Onko täällä ketään ms-tautia sairastavaa, tai siitä tietävää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelottaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelottaa

Vieras
Mua pelottaa. Ihan todella pelottaa.
Olen lueskellut netistä vaikka kuinka paljon kaikkea tuohon ms:n liittyvää.

Minulla on semmoista omituista kihelmöintiä jalkaterissä ja käsissä/sormissa.

Mitään muita oireita ei ole, mutta tuo kihelmöinti on. Se ei tunnu koko ajan vaan välillä on poissa. Ja jos vaikka istun samassa asennossa jonkin aikaa ja nousen, niin sitten tuntuu jaloissa. Ja pistely ei ole mitenkään isoa, ei satu eikä sitä varsinaisesti huomaa jollei ajattele asiaa.
Mutta pelottaa niin kauheesti.

sua kihelmöi, koska sä pelkäät. se on esim ahdistuksen ja paniikkihäiriön yksi oire.

lue joko tuolta löytyy muita oireita.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Paniikkih%C3%A4iri%C3%B6

ja sit lopetat niitten sairausten lukemisen netistä!

Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:
sua kihelmöi, koska sä pelkäät. se on esim ahdistuksen ja paniikkihäiriön yksi oire.

Niin mut en mä mitään pelännyt kun tää alkoi. Muutama päivä sitten alkoi, ja sillon en kyllä mitään ms-tautia ees pelännyt.
Nii, tiiän että pitäis lopettaa. Mutta kun tää kihelmöinti tuntuu

Hetkinen..Sopivia oireita on muuten enemmän tuonne kalsiuminpuutokseen. Ja todellakin juon maitoa TODELLA vähän. Ja maitotuotteita muutenkin. Oikeastaan maitoa juon vain kahvissa ja ehkä hiukan jugurttia kerran pari viikossa. Juustoa en käytä juuri lainkaan.
Oliskohan noin. Pitääkin hakea kalsiumtabletteja!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ms-taudin oireita on paljon. Itselläni oli tasapainovaikeuksia, puutumisia, näköoireita, nielemisvaikeuksia...

mulla muisti takkuaa ja voisin nukkua ja nukkua ja nukkua ja mihinkään ei pysty keskittyä jne.ja just toi koneiden käyttö on kans etten enää ymmärrä mitää :( voi luoja sentäs.vasta 30v ikää..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:

Niin mut en mä mitään pelännyt kun tää alkoi. Muutama päivä sitten alkoi, ja sillon en kyllä mitään ms-tautia ees pelännyt.
Nii, tiiän että pitäis lopettaa. Mutta kun tää kihelmöinti tuntuu

nii, no kai se paniikkihäiriökin joskus puhkee, jos ms-tautikin. no sit on mullakin ms-tauti ku kaikkee ihme häiriöö on.

Alkuperäinen kirjoittaja Tähtitanner:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
voi hitto..täytyy varmaan kysyä lähete testeihin :(

Mutta lihasjutut, siis lukot ja jumiutumiset, voi aiheuttaa myös pistelyä ja puutumista, kihelmöintiä...

juu,en mä niistä ole huolissani.mutta noi muut oireet..nyt taidan tietää mikä mua vaivaa..hitto.mä ku aattelin elää vielä yli 50v ja matkustella ku lapset on isoja:(