Onko täällä yhden lapsen työttömiä yh-äitejä? *kysymyslitaniaa pukkaa* :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pää lahoo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja yyhoo:
Toi lapsi ei kyllä oo vielä syntyny mutta 48m2 ja 611? vuokra

Meillä nyt samankokoinen asunto ja v.530e.
Olen katsellut 62 neliöistä asuntoa jossa v. on 660e. Mietin vaan että mitenköhän pärjätään.

en saa toimeentulotukea, joudun hakemaan toimeentulotukea.

No sitä tarkoitinkin. Miten he on suhtautunut asiaan? Anteeksi kun kyselen mutta itse saan tt-tukea muutaman kympin ja nyt olen niitten kanssa vääntänyt kättä tosta isommasta asunnosta. Mua niin suututtaa ja itkettää! :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No sitä tarkoitinkin. Miten he on suhtautunut asiaan? Anteeksi kun kyselen mutta itse saan tt-tukea muutaman kympin ja nyt olen niitten kanssa vääntänyt kättä tosta isommasta asunnosta. Mua niin suututtaa ja itkettää! :(

Hmm.. Viime päätöksessä tais lukea että vuokra otetaan kokonaan huomioon laskelmassa hakijan tulevan perheenlisäyksen takia. Muutenkin mun sos.tt. on äärimmäisen mukava tyyppi. :)
Mikä sulla on sitten ongelmana että joudut tappelee isomman asunnon takia

Mä olen KAHDEN lasen työtön yh äiti.
Ei ole vuokra-asunto vaan "oma".
omakotitalossa asutaan maalla 132neliöö.
Makselen tällä hetkellä vain korkoja jotka on tällä hetkellä 411?/kk.

Olen joutunut hakemaan toimeentulotukea.
Asumistukea en saa koska asumismenot ovet liian pienet...

Hmm.. Viime päätöksessä tais lukea että vuokra otetaan kokonaan huomioon laskelmassa hakijan tulevan perheenlisäyksen takia. Muutenkin mun sos.tt. on äärimmäisen mukava tyyppi. :)
Mikä sulla on sitten ongelmana että joudut tappelee isomman asunnon takia

Siinä isommassa asunnossa on kuulemma heidän mielestään niin kallis vuokra. Ihan asutaan kaupungin asunnossa, keskustassa kylläkin mutta laitakaupungille en lähde. Hitsi kun mulla ei toimi tuo kelan laskuri :(

yyhoo:
Sulla ei siis otettu aiemmin vuokraa kokonaan huomioon? Mutta pärjäsit silti?
Mä niin haluan sen asunnon mutta mietin vaan miten pärjätään.

On otettu huomioon, muutin vasta tässä kuussa ja jouduin kyllä kysymään että ottaahan ne huomioon vaikka vielä olenkin "yksinasuva"

Minkä kokoiseen asuntoon olet muuttamassa, ja kuinka iso vuokra?

Vai et lähde laitakaupungille - uskomatonta mitä ehtoja ihmiset asettaa vaikka itsellä ei ole varaa maksaa sitä keskusta asumista. Kaikki pitäisi saada valmiina. On hyvä että sossulla on tietyt rajat mihin asti vuokrassa tuetaan, muutenhan yh:t ois vaatimassa isoa ja kallista keskusta asuntoa, johon harvalla työssäkäyvälläkään on varaa. Monet työssäkäyvät asuvat mielellään lähiöissä edullisen vuokratason vuoksi. On lapsenomaista odottaa että yhteiskunta tukee kaikessa ilman että itse laittaa rikkaa ristiin!

Yhteistyössä