onko täällä ketään HKI NAIKKARISSA ivf hoidossa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja demi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

demi

Jäsen
02.07.2007
106
0
16
HEIPPA!

OLEN MIEHENI KANSSA ALOITTAMASSA MAALISKUUSSA IVF HOIDON HKI NAIKKARISSA. HALUAISIN TIETÄÄ MINKÄLAISTA KOHTELUA OLETTE SAANEET SIELLÄ . SEN LYHKÄSEN AJAN MITÄ ME OLLAAN KÄYNEET SIELLÄ, ON OLLUT TOSI HYVÄ, EI MITÄÄN VALITTAMISTA. TUNTUI TOSSA SYYSKUUSSA, ETTÄ MITEN SITÄ JAKSAA ODOTTA 6KK...MUTTA KYLLÄ SE AIKA ON MENNYT LOPPUJENLOPUKSI ÄKKIÄ, TOTTAKAI SITÄ HALUAISI ETTÄ SE TAPAHTUIS ENSI VIIKOLLA...MUTTA YLLÄTYI VAI ITSE ETTÄ, KYLLÄ SE AIKAA MENEE NOPEASTI. OLISIN VIELÄ KYSYNYT, ETTÄ KUN SITTEN ALKAA HOIDOT JA MUNIKSET PITÄÄ KERÄTÄ...ENTÄS JOS EI MIES PÄÄSEKKÄÄN, NIIN VOIKO MUNIKSET JOTENKIN SÄILYTTÄÄ....KUN EN TIEDÄ :headwall: MUN MIIES ON POISSA PALJON KEVÄÄLLÄ JA KESÄLLÄ KEIKOILLA (KITARISTI).

Heippa Demi!
Mä oon Naikkarilla hoidossa, mutta laparoskopiajonossa kylläkin vasta. Sen jälkeen saan alkaa jonottaa IVF-jonoon. Eka lapsettomuuspolikäynti meni hyvin kaksi viikkoa sitten, naislääkärit (paikalla 3, joista 1 opiskelija) oli tosi empaattisia ja asiantuntevan oloisia.
P.S. Mullakin on kitaristimies, toivottavasti ei kuitenkaan sama kun sulla.. B) hehe, olipa huono.

Demi, Kyllä varmasti kannattaisi varautua miehen olemaan paikalla ja toimittamaan oma osuutensa hommassa. :kieh: Sehän on kuintenkin tosi pikku juttu tuo miehen osuus ja kestäminen tässä rumbassa, kun ei joudu pistelemään tai popsimaan ja olemaan zombiena hormooneista.

Meillä oli pikkusen ongelmia tuon miehen osuuden saamisessa purkkiin. Ja kyllä se niin oli, että tohtori vaati, että sperma pitää olla iltapäivään klo 14 mennessä toimitettu, kun 2 pvn päästä tehtiin siirto. Eli punktio tehtiin aamusta ja simpat vietiin sitten perästä päin parin tunnin yrityksen jlk. ja sit ne laitetaan siihen maljalle viljelyyn jne.. Eli mun käsityksen mukaan niitä ei voi säästää niitä muniksia pelkästään. Ainaki tohtori piti tosi tärkeänä, että ne simpat tulee muuten menee koko homma plörinäks..

Heippa Demi :wave:

Me ollaan oltu NKL:n asiakkaita viimeiset 3 vuotta ja kohtelu on aina ollut asiallista,mukavaa ja asiantuntevaa. Jonotus on ainoa mikä on huono juttu mutta sitähän on kaikkialla julkisella...

Meillä alkaa kanssa maaliskuussa meitin 3 ja viimeinen IVF-rundi. Vielä ei olla tulosta saatu muuta kuin 2 keskenmenoa(rv 5 & rv11). Kovasti pelottaa että kuinkas tässä nyt sitten käy kun ne ei julkisella anna kuin sen 3 IVF hoitoa(+niiden PAS:t), joten meillä on viimeinen alkamassa.

Naistenklinikalla ohjeet on selkeitä mistä pidän kun on kuitenkin kyseessä aikasmoiset lääkitykset ja jos ne mokaat huonon ohjastuksen takia niin kyllä potuttais :kieh: .

Kyllä kovasti suosittelisin että saisitte miehen kanssa aikataulut järjestymään että saisitte munasolut hedelmöitettyä.Siitä en tiedä kuinka käy jos spermaa ei olekaan kyseisenä päivänä.Se kannattaa varmistaa klinikalta. Ja tarvitsethan sä jonkun sua kuljettamaan klinikalta kotiin punktion jälkeen.Toisaalta kukaan ei ole sanonu että sen mies tarvitsis olla :laugh: . Itse vaan olen kokenu miehen tuen korvaamattomana.

Tsemppiä teille hoitoon toivottavasti onnistutte!Ehkä me nähdäänkin tietämättä klinikan käytävillä maaliskuussa :D

mimi79
:laugh: :laugh: :laugh: ei ollu paha...vaan hauska. mun mies täyttää 44v...(2008) ja PIIIIITKät hiukset.... että jos nämä täsmää sulla, niin alan huolestua :laugh: :laugh: :laugh: :hug: .
kris:
kyllä mun mies haluaa olla kokonaan mukana.kun oltiin ensi käynnillä, niin se oli hän kun kyseli enemmän kuin minä...mistä hoitaja oli hämmästynyt. jos silloin ei aikataulut täsmää, niin saa odottaa seuraavaan kiertoon ...mitä tottakai kumpikaan meistä EI haluais.

alexandria: pidän peukut ja varpaat ilmassa,että kaikki järjestyy ja että pienokainen pysyy kyydissä. olen miettinyt monta kertaa, että kun odottaa odotus huoneessa....niin siinähän voi istua sun vieressä ystävä kenen kanssa kirjoitat joka viikko.....että, ehkä nähdään tai ollaan jo nähty =)
kyllä minäkin olen sitä mieltä, että ei nainen sais olla hoitojen kanssa yksin. kyllä se tekee hyvää myös miehelle olla mukana ja tukea vaimoaan/tyttöystävää.

Mekin ollaan käyty Hki-naikkarissa ja kaikki sujunut moitteettomasti. Tosin lääkäri on ollut aika vähäpuheinen, mukava kylläkin ja vastannut kaikkiin kysymyksiin.

Huonona puolena pidän myös sitä, että kukaan ei puhu henkisestä jaksamisesta mitään. Nää hoidot voi olla etenkin toistuvien epäonnistumisien jälkeen aika rankkoja henkisesti. Tosin se taitaa olla vähän kaikkialla puutteena... henkinen hoitaminen siis.

Tuosta miehen mukanaolosta... Sperma tarvii saada samana päivänä kun munasolut, mut voihan näytteen ottaa kotona lähtiessäkin, mikäli asuu tarpeeksi lähellä (max. tunnin matkan päässä) . Tietty, jos mies ei ole kotona, niin hieman saattaa hankaloittaa... En tiedä miten suostuisivat, mutta periaatteessa mieshän voi viedä näyttee pakkaseen jo aiemmin.

eli ei ole sama mies kuin sulla Demi! :laugh:

Hyvä pointti jaksamisesta Tuike-71! Uskomatonta kun ajattelee miten kovia esimerkiksi Alexandria on kokenut. Saat onnitella itseäsi urheudesta ja sinnikkyydestä. :flower: Toivottelen jaksamista kaikille!

Yhteistyössä