Onko täällä kukaan hankkinut talopakettia? Mitä suosittelette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja talokuume:)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Noh, kaikki jotka ovat rakentaneet, tietävät, että kysymykseesi ei pysty vastaamaan :) Tai pystyy, mutta siitä vastauksesta ei ole sinulle välttämättä paljon hyötyä... Kaikki lähtee siitä, mikä on sinun tilanteesi. Millainen talo, millaiselle tontille, kuinka paljon aiot tehdä itse jne...

Meillä on Kastelli ja voin ainakin suositella. Rakennustapa on hyvä (ei elementti vaan paikalla rakennetaan määrämittaisista), pystyy itse valitsemaan valmiusasteen, muuntelumahdollisuudet ovat hyvät eikä ne maksa paljoa... Meillä meni kaikki loistavasti ja seuraavakin talo tehtäis Kastellin kanssa!

Ja tuosta hinnasta vielä:

Meillä talopaketti maksoi jotain 42 000 ? (säältä suojaan). Koko talo (tontteineen kaikkineen) n. 170 000 ?. Tuossa summassa on iso autotallikin ja maalampöpumppu, johon uppos rahaa n. 25 000 ?. Itse rakennettiin paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja hoo:

Meillä talopaketti maksoi jotain 42 000 ? (säältä suojaan). Koko talo (tontteineen kaikkineen) n. 170 000 ?. Tuossa summassa on iso autotallikin ja maalampöpumppu, johon uppos rahaa n. 25 000 ?. Itse rakennettiin paljon.

siis autotalliin ja maalämpöön upposi yhteensä 25000e vai maksoiko maalämpö 25000e? mitä toi summa sit sisälsi, ollaan harkittu sitä ja pumppu, keräimet ja lattialämmitys maksaa yhteensä tyyliin 16500e...et miksi noin suuri hintaero?

Ja talon koko ja tontin hinta olisivat aika hyvät mainita, sekä rakentamisvuosi...

Meillä Omatalo, paketti maksoi vesikattoasennuksella 87000 ?. 1 ha tontti 10 000 ?. Itse rakennettiin loppuun saakka tuon vesikaton asennuksen jälkeen. Lämmityksenä maalämpö. Rahaa meni n. 230 000 ?. Neliöitä talossa 194. Rakennusvuosi 2010 eli tänä keväänä muutettiin.
Tuosta summasta puuttuu vielä talli ja pihat, joita nyt tehdään

Lisäys vielä tuohon meidän Omatalo pakettiin, että tyytyväisiä oltiin toimituksiin ym. kaikki toimi niin kuin sovittiin. Tavaraakin tuli sen verran reilusti, että niillä tehdään tuo autotalli hyvin pitkälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Millipidetär:

siis autotalliin ja maalämpöön upposi yhteensä 25000e vai maksoiko maalämpö 25000e? mitä toi summa sit sisälsi, ollaan harkittu sitä ja pumppu, keräimet ja lattialämmitys maksaa yhteensä tyyliin 16500e...et miksi noin suuri hintaero?

Pelkkä maalampö kaikkine härveleineen maksoi tuon verran (en muista tarkkaa hintaa, mutta reilusti yli 20 000 se oli). Maalampöpumppuja on paljon erilaisia, joten hinnatkin on erilaisia. Samoin lattialämmityspinta-ala ratkaisee...

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:

Ja talon koko ja tontin hinta olisivat aika hyvät mainita, sekä rakentamisvuosi...

Talon koko 141 neliötä ja lämmin autotalli (lattialämmityksellä) 69 neliötä. Muutettiin v. 2007. Tontin hinta 4200 ?.

kimaran hirsitalo about 84 000e + muut kulut (perustukset,keittiö etc.) selvittiin 170 000eurolla. talo 149m2, maakaasu;lattialämmitys,v.2004. tosin onngelmia oli! kannattaa varmistaa ettei ole prototyyppi!!! kuten meille kävi ja kukaan ei oikein osannut sitä rakentaa ja homma meni aika paljon reisille siltä osin.

Yhteistyössä