Onko tämä keskenmeno vai mikä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AnnukkaA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

AnnukkaA

Uusi jäsen
29.10.2009
2
0
1
Osaako joku viisaampi kertoa että mistä tässä on kyse, kun kävin eilen ar-ultrassa, ja kohdussa ei näkynytkään mitään. Ei edes kuollutta alkiota tai mitään muutakaan. Viikkoja pitäisi laskureiden mukaan olla nyt 10 ja risat. Voiko mitenkään olla mahdollista että raskaus olisikin vielä niin alussa ettei sen vuoksi ultrassa näkynyt mitään? Plussasin suht myöhään, kp 46, voiko tällä olla merkitystä? Raskausoireita on ollut, tosin melko lieviä, mutta mitään vuotoja tai kipuja ei ole ollut. Onko tämä edes keskenmeno jos siellä ei alunperinkään ole ollut mitään?

Ultraaja sanoi että joskus käy näin että mitään ei näy. Kohtu oli kuitenkin ilmeisesti vähän suurentunut. Mutta miksiköhän mitään vuotoa tai kipuja ei ole ollut? Minulle sanottiin vaan että varaa aika gynelle, ja siellä ilmeisesti annetaan lääkkeet joilla kohtu tyhjenee, tai jotain. Mutta jos siellä ei mitään ole, miksi se pitäisi tyhjentää? Halusin kuitenkin vielä toisen ultran ja sain sen parin viikon päähän. Kummastuttaa vaan tämä epätietoisuus...

Mulla alkoi vuotaa, ja todettiin, ettei kohdussa näy mitään. Kuitenkin ultraa seuraavana päivänä tuli selvä alkio kalvoineen ulos. Mietin, oliko sitten kohdunulkoinen - tai olin tästä ihan varma, kun ei kerran mitään edellisenä päivänä näkynyt kohdussa.

Kokenut lääkäri kuitenkin totesi jälkeenpäin, että kyllä sen on täytynyt olla kohdussa, vaikka mitään ei näkynyt (hänkin katsoi printattuja kuvia ja ihmetteli, kun mitään ei tosiaan näkynyt. Kuitenkin havaintoni oli hänen mielestään selvä juttu, että ulos se alkio tuli). Kohdunulkoinen ei tule noin ulos. Eli: kohdussasi voi hyvinkin olla jotakin, vaikka se ei näy ultrassa. Kun sydän ei syki, mitään elämää ei sinulla tuossa vaiheessa valitettavasti ole. Ja ilmeisesti kohdunulkoinenkaan ei enää noin myöhään voi olla kysymyksessä. Joten, jos HCG edelleen koholla, kannattaa ottaa se lääke, vaikka siinä varaamassasi toisessa ultrassakaan ei mitään näy.

Otan osaa menetykseesi. Lasken tämän menetykseksi, vaikka sulla ei mitään olisi ollutkaan.
:hug:

Minusta kuullostaa tuulimunalta :hug: Keskenmeno se on sekin, alkion kehitys on päättynyt heti alkumetreillä mutta kohtu, istukka ja muuta kyllä kehittyy. Raskausoireitakin mulla ainakin riitti ihan sinne viikolle 12 asti, ultrassa näkyi vaan tyhjää.

Minulla alkoi tyhjennysvuoto itsestään ennenkuin sain tyhjennyslääkkeitä. Kävin kuitenkin naistentautien polilla tarkistuttamassa onko kaikki tullut ulos (ei aivan kaikki ollut) ja sain lääkkeet ja kohtu tyhjenikin sitten nopeasti loppuun ja vuoto lakkasi. Kyllä multa ainakin tuli sitä tavaraa ja verta ihan yhtä paljon kuin keskenmenossa viikolla 10 :(

Tsemppiä ja pahoittelut menetyksestä AnnukkaA :hug:

:hug: Jos raskausoireet on ollu lieviä, niin se viittais ennemmin tuulimunaan kuin kohdunulkoiseen. Kyllä tuulimunakin on keskenmeno. Sulla on keskeytynyt keskenmeno, kun ei ole kerta itsestään tyhjentynyt. Syke olis pitänyt jo näkyä, kun näkyy viimeistään viikolla 7 :'( . HCG on luultavasti koolla, kun ei ole vuotoakaan tullut (menkkoja), joten jonkinlainen tyhjennys pitää saada aikaan.

Pahoitteluni menetyksestäsi :hug:

Yhteistyössä