Onko täällä ketään, joka tietää jotain paikoista Kärkölä ja Hämeenkoski??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muuttoaikeissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muuttoaikeissa

Vieras
Ollaan ostamassa omakotitaloa sieltä suunnalta, koska mies sai työpaikan läheltä.
On täysin vierasta seutua minulle, itseasiassa koko Päijät-Häme. Olisi kiva kuulla kokemuksia ja mielipietiä ja mitä esim. tarjolla harastuksiin lapsille jotka ikähaarukalla 1 - 10 vuotta?

Perhe sandrakin uhataan lopettaa!
Ei asukastupia ei avointapäiväkotia.
Jos nyt ilmotat lapses päiväkotiin pääsee ehkä keväällä sinne.

Mietimme muuttoa pois täältä... ehkä Nastola,Hollola,Mäntsälä.......

Nostelen vielä, josko joku jotain vielä tietäisi. Tuo Tervakoski on vähän turhan kaukana, kun miehen työpaikka kuitenkin Kärkölässä.
Kunnan nettisivut olivat jotenkin niin positiiviset, mutta niinhän ne aina.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nostelen vielä, josko joku jotain vielä tietäisi. Tuo Tervakoski on vähän turhan kaukana, kun miehen työpaikka kuitenkin Kärkölässä.
Kunnan nettisivut olivat jotenkin niin positiiviset, mutta niinhän ne aina.

niistä on kaikista ihan hyvä työmatka Kärkölään.

Kärkölä on sijainniltaan hyvä paikka, lyhyet matkat joka suuntaan. Helsinkiin tunti, Tampereellekin reilu tunti. Lahti on lähellä, jossa täältä yleensä käydäänkin esim. ostoksilla.
Itse täällä asuvana voin sanoa, että toki voisi olla paremminkin asiat, varsinkin lapsiperheiden puolesta, mutta tiedän paljon kuntia missä vielä paljon huonommin.
Omat lapset ovat saaneet harrastaa täällä monipuolisesti liikuntaa ja muskareita yms. On myös perhekerhoja jne. Minä olen ihan sitä mieltä, että paljon on asiat itsestäkin kiinni. Toki tuolla päättäjätasolla ei tunnu lapsiperheille paljon arvostusta tulevan, mutta esim. täällä yritettiin lakkauttaa kahta pientä kyläkoulua ja niinpä sitten kuntalaisten aktiivisuudella ainakin toistaiseksi säilyivät :)
Tervetuloa vaan tänne, ei täällä mikään hirveä ole asua, vaikka puutteita paljon onkin ;)

Lahti kiva ja hollola Ok (työtjärvi ei niin kaukana ole Järvelästä), mutta Järvelään en muuttaisi. Oikeasti siellä ei ole YHTÄÄN mitään, ihan kuollut paikka. (Kärkölä ja Järvelä käytännössä sama asia.)

Hämeenkoski on kaunista seutua, ja tuttavani ainakin tykkäävät asua siellä. Maaseutuahan tuo tietysti on. Palveluja on kuitenkin saatavillariittämiin, isommat asiat voi hoidella halutessaan Hollolassa tai sitten Lahdessa. hollolaan alle puolen tunnin matka. Tampereellekin päin pääsee näpsään.

Yhteistyössä