Onko täällä sellaisia, jotka olisivat päässeet yliopistoon, mutta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja teeeteth
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

teeeteth

Vieras
valitsivat alemman koulutusasteen? Aina kuulee puhuttavan siitä, että koulutus ei korreloi älykkyyden kanssa, niin heräsi vain mieleen tällainen ajatus, että onko sellaisia ihmisiä kuinka paljon, joilla olisi kapasiteettia käydä yliopistotasoinen tutkinto, mutta ovat päättäneet kuitenkin tyytyä matalampaan koulutukseen ja sitä kautta vähemmän älyä vaativiin työtehtäviin?

Porukka tietenkin heittelee tänne "toki multa kapasiteettia löytyy, en vain jostain syystä päässyt sisään minnekään yliopistoon". Mutta jos oikeasti löytyisi heitä, joilla yliopistopaikka olisi ollut käytännössä varma, mutta valinta suuntautui tietoisesti ja halutusti alemmalle koulutusportaalle.

Niitäkin varmaan löytyy, jotka olisi papereiden perusteella päässyt jotain opiskelemaan yliopistoon, mutta kyseinen aine ei kuitenkaan niin suuressa mittakaavassa kiinnosta. Eikös esim. pitkän matikan M:llä pääse suoraan sisään opiskelee matikkaa johonkin yliopistoon.

Pääsin opiskelemaan englannin kieltä yliopistoon, ja opiskelinkin kaksi vuotta. Älli olisi riittänyt, mutta yliopisto ei sopinut mulle, enkä halunnut jatkaa siellä tai tehdä alaa työkseni loppuelämäni. Jätin siis kesken ja menin amikseen. Periaatteessa voisin yhä mennä takaisin, koska olen vielä näitä "ikuisen opiskeluoikeuden" vuosikertoja. Ei kiinnosta.

Itse kävin maisterin paperit kiepaisemassa, mutta mietin nyt, onko siitä "seuraava" uraputki kuitenkaan minua varten. Ihosairaus kuitenkin estää monen käytännön ammatin harjoittamisen.

Yhteistyössä