Onko täällä ketään siistijää/laitoshuoltajaa joka pitää työstään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a p"

Vieras
Itse viihdyn työssäni enkä todennäköisesti aio hankkia "parempaa" ammattia, vaikka minulta sitä säännöllisesti tiedustellaankin.:-/

Mulla on vaativa harrastus, jota voisi melkein sanoa sivutyöksi, koska tienaan sillä aina välillä. En jaksaisi sitä, jos päätyöni vaatisi enemmän henkisiä resursseja.En myöskään jaksaisi sivutyötäni/harrastustani tehdä kokopäiväisesti.

Ärsyttää vaan ammattini väheksyminen, ja ihmettely että miten voin viihtyä päätyössäni. :-O

Onko täällä kollegoita, jotka myös viihtyvät työssään?

Tällähetkelle teen jotain ihan muuta, mutta kun olin erikoissiivoojana, niin viihdyin kyllä työssäni. Ainoa mikä rassasi oli pimeinä talviaamuina herätä todella aikaisin jos oli joku keikkahomma.

Tein aikoinaan valmistumiseni jälkeen muutaman vuoden iltasiivousta kaupassa (elintarvikepuolella). Nyt teen ammattini ja koulutukseni mukaista työtä yrittäjänä. Pidin siivoustyöstä, siitä tuli hyvä olo ja tuntui mukavalta, kun kädenjälki todella näkyi. Kuitenkin ahdisti se, että en tuolloin ollut vielä saanut riittävästi oman alan töitä. Nyt sitten tehtyäni jo vuosia tätä omaa juttuani, josta todella nautin, olen joskus miehelleni heittänyt vähän leikilläni, että mitäs jos hakisin jonkun asa-aikatyön siivousalalta, se voisi olla taas mukavaa.

Alaa vähätellään todella, mutta monenlaista tuli nähtyä kyllä ja opin arvostamaan siivoustyötä. Aika monella työtä aloittavalla kävi niin, että se loppui lyhyeen, kun he eivät sopeutuneet nopeaan rytmiin, jolla piti työskennellä. Piti osata priorisoida eikä jäädä nysväämään.

Oli ala mikä tahansa, arvostan jokaista joka työnsä tekee hyvin.

Hei ap!
Ilman sinua ja sinun kollegoitasi mun ja mun kollegoiden työ olisi aivan mahdotonta!
Valitettavasti vain ei tule riittavän usein annettua kiitosta irl...:flower:

Olen laitoshuoltaja oppisopimusopiskelija ja pidän todellakin työstäni!
Tietysti,uskoisin että työpaikalla on merkitystä.itselläni on kunnalta työpaikka ja ei parempaa voisi toivoa. Minulla on ihanat työkaverit ja esimies.
Toivottavasti työt jatkuu opiskelun päätyttyäkin/valmistuttuani.
Työtämme väheksytään,mutta en siitä välitä,on niitäkin otka oikeasti huomaa ja huomauttaa että te ootte tärkeitä esim.koulussa olen sen huomannu. olen siis siivonnut kouluja.

Tääl yks :) Tosin työnkuvaani kuuluu paljon muutakin kuin siivous, siivoan ehkä puolet työajastani. Virkanimikkeeni muutettiinkin siivoojasta vahtimestariksi parisen vuotta sitten.
En vaihtaisi työtäni nyt mihinkään, on niin kiva työyhteisökin :) Koen että työtäni arvostetaan, istun pukumiesten ja -naisten kanssa samassa kahvihuoneessa ja samoilla firman virkistysmatkoilla ja saunailloissa tasaveroisena työntekijänä. Palkka ei päätä huimaa mutta elätän sillä mainiosti itseni, poikani, kissani, huushollini ja autoni. Saan suunnitella itse työni. Siis kaikinpuolin unelmapaikka nyt (no sitä palkkaa kyllä huolisin enemmän mut tuskin sitä koskaan saa tarpeeks kukaan) :D

Olen ajatellut vaihtaa alaa. Olen tehnyt open työtä reippaasti yli 10 vuotta ja alkaa tuntua siltä, että tää homma on nähty. Lapset käyttäytyvät vuodesta toiseen aina vaan huonommin.
Tänään viimeksi usealla oppilaalla oli läksyt tekemättä, koska en ollut heille kertonut niistä! Oli siis minun vikan, että eivät tienneet läksyjä, vaikka merkitsen ne aina taululle ja muistutan niistä vielä pariin otteeseen tunnin lopussa... Nimittely ja vitun huutaminen on päivittäistä, joskus sitä kuulee joka tunti.
Voisin mennä siivoomaan johonkin, missä ei ole ketään ihmisiä mailla halmeilla. Olen nyt jo ihan loppu, koulua takana juuri ja juuri kuukausi...

Olen ajatellut vaihtaa alaa. Olen tehnyt open työtä reippaasti yli 10 vuotta ja alkaa tuntua siltä, että tää homma on nähty. Lapset käyttäytyvät vuodesta toiseen aina vaan huonommin.
Tänään viimeksi usealla oppilaalla oli läksyt tekemättä, koska en ollut heille kertonut niistä! Oli siis minun vikan, että eivät tienneet läksyjä, vaikka merkitsen ne aina taululle ja muistutan niistä vielä pariin otteeseen tunnin lopussa... Nimittely ja vitun huutaminen on päivittäistä, joskus sitä kuulee joka tunti.
Voisin mennä siivoomaan johonkin, missä ei ole ketään ihmisiä mailla halmeilla. Olen nyt jo ihan loppu, koulua takana juuri ja juuri kuukausi...

Huh kuulostaa todella rankalta!!

Ainakin mulla on sellainen työpaikka jossa ei henkistä painetta juuri ole, eikä kiirettä, saa tehdä omaan tahtiin, yksin. Tauoille voi mennä viereisen alueen laitoshuoltajan kanssa jos haluaa, tai yksin. Minulle ollaan asiallisia ja kohteliaita, ja usein sanotaan "ihanaa kun tulit". :-)

Itse en siis koe työpaikallani työtäni epäkiitolliseksi. Toki yleinen arvostus on matalahkoa, ja palkkakin saisi olla parempi.

Yhteistyössä