Onko tämä jo pettämistä? (työkaverit...)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja stone
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

stone

Vieras
Mun frendillä ja sen työkaverilla on vähän jännä suhde. Molemmat on naimisissa ja mun kaveri 28v yhden lapsen äiti ja sillä sen työkaverilla kanssa yksi lapsi ja se on kai jotain vähän päälle 30. Työpaikka on samassa isossa firmassa myyntihommissa mutta eri paikkakunnilla ja ne ovat tunteneet toisensa jo opiskeluajoista. Molempien omat suhteet on ilmeisesti ihan hyvät sikäli kuin mä tiedän.

No nää tyypit (tämä kaikki on siis mun kaverin versiota) näkee lähinnä firman jutuissa eli työ- tai koulutusmatkoilla tai jossain seminaareissa esim laivalla. Usein sitten häipyvät kahdestaan syömään tai baariin. Illalliset on pitkiä ja puhutaan henkeviä. Myös tosi intiimejä juttuja. Jos ovat kahdestaan baarissa niin tanssivat hitaita. Eivät ole kuulemma suudelleet seksistä puhumattakaan. Hellää koskettelua on ollut just esim tanssiessa. Kipinää kuulemma. Samassa hotellihuoneessa ovat asuneet, kuulemma vaan jutelleet ja sit nukkuneet erillään.

Tään mun frendin mies tietää suunnilleen noi samat jutut. Frendi sanoo että koska hänen mies luottaa niin hän ei ikinä ton pidemmälle menisi. Ollaan joskus juteltu motiiveista ja frendi vaan sanoo että haluaa hyvän ystävän ja pieni hellyys ei ole keltään pois varsinkin kun sen mies tietää. Sen jätkän ajatuksista mä en tiedä. Mun frendi kyllä sanoo tuntevansa kanssa seksuaalista vetoa siihen tyyppiin ja esim kiihottuvansa sen kosketuksesta.

Onko toi nyt tolta mun frendiltä oikein? Pitäskö mun puuttua asiaan? Sen mies kuitenkin tietää noi samat jutut. Ja mun frendi sallisi miehelleen samanlaisen jutun jos mies kanssa kertoisi avoimesti siitä.

Mun frendillä ja sen työkaverilla on vähän jännä suhde. Molemmat on naimisissa ja mun kaveri 28v yhden lapsen äiti ja sillä sen työkaverilla kanssa yksi lapsi ja se on kai jotain vähän päälle 30. Työpaikka on samassa isossa firmassa myyntihommissa mutta eri paikkakunnilla ja ne ovat tunteneet toisensa jo opiskeluajoista. Molempien omat suhteet on ilmeisesti ihan hyvät sikäli kuin mä tiedän.

No nää tyypit (tämä kaikki on siis mun kaverin versiota) näkee lähinnä firman jutuissa eli työ- tai koulutusmatkoilla tai jossain seminaareissa esim laivalla. Usein sitten häipyvät kahdestaan syömään tai baariin. Illalliset on pitkiä ja puhutaan henkeviä. Myös tosi intiimejä juttuja. Jos ovat kahdestaan baarissa niin tanssivat hitaita. Eivät ole kuulemma suudelleet seksistä puhumattakaan. Hellää koskettelua on ollut just esim tanssiessa. Kipinää kuulemma. Samassa hotellihuoneessa ovat asuneet, kuulemma vaan jutelleet ja sit nukkuneet erillään.

Tään mun frendin mies tietää suunnilleen noi samat jutut. Frendi sanoo että koska hänen mies luottaa niin hän ei ikinä ton pidemmälle menisi. Ollaan joskus juteltu motiiveista ja frendi vaan sanoo että haluaa hyvän ystävän ja pieni hellyys ei ole keltään pois varsinkin kun sen mies tietää. Sen jätkän ajatuksista mä en tiedä. Mun frendi kyllä sanoo tuntevansa kanssa seksuaalista vetoa siihen tyyppiin ja esim kiihottuvansa sen kosketuksesta.

Onko toi nyt tolta mun frendiltä oikein? Pitäskö mun puuttua asiaan? Sen mies kuitenkin tietää noi samat jutut. Ja mun frendi sallisi miehelleen samanlaisen jutun jos mies kanssa kertoisi avoimesti siitä.

Siis mitä helevettiä tuo heidän tilanteensa sinulle kuuluu??

Ei ole pettämistä. Pariskunta itse määrittelee mikä on pettämistä ja mikä ei. Jos tuo on pariskunnan molemmille suhteen osapuolille ok, niin ei siinä ole nokan koputtamista kenelläkään ulkopuolisella. Ja miten sinä edes voisit puuttua?

Jos se kerran on suhteen kummallekin osapuolelle ok, niin ei siinä ole väärää. Eri parisuhteissa on erilaiset rajat. Ja jos kaverilla ne rajat ovat erilaiset kuin sulla, ei se tarkoita, että ne ovat tuomittavat. Toisissa suhteissa ei suunnillee saa moikata toista sukupuolta, toisissa taas voi harrastaa seksiäbtoisen kanssa. Mitä ajattelit tehdä, kun kaverin mieskin tietää kuvion?

Mä jäin oikein miettimään, miten ap edes ajatteli puuttua asiaan. Vaikka kaveri olisi saanut luvan mieheltään panna työkaverinsa ja koko jalkapallojoukkueen kanssa kanssa, niin mitä ap voisi tehdä? Kieltää?

Mä en oikein ymmärrä, että miten sinä pystyisit asiaan puuttua? Ilmeisesti kun tiedät näin paljon, olette jo tuon ystäväsi kanssa asiasta puhuneet ja kai olet ilmaissut mielipiteesi, että onko suhde tosiaan ihan ok. Mielestäsi et voi eikä sinun kuulu tehdä enempää.

Itselläni on samantapainen suhde, lapsuudenystäväni kanssa. Näemme harvoin, mutta aina kun näemme, meidän välillä on jotain seksuaalista jännitettä. Muu ympäristö haihtuu ympäriltä - haluaisimme vain olla kahdestaan, jutella kahdestaan. Haluaisin oman miehenikin haihtuvan johonkin, että saisin viettää kyseisen hetken rauhassa tämän lapsuudenystävän kanssa. Muiden ihmisten läheisyys tuntuu häiritsevän meidän "rauhaa". Kyseisen miehen silmät syttyvät kun tulen huoneeseen ja saatamme katsella toisiamme pitkään ja hymyillä. Aivan kuin meidän eri tarvitsisi sanoa mitään ymmärtääksemme toisiamme. Olen myös huomannut, että pyrimme jollain tavoin koskettamaan. Polvet koskettaa pöydän alla, seisomme vierekkäin niin että vaatteet koskettavat...tai jotain yhtä pientä. Viimeksi kun näimme tämä mies otti minua kädestä kiinni, ei sanonut mitään, katsoi vain hyvin pitkään, eikä päästänyt irti. Kerran teki tämän pöydässä, kerran kun tapasimme käytävällä. Ei tämä ole varmasti oikein....mutta en osaa päästää tuosta miehestä irtikään. Hän on ollut niin kauan minulle tärkeä. Olemme olleet kerran sängyssä, mutta emme aikana jolloin olimme puolisoidemme kanssa. Olemme molemmat naimisissa ja meillä molemmilla on lapsia.

[QUOTE="äitimaa";26093581]Mutta frendi ei ole siis ton perusteella kertonut miehelleen että tuntee vetoa ja kiihottuu? Musta se on aika tärkeä pointti...[/QUOTE]

Kenelle? Miten sä muotoilisit tuon? :D Älä nyt ala säätämään sun tuntemusten mukaan.

Mun kaveri kertoili tuontyylisiä juttuja pari vuotta, mutta totuus olikin sitten vähän erilainen. Harva oikeasti kykenee aina vaan tanssimaan ja vehtaamaan saman tyypin kanssa menemättä pidemmälle. Samassa hotellihuoneessakin muka vaan juteltu :D

Siis mä kyllä uskon että asia on niinkuin toi mun frendi väittää. Ajattelin lähinnä että onko puhunut ihan samat asiat miehelleen? Että mun pitäisi keskustella sen miehen kanssa.. Mutta suurimman osan mielestä ei kai sit.

No mun mielestä tuo on tulella leikkimistä. Kun kerran tuntee vetoa toiseen ja kiihottuu jne, niin eipä paljon kannattaisin vetäytyä hotellihuoneeseen juttelemaan henkeviä.

Mutta ap, sun tehtävä ei ole tuohon puuttua. Kyllä se on ihan sun kaverin oma asia, ja hänen miehensä totta kai.

No oli tulella leikkimistä tai ei niin jos toimii niin siitä vaan. Mulla on itsellläni vähän samanlainen kuvio ja ihan hyvin on toiminut. Mun mies tietää kyllä ja kun kaiken kerron niin ei jää mitään mistä epäillä. Ongelma on jotkut kaverit kun ne luulee että mä petän mun miestä jos näkee mut sen kanssa esim just jossain baarissa vaikka kyllä mun ukko tietää ihan tasan tarkkaan että mitä mä teen mutta sillä onkin kunnollinen itsetunto.

Oon varmaan jotenkin outo, kun mä en ymmärrä tän ketjun ihmisiä... Mun mies on mulle se jonka
kanssa häivyn kahdestaan syömään tai baariin. Illalliset on pitkiä ja puhutaan henkeviä. Myös tosi intiimejä juttuja, tanssin hitaita ja silloin hellää koskettelua, kipinää yms yms. Siis onko teillä omat miehet vain seksiä varten, kyllä henkinen pettäminen on paljon pahempaa... huh huh ei ihme jos ihmise eroo niin helposti...

[QUOTE="mä";26101446]Oon varmaan jotenkin outo, kun mä en ymmärrä tän ketjun ihmisiä... Mun mies on mulle se jonka
kanssa häivyn kahdestaan syömään tai baariin. Illalliset on pitkiä ja puhutaan henkeviä. Myös tosi intiimejä juttuja, tanssin hitaita ja silloin hellää koskettelua, kipinää yms yms. Siis onko teillä omat miehet vain seksiä varten, kyllä henkinen pettäminen on paljon pahempaa... huh huh ei ihme jos ihmise eroo niin helposti...[/QUOTE]

Mutta ei tässä ole kyse siitä mikä on minun ja minun mieheni parisuhteessa ok. Tai sinun ja sinun miehesi suhteessa. Vaan siitä, mikä on tuon kaverin ja hänen miehensä välillä ok. Vain sillä on tässä merkitystä. Vaikka minulla tai sinulla olisi ihan eri käsitys siitä mitä toisen kanssa voi tehdä jonkun muun kanssa, se ei vaikuta mitenkään jonkun muun parisuhteeseen. Heillä on kaikki vapaus määritellä keskenään oman suhteensa rajat. Me emme voi sitä määritellä.

Joten jos ap:n kaverin ja hänen miehensä mielestä tuo on ok heille, niin sitten se on ok heille. Ei meidän kenenkään mielipide muuta sitä eikä pidäkään muuttaa. Emme me ole sen parisuhteen osapuolia. Me voimme määritellä omaa parisuhdettamme, mutta emme toisten.

Yhteistyössä