Onko tällaisessa ystävyyssuhteessa mitään järkeä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "eräs"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"eräs"

Vieras
Minulla on aika tuore miespuolinen ystävä. Välillämme on paljon flirttiä ja seksuaalista latausta ja olenkin häneen ollut ihastunut jo tovin. Hän tietää tunteeni kyllä, mutta asia ei kuitenkaan ole edennyt mihinkään fyysiseen asti.

En kuitenkaan meinaa jaksaa tätä hommaa, kun tunteeni ovat mitä ovat. Hän pahoittaa mieleni melko tasaiseen tahtiin monin eri tavoin, toki pyytelee aina anteeksi jälkeenpäin. Olen yrittänyt sanoa hänelle, ettei oltaisi tekemisissä muutoin kuin silloin kun on pakko. Olemme siis työtovereita, joten näkemistä ei voi välttää. Hän ei kuitenkaan halua päästää minusta irti, vaan haluaa olla tekemisissä myös vapaa-aikana.

Olen yrittänyt kylmettää tunteitani häntä kohtaan, mutta sitten hän aina sanoo tai tekee jotain, joka saa taas ne heräämään. Miten mun tulisi tässä nyt sitten olla?!

Ei tietenkään ole, jos se sun mielesi säännöllisesti pahoittaa eikä pysty muuttamaan käytöstään! Puhu, sano asiasta ja jos muutosta ei kuulu niin JSSAP

Niin, suurin osa näistä mielenpahoituksista tosin johtuu näistä mun romanttisista tunteista häntä kohtaan, jos näitä ei olisi niin en varmaan pahoittaisi mieltäni. Tosin hän osaa kyllä tahallaan iskeä juuri noihin kipupisteisiin, kun haluaa loukata.

Miks olla tekemisissä jonkun kanssa joka yrittää loukata sua?

No siis pääasiassa hän on kyllä oikein mukava minua kohtaan. Ja niinkuin totesin, en pysty olemaan täysin erossa hänestä työn takia. Ja tietystikin taas nämä mun tunteet vaikuttaa ja se, ettei hän halua luopua minusta. Kai pitäisi vaan olla kovempi, eikä olla tekemisissä vapaalla ollenkaan. Silloin ehkä pääsisin eroon tästä ihastumisestakin.

Hän käyttää hyväkseen sinun tunteitasi ja leikkii niiden kustannuksella. Oletko ihan varma, että hän olisi sinulle sopiva ja sen vuoksi haluat olla ihastunut? Kannattaa miettiä kuinka pitkään suostut olemaan pelle.

No ei todellakaan ole mitään järkeä. Hän käyttää sinua ja tunteitasi aivan selvästi hyväkseen, ja jo kertomasi perusteella uskallan sanoa, että hän on jollain tavalla häiriintynyt/sairas persoona.

Usko minua, et halua tuollaista ihmistä elämääsi. Been there done that.

Kuulostaa tosiaan sairaalta tuo kuvio. Mies naureskelee ihastumisellesi ja pyolustuskyvyttomyydellesi. Nyt nostat itsesi tuosta pois. Huonoitsetuntoisuutesi alentaa arvoasi ja varsinkaan tyopaikalla ei kannata tehda itsestaan tolloa, koska sita voidaan kayttaa sinua vastaan. Toivottavasti et ainakaan ole kyseiseen henkiloon missaan kilpailullisessa asemassa. Se voisi selittaa asian.

Yhteistyössä