Onko tämä haalari liian lapsellinen 5-vuotiaalle pojalle? #kuva#

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihuna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Tosi ihana haalari, mutta en kyllä päiväkotikäyttöön hommaisi noin isolle lapselle. On nimittäin melko tarkkaa siellä, ettei kellään vaan oo "vauvahaalaria" päällä. Vanhempi voi toki määrätä mitä lapsi pukee päälleen, mutta jos niitä ulkokamppeita ei kerta ole vielä ostettu, miksi ei voisi kuunnella lapsenkin mielipidettä? Eri asia jos haalari on jo kaapissa, silloin sitä tietty pidetään vaikka tuliskin kavereilta lokaa niskaan ;)

En ole tuota haalaria tällä sekunnilla ostamassakaan. Eikä ko. haalari ole edes se ainoa vaihtoehto. Törmäsin vain tuohon ihanuuteen kun selailin nettiliikkeiden sivuja.

Meillä poika ei ole tykännyt vyötärökiristyksestä haalareissa silloin kun on pitänyt pukea villahaalaria tai fleeceä toppahaalarin alle. Mutta tuon mallinen haalari varmaan roikkuu ikävästi jos on vähänkään liikaa kasvunvaraa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tosi ihana haalari, mutta en kyllä päiväkotikäyttöön hommaisi noin isolle lapselle. On nimittäin melko tarkkaa siellä, ettei kellään vaan oo "vauvahaalaria" päällä. Vanhempi voi toki määrätä mitä lapsi pukee päälleen, mutta jos niitä ulkokamppeita ei kerta ole vielä ostettu, miksi ei voisi kuunnella lapsenkin mielipidettä? Eri asia jos haalari on jo kaapissa, silloin sitä tietty pidetään vaikka tuliskin kavereilta lokaa niskaan ;)

En ole tuota haalaria tällä sekunnilla ostamassakaan. Eikä ko. haalari ole edes se ainoa vaihtoehto. Törmäsin vain tuohon ihanuuteen kun selailin nettiliikkeiden sivuja.

Meillä poika ei ole tykännyt vyötärökiristyksestä haalareissa silloin kun on pitänyt pukea villahaalaria tai fleeceä toppahaalarin alle. Mutta tuon mallinen haalari varmaan roikkuu ikävästi jos on vähänkään liikaa kasvunvaraa.

Joo, mä viittasin ton jonkun toisen vieraan tekstiin siitä, että vanhemmat päättää mitä lapsi pukee päälleen :) Itse hommaisin 5-vuotiaalle takki&housut-yhdistelmän, paitsi jos hän itse nimenomaan toivoisi haalaria.

Mutta toi haalari ois tosiaan pienemmälle lapselle aivan ihana, sääli kun mun pikkuisella on jo puku hankittuna :D

Meillä on ticketin välikausihaalari 5vuotiaalla ja siinäkää ei ole vyötäröllä kuminauhaa kuin pieni pätkä selkäpuolella,just niinku vauvamalleissa.Näyttää päällä navettahaalarilta,mutta poika tykkää siitä kun siinä on löysyyttä eikä kiristä mistään.Sillä on myös toinen haalari jossa vyötäröllä perinteinen ympäri menevä kuminauha,ei halua käyttää sitä vaan tätä toista.Meille on tullu haalarista vain positiivista palautetta.Muut lapset ei oo kommentoinu mitään mutta moni äiti ja perhepäivähoitaja on kysyny että mistä saa tollasia haalareita isoille ja todenneet että se on tosi näppärä haalari lasten leikkeihin.Ite kyllä aikanaan ostin haalarin vain siksi että se oli halvalla alerekissä mutta näköjään se oli sitte hyvä ostos.

Meidän 6 vuotiaalla oli viime vuonna eskarissa reiman haalari, jossa vain takana peini kuminauha eli näytti juuri tuollaiselta pussimallilta, mutta ei kuitenkaan vauvamaiselta "ison"pojan päällä. Muuten hänellä on kyllä sellainen vaihe, ettei mitään pikkulapsimaista huoli itselleen pukea esim. toi tähti voi hänestä tuntua liian lapselliselta, joten varmuudenvuoksi kysyisin pojalta ensin mielipidettä.

Alkuperäinen kirjoittaja katmat:

Meillä on ticketin välikausihaalari 5vuotiaalla ja siinäkää ei ole vyötäröllä kuminauhaa kuin pieni pätkä selkäpuolella,just niinku vauvamalleissa.Näyttää päällä navettahaalarilta,mutta poika tykkää siitä kun siinä on löysyyttä eikä kiristä mistään.Sillä on myös toinen haalari jossa vyötäröllä perinteinen ympäri menevä kuminauha,ei halua käyttää sitä vaan tätä toista.Meille on tullu haalarista vain positiivista palautetta.Muut lapset ei oo kommentoinu mitään mutta moni äiti ja perhepäivähoitaja on kysyny että mistä saa tollasia haalareita isoille ja todenneet että se on tosi näppärä haalari lasten leikkeihin.Ite kyllä aikanaan ostin haalarin vain siksi että se oli halvalla alerekissä mutta näköjään se oli sitte hyvä ostos.

Meillä taas on aivan toiset sävelet, päikyssä/eskarissa ei oo "kellään muullakaan" haalaria ;) Paikasta lienee kiinni siis. Mutta niin kauan kun kampe on säänmukainen ja lapsi itse tykkää, niin väliäkö hällä mitä päällä on.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ihana haalari, mutta en mä 5 v pojalle tuollaista ostaisi. Ei oo tarpeeksi katu-uskottava :D

Tätä minäkin mietin. Pienemmälle olisin varmaan heti ostanut.
Luulen että taidan jättää tuon haalarin ostamatta. Niin ihana kuin se onkin mutta ei ehkä enää 5-vuotiaan päällä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ihana haalari, mutta en mä 5 v pojalle tuollaista ostaisi. Ei oo tarpeeksi katu-uskottava :D

Tätä minäkin mietin. Pienemmälle olisin varmaan heti ostanut.
Luulen että taidan jättää tuon haalarin ostamatta. Niin ihana kuin se onkin mutta ei ehkä enää 5-vuotiaan päällä. :)

Höh, mun mielestä toi on just siisti isommankin lapsen päällä..., mutta tosiaan riippuu paljon mikä on muodissa juurinyt ja lapset monesti haluavat samanlaista kuin muillakin ja oma poika ainakin katsoo mitä isoilla pojilla on ja hauluaa samanlaista.

5-v on lapsi jolle kuuluvat lasten vaatteet. Ko haalari on ihanan näköinen ja värinen. Mutta tuo malli on kieltämättä vauvamallinen, ja tarkoitan sillä ennenkaikkea käytännöllisyytä. En itse suostuisi pihalla leikkimään tuollaisessa säkkisysteemissä...

Minusta 5 vuotiaalle ei ole liian lapsellista muu kuin tutti, tuttipullo, imetys ja vaipat. Muuten viisi vuotias saa olla kyllä vielä ihan lapsellinen.

Hirveää tämän päivän ajattelu, että mietitään, että onko vaikka joku nukke jo liian lapsellinen lahja 6 vuotiaalle. Ja kouluikäiset eivät saisi enää leikkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Minusta 5 vuotiaalle ei ole liian lapsellista muu kuin tutti, tuttipullo, imetys ja vaipat. Muuten viisi vuotias saa olla kyllä vielä ihan lapsellinen.

Hirveää tämän päivän ajattelu, että mietitään, että onko vaikka joku nukke jo liian lapsellinen lahja 6 vuotiaalle. Ja kouluikäiset eivät saisi enää leikkiä.

Ehkä tässä yhetydessä oikeampi sana olisi vauvamainen, sitähän tässä tarkoitetaan!!
Onhan esim. 8-vuotiaskin täysin lapsi, mutta baby-mallin haalaria tuskin sellainen suostuu pitämään (jos haalaria ollenkaan).
Että relaa vähän.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Ehkä tässä yhetydessä oikeampi sana olisi vauvamainen, sitähän tässä tarkoitetaan!!
Onhan esim. 8-vuotiaskin täysin lapsi, mutta baby-mallin haalaria tuskin sellainen suostuu pitämään (jos haalaria ollenkaan).
Että relaa vähän.

Mutta jos lapsi itse suostuu päälleen pistämään, niin silloin on tyhmää jonkin yleisen painostuksen vuoksi miettiä, että onko liian lapsellinen. En minäkään lapselleni sellaisia vaatteita laita, joissa eivät viihdy, mutta muuten ei ole mallilla väliä.

Yhteistyössä