Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja neljän äiti;24818488:Mä saan itselleni, mutta maksetaan lapsesta. :xmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24818497:En saa itselleni, mutta 25 v tyttäreni saa. Häneltä puuttuu vasen yläraaja kokonaan, oikeassa ykärääjassa on useita epämuodostumia. Lisäksi hän on lyhytkasvuinen ja aiemman skolioosin vuoksi selässä 7 peukalon paksuista ruuvia, joilla selkäranka on saatu kutakuinkin suoraksi. Kylkiluista jouduttiin poistamaan paloja, joita käytettiin selkärangan oikaisuun. Keuhkoja piti leikkauksessa hieman siirtää. Muuten on ihan terve ja saa sitä keskimmäistä vammaistukea.
Taisit kuitenkin ymmärtää mitä ajoin takaa![]()
Alkuperäinen kirjoittaja neljän äiti;24818504:Joo ymmärsin. Joskus täällä palstalla vaan tarttuu sellainen sairas saivartelunhalu. Anteeksi.
Kela maksaa tukea aiheutuneen haitan mukaan. Syntymästään asti vammaiset ovat onnekaampia kuin myöhemmin elämässään vammautuneet. Tyttöni on alusta alkaen oppinut elämään tietyllä tavalla ja siten hänellä haitta on pienempi kuin jollain sellaisella, joka vasta 25 -vuotiaana menettäisi raajansa.Onhan tuossa jo vaikka mitä! En ole perehtynyt kuin sen verran asiaan, että tukea saa kolmessa eri luokassa. Itselläni olisi Kelan mielestä mahdollisuus siihen lievimpään. Mutta tämän jälkeen ihmettelen, että miten. Tyttärelläsi on kuitenkin aivan eri luokan ongelmia kuin mulla.
Alkuperäinen kirjoittaja neljän äiti;24818516:Sitä joskus selitettiin että se eka vammaistuki on tavallaan piece of cake, seuraavaan tarvitaankin sitten "satakertaiset" ongelmat. Eli perusvammaistuen saa lapsella "pelkästä" astmasta (jos tietyt krtieerit täyttyy) mutta jos aikoisi saada sitä kakkosta niin pitäis olla suunnilleen diabetes ja epilepsia ja istua pyörätuolissa.
Ei kai se hakeminen rohkeutta vaadi? Vai onko vaikea prosessi? Tämä on tosiaan mulle ihan uutta maailmaa.