Onko tämä Anopinkielen kukka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UHU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Anopinkieli voi kukkia, mutta kukat ovat pienet ja ne erittävät runsaasti tahmeaa nestettä. Kasvin juurelle muodostuva kukkavarsi kasvaa n. 15-20 cm pitkäksi, kukat ovat valkoiset. Miekkamaiset teräväkärkiset lehdet ovat yleensä leveydeltään 5-6cm ja 70-90cm pitkät, mutta voivat kasvaa jopa 120cm:n pituisiksi.

Tuo on kopioitu wikipediasta..

Alkuperäinen kirjoittaja Tigru87:
Anopinkieli voi kukkia, mutta kukat ovat pienet ja ne erittävät runsaasti tahmeaa nestettä. Kasvin juurelle muodostuva kukkavarsi kasvaa n. 15-20 cm pitkäksi, kukat ovat valkoiset. Miekkamaiset teräväkärkiset lehdet ovat yleensä leveydeltään 5-6cm ja 70-90cm pitkät, mutta voivat kasvaa jopa 120cm:n pituisiksi.

Tuo on kopioitu wikipediasta..

Eli siis valkoiset kukat odotettavissa :D Olen monesti naureskellu että tuo on varmaan ainoa kukka joka mun käsittelystä oikeesti tykkää kun en muista noita kovin usein kastella.

Muistelen että äidilläni alko kans yhtäkkiä kukkimaan anopinkieli, aikasemmin ei ollu kukkinu ikinä. Jos nyt olen oikeessa kukassa niin ne tais tuoksua todella hyvälle.

Miulla kans on kerran anopinkieli käyny kukkimaan :) Enkä edes ole mikään hortonomi :o Pikemminkin onnistun aina tappamaan kaikki viherkasvit. Tuo oli kyllä tosi sitkeä kaveri, oli miulla mooonta vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja aada:
kukka se on tai alkaa kukkimaan. aika harvinaista tai en ole ennen nähnyt.
asiasta toiseen miten saat tuon kuvan tuohon? ohje? kiitos!

Lataa kuva aijaa.comiin ja kopioi sieltä pienen kuvan kohdalta se osoiterimpsu viestiisi niin näkyy sitten valmiissa viestissä kuvana.

Ostin kauniin anopinkielen tuossa pari viikkoa sitten, ja rupesin ihmettelemään että mitenkähän sitä hoidetaan.. maa ruukussa nimittäin näytti aikalailla enemmän sahanpurulta kuin aidolta mustalta mullalta. Jostain kuitenkin luin että MULTAA pitää vaihtaa välillä ja näin, joten pitäisikö minun ostaa multapussi ja vaihtaa pois tuo kummallinen sahanpuru? :D En edes älynny kukkakaupan omistajalta kysellä että miten tätä hoidetaan, oli vaan niin upea ilmestys että oli pakko ottaa mukaan. Paikka ei kyllä ole mikään aurinkoisin, koska kohtaan paistaa aurinko vain myöhään illalla. Olisiko hullu idea siirtää se nyt kesäksi lasitetulle lämpimälle parvekkeelle johon paistaa lähes kokoajan? Se minulle on onneksi jo selvinnyt että kastella pitää vain harvoin... Olen nimittäin melko taitava hukuttamaan kasveja kuoliaaksi (piti mennä kaktustaki kastelemaan ja kyllähän se melkein heti mätäni.)

Kyllä Anopinkieli kukkii. Kukka ei ole mikään loistelias, mutta tuoksu on todella hyvä lähes lumoava. Minulla on vanha anopinkieli, yli 20 v. ja kukkinut useamman kerran jo, mutta ensimmäinen kukinta oli noin 10 vuotiaalla kasvilla.

Täällä myös anopinkieli on alkamassa kukkimaan, kasvi saatiin viime syksynä lahjaksi, ostettu ihan marketista. Nyt kasvattanut 100cm lehdet ja iloisena yllätyksenä 45cm kukkavarsi, kukat eivät ole vielä auenneet, mutta kasvattavat kovasti "palluroitaan" ja valuttavat mahlaa. Jeejee. Mullat vaihdettu ja ihan Substralilla lannoitettu. Viherpeukalo peritty äidiltä ilmeisesti, niin, olen siis 30v mies. :)

Minullakin alkoi Anopinkielikukka kukkimaan, ihmettelin aluksi mikä se tuo varsi on? Sain äidiltäni kaksi lehteä anopinkieltä noin 6vuotta sitten,olen jakanut anopinkieltä moneen purkkiiin, yksi purkki kukkivana. Muistaakseen minun lapsuudessa, meillä kotona kukki kerran Anopinkieli, siitä on aikaa noin 40 vuotta.

Aivan olin yllättynyt kun ihana kukkavana on ilmestynyt purkkiin..nupulla on...ja mahlapisaroita riittää..kukka on ollut minulla 3 vuotta ja olen jakanutkin sitä..jakauksista on tullut aika matalia..mutta nyt ruukku on taas täynnä..ja ihme nämä kukkaihmeet ja näin pääsiäiseksi!!

Yhteistyössä