Onko täällä muita, joiden lapset eivät pahemmin yökyläile mummoloissa tai sukulaisten luona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "surku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24078385:
Kirraako?

Ärsyttää tyhjästä napisijat.

Esimerkkinä myös KIRRAA yksi tuttu joka on eronnut, lapset hällä vuoroviikkoina, ja kun
on hänen lapsiviikko niin natisee kun on niin rankkaa ja ei ole omaa aikaa.
Että kirraa. Joo.

Olisin todella iloinen ap:n tilanteessa jos kerran 2kk joku ottaisi lapset!!
Mihin sitten olisit tyytyväinen, jos joka toinen vkl lapset mummolassa? Ei kai kukaan mummola edes jaksa ottaa niin usein??

[QUOTE="huh huh";24078473]Ärsyttää tyhjästä napisijat.

Esimerkkinä myös KIRRAA yksi tuttu joka on eronnut, lapset hällä vuoroviikkoina, ja kun
on hänen lapsiviikko niin natisee kun on niin rankkaa ja ei ole omaa aikaa.
Että kirraa. Joo.

Olisin todella iloinen ap:n tilanteessa jos kerran 2kk joku ottaisi lapset!!
Mihin sitten olisit tyytyväinen, jos joka toinen vkl lapset mummolassa? Ei kai kukaan mummola edes jaksa ottaa niin usein??[/QUOTE]

Kyseletkö sä multa? Mä olen vaan kommentoinut tässä sitä, että ei lapset opi tuntemaan isovanhempiaan, jos niitä ei koskaan oteta sinne kylään. Mun lapset näkee mun vanhempia joka viikko yleensä useita kertoja, nytkin ne on yhdessä ongella. Kyllä mä näkisin, että isovanhemmat menettää paljon, jos niillä ei ole aikaa lastenlapsille.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24078497:
Kyseletkö sä multa? Mä olen vaan kommentoinut tässä sitä, että ei lapset opi tuntemaan isovanhempiaan, jos niitä ei koskaan oteta sinne kylään. Mun lapset näkee mun vanhempia joka viikko yleensä useita kertoja, nytkin ne on yhdessä ongella. Kyllä mä näkisin, että isovanhemmat menettää paljon, jos niillä ei ole aikaa lastenlapsille.

Oikeastaan se kysymys oli ap:lle.

Olen samaa mieltä.
Meillä ei oteta edes mukaan minnekään, muutoin kun jos täytyy mennä jonnekin yleiseen tilaisuuteen/paikkaan esittämään 'hyvää mummoa'.
Sekin todella harvoin kun edes kysyy. (enkä viimeisinä kertoina edes ole antanut mukaan kun ärsyttää motiivit lasten ottamiseen, ja luuletko että he edes nauttii jostain mummojen tilaisuuksista joissa pitää olla selkä suorana suurinpiirtein eikä tehdä mitään kivaa??) :/
Olen todella harmissaan ollut välillä mutta
nykyään en edes paljoa ajattele asiaa.

Ennen pikkuveljen syntymää esikoista otettiin yökylään/hoitoon ehkä parin-kk välein.Päivisin lasta haettiin leipomaan ja askartelemaan.
Nyt päässyt 2vuoden aikaan yksin mummolaan 2kertaa.Ei kuulemma voi ottaa ku laps luulis et häntä hyljeksitään, ja et veli on tärkeempi äidille ja isälle.
Monet itkut oon esikoisen kanssa itkenyt, pienellä on iso ikävä omia hetkiään mummon ja papan seurassa.

Viimeisin hienous oli nyt se et lapsi ei voi olla minusta (äidistään) erossa enempää ku yhden yön.
Hällä tulee kuulemma ikävä äitiä (eikö muilla sitten tule? )

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24078497:

Kyllä ne lapset oppivat isovanhempamsa tuntemaan vaikka kyläilyt sujuisivat vanhempien kanssa... Lisäksi monella isovanhemmat asuvat kaukana satojen kilometrien päässä.

[QUOTE="surku";24077783]Kateellisena kuuntelen kavereiden juttuja, kuinka heidän lapset ovat kolmekin yötä peräkkäin mummolassa tai kuinka lapset ppäsevät viikoksi matkalle mummon kanssa tms. Meillä on kaksi mummolaa ja toisessa eivät ole koskaan ottaneet yökylään. Toinen mummola otta yökylään yhdeksi yöksi noin kerran 6-7 viikossa. Lapset ovat jo 7v ja 9v eli helppohoitoisia ja olisi kiva jos päästäisiin menemään miehen kanssa useammin. Mites muila?[/QUOTE]

Oletko muuten ajatellut, että ei siinä kovin kauan mene, ennenkuin sinä olet mummo tai täti tai kummi: kuinka hoidat teille tulevien lasten kyläilyt :)

[QUOTE="harmaa";24078560]Ennen pikkuveljen syntymää esikoista otettiin yökylään/hoitoon ehkä parin-kk välein.Päivisin lasta haettiin leipomaan ja askartelemaan.
Nyt päässyt 2vuoden aikaan yksin mummolaan 2kertaa.Ei kuulemma voi ottaa ku laps luulis et häntä hyljeksitään, ja et veli on tärkeempi äidille ja isälle.
Monet itkut oon esikoisen kanssa itkenyt, pienellä on iso ikävä omia hetkiään mummon ja papan seurassa.

Viimeisin hienous oli nyt se et lapsi ei voi olla minusta (äidistään) erossa enempää ku yhden yön.
Hällä tulee kuulemma ikävä äitiä (eikö muilla sitten tule? )[/QUOTE]

Olen itkenyt ikävääni mummulassa... lapsella on eri ikävaiheita ja perheellä on eri vaiheita, jolloin yökyläilyt voivat olla hankalampia.

[QUOTE="vieras";24078634]Kyllä ne lapset oppivat isovanhempamsa tuntemaan vaikka kyläilyt sujuisivat vanhempien kanssa... Lisäksi monella isovanhemmat asuvat kaukana satojen kilometrien päässä.[/QUOTE]

Niin, mun isovanhemmat asui aina kaukana. En mä tosiaan oppinut heitä tuntemaan, niinkuin mun lapset tuntee omat isovanhempansa. Ei se mua niin haitannut... Mulle ne oli vaan sukulaisia, suht vieraita sillä tavalla. Ei ne mulle olleet tärkeitä samalla tavalla, kun mun äidille ja isälle. Mutta olen miettinyt, että ehkä se oli menetys mun isovanhemmille.

jos ne ois asuneet lähempänä, mä oisin varmana saanut viettää niiden kanssa aikaa.

Mutta tässä moni valittaa, että vanhemmat asuu lähellä, mutta ei silti ota lapsia hoitoon. Sitä voi jo lapsenkin olla vähän hankala käsittää.

Yhteistyössä