hiilihydraatittomia tuotteita..? (Ei toki enempää kun et vie nälän, mutta silti...)

Kertokaa kaikkea omista kokemuksistanne, tärkeitä vinkkejä, kikkoja, neuvoja, kaikkea.... Olisin kiitollinen =)[/QUOTE]

ja se ei sovi ihmisille jotka turpoavat suolasta. Nää ihme tietit on sitten aika riskaapeli peliä kehon kanssa! Kun et tiedä miks olet lihava? joillakin kilpirauhasen oireilu voi tehdä sen että lihot! Maksan oireilut on myös se mikä lihottaa kun ei toimi enää sillä kapasiteetilla millä pitäs. Suoliston oireet? Yms. muut taudit.

okei eli kokeilen laskematta ensin, kaipa sen sitten huomaa onko vaikutusta..... jos ei auta, niin hankin sen vaa´an keittiöön ja jonkun kirjan...

laittakaa mulle jotain ihania karppiohjeita mitä vois tuo mieskin syödä joka ei juuri vihanneksia syö... :/ (syön sit ite kasvikseni lisukkeena..) kun en välttämättä jaksa joka päivä tehdä montaa eri ruokaa.. :)

ja hyviä ideoita töihin evääksi myös ottaisin vastaan...

mulla sikäli p*ska tilanne, et oon töissä ryhmiksessä missä itse valmistetaan aamupalat ja välipalat lapsille ja jos keitän puuroa, niin pitäähän mun sitä maistaa ennenkun tarjoan..? olen aina syönyt töissä ruuan ja välillä on ns.pakkokin kun jonkun pitää aina syödä valvonta-ateria lasten kanssa, mutta aina on jotain perunaa ja saarioisten jauhelihapihvejä tms missä varmaan hiilarit katossa.. ja mä kun en näe mitä ne ruuat sisältää, niin vaikee niistä on hiilareita lähtee arvailemaan... :/

http://karppaus.info/resepti/

ja sitten, et edes tartte ohjeita, teet ihan samaa ruokaa paitsi jätät ne epäterveelliset ainekset veke.
Esim lihapullat teen niin etten laita korppujauhoja. Rinnalle salaattia ja vaikkapa höyrytettyjä kasviksia.

Mun ketoviikoilla olen syönyt aamulla 100g partista + 0,5dl mustikoita.
Päivällä jauhelihapihviä ja 100g lanttukuutioita paistettuna.
Sitten vaikka munakasta tai carbonarakastiketta kesäkurpitsapastan kera
Illalla taas samaa kuin aamulla.

En ole kylläkään laskenut rasva-proteiini-hiilarisuhteita, mutta paino ainakin putosi. Parin viikon jälkeen hölläsin linjaa. En ole laskenut hiilareita sen koommin, mutta jättänyt hiilaripommit pois ja hyvin sujuu.

[QUOTE="karppinen";25806702]ja hyviä ideoita töihin evääksi myös ottaisin vastaan...

mulla sikäli p*ska tilanne, et oon töissä ryhmiksessä missä itse valmistetaan aamupalat ja välipalat lapsille ja jos keitän puuroa, niin pitäähän mun sitä maistaa ennenkun tarjoan..? olen aina syönyt töissä ruuan ja välillä on ns.pakkokin kun jonkun pitää aina syödä valvonta-ateria lasten kanssa, mutta aina on jotain perunaa ja saarioisten jauhelihapihvejä tms missä varmaan hiilarit katossa.. ja mä kun en näe mitä ne ruuat sisältää, niin vaikee niistä on hiilareita lähtee arvailemaan... :/[/QUOTE]

No eiköhän jokainen nyt osaa puuron keittää maistamattakin...
Aterialla voit jättää perunan pois ja ottaa tilalle salaattia.

[QUOTE="karppinen";25806829]no koko netti on pullollaan vaiokka mitä ohjeita, joten musta on mukava kuulla ihmisten kokemuksia niistä niin olis vähän helpompi valikoida ja alottaa jostain =)[/QUOTE]

Teet vaikka ihan normaalia safkaa, lihapullia (ilman korppujauhoja), perunaa, keitettyjä kasviksia ja salaattia. Et sitten itse vaan syö sitä perunaa vaan jätät sen miehelle ja itse syöt tilalla salaattia ja keitettyjä kasviksia.

[QUOTE="karppinen";25806829]no koko netti on pullollaan vaiokka mitä ohjeita, joten musta on mukava kuulla ihmisten kokemuksia niistä niin olis vähän helpompi valikoida ja alottaa jostain =)[/QUOTE]

no niitä kokemuksia on karppaus infossa :) Mä en ainakaan jaksa tänne kilometrikaupalla kirjoittaa erilaisia ohjeita. Vain mielikuvitus on rajana.

esim kalakeitto, tee siitä karppiversio. Kai tiedät miten?

http://karppaus.info/resepti/

ja sitten, et edes tartte ohjeita, teet ihan samaa ruokaa paitsi jätät ne epäterveelliset ainekset veke.
Esim lihapullat teen niin etten laita korppujauhoja. Rinnalle salaattia ja vaikkapa höyrytettyjä kasviksia.

Joskus ei ollut muuta kuin margariinia ja korppuauhoja niin pyöräytin itselle keksejä (peräti kohosivat!) Hanna tädin keksejä.

Ei kai karppauksessa ole sen kummemasta kyse kuin että jättää sokerin, viljat (pasta, leipä, leivonnaiset) ja perunan pois. Niin ja tietty maito ja jugurtit ja viilit yms. Sitä turkkilaista jugua kai saa syödä vähän, sisältää 10% rasvaa.
Noudatin orjallisesti tätä dieettiä 6 viikkoa ja paino putosi reilun kilon. Totesin sitten että pitää olla nälkä päivän aikana muutama kerta muuten ei paino tipu. Vähensin ruuan määrää ja lisäsin hiilaripäivän x1/vko. Nyt on kahdessa viikossa tippunut 1½kg. Hiilaripäivän lisäsin siksi että minulla elimistö menee helposti säästöliekille ja pitää kerran viikossa saada aineenvaihduntaan säpinää.
Ei minulla suuria määriä ole tiputettavana mutta olen nyt taistellut kovasti ja muutama kilo on vasta mennyt, kesään mennessä pitäisi vielä saada ainakin 7 kg pois. Jatkan taistelua...

Alkuperäinen kirjoittaja sehän se on että;25806467:
voi syödä metukkaa vaikka kilon jos haluaa, jauhelihaa ja makkaraa niin paljon kuin haluaa. Maitoa ei yhtään ja oluttakin vaan hyvin vähän, leipää ei ollenkaan ja nötköttiä åpurkkitolkulla, kaikkia missä on paljon rasvaa pitääkin syödä ja paljon, vettä pitää mennä ainakin 5 litraa päivässä+ananasmehua.

Tämä ei ole oikeaoppista karppausta.

Olut ei kuulu karppaukseen eikä ananasmehu. Suomalaiset makkarat on myöskin aika huonoja valintoja karppaajalle. Mitää ruoka-ainetta ei kannata syödä tolkuttomasti, karppauksella lihoat kyllä myös jos vedät överiksi.

Vaikka ap ei halunnut ottaa itse selville ilmeisesti mitään, kannustan silti tähän. Kuten tästä lainaamastani kommentista näkee, voit saada väärää infoa ja pilata terveytesi.

Vaikka ap ei halunnut ottaa itse selville ilmeisesti mitään, kannustan silti tähän. Kuten tästä lainaamastani kommentista näkee, voit saada väärää infoa ja pilata terveytesi.

Ei, vaan mä haluan kuulla kokemuksia ja neuvoja muilta karppaajilta, kyse ei ole siitä etten halua itse ottaa selville mitään. Sitähän mä tässä koko ajan teen.

Ja maalaisjärki on kuitenkin päässä, et en ees pahemmin lukenu tota lainaamaasi kommenttia.... :D

[QUOTE="karppinen";25807548]Ei, vaan mä haluan kuulla kokemuksia ja neuvoja muilta karppaajilta, kyse ei ole siitä etten halua itse ottaa selville mitään. Sitähän mä tässä koko ajan teen.

Ja maalaisjärki on kuitenkin päässä, et en ees pahemmin lukenu tota lainaamaasi kommenttia.... :D[/QUOTE]

kun googletat karppaus veikkaan että päädyt keskustelu sivuille missä moni on jo karpannut! Kakplussassa ei näköjään! Kun olet raskaana et saa laihuttaa mutta voit kyllä pitää oman ruokavalion ja vitamiinit. A-vitamiinia ei kuulma suositelle! no mutta se riippuu onko tarvetta!?

Yhteistyössä