V
"vieras"
Vieras
Meillä ei ole autoa, veljelläni on. Asutaan ihan lähekkäin, yksi tontti tässä meidän välissä... Veljeni kyydissä pääsen kauppaan aina, kun hänkin sinne on menossa (eli kerran viikossa). Autoa saa harvakseltaan lainata, mikäli sille tarvetta on, mutta ehkäpä kerran kuukaudessa lainaan tuota autoa. Toki aina tankkaan autoa, siistin auton aina käytön jälkeen mikäli siistimistä on, käytän sitä pesussa yms. jos tarve vaatii, jne. Eli ihan perusmeininkiä. Mutta tosiaan ehkä kerran kuukaudessa saatan lainata, ja silloinkin matka suuntautuu keskikaupungille... Veli on saanut myös bensarahaa, kun kerran kyydissä olen minäkin matkustellut...
Nyt veli sitten sanoo, että minun pitäisi maksaa autoon katsastusmaksu, kun kerran auton kyydissä olen ja sitä välillä lainaankin. Minusta kuulostaa kohtuuttomalta :O Tarjouduin maksamaan katsastusmaksusta osan, mutta ei kuulemma käy.
Onko tämä siis kohtuullista? Pitäisikö myöntyä?
Nyt veli sitten sanoo, että minun pitäisi maksaa autoon katsastusmaksu, kun kerran auton kyydissä olen ja sitä välillä lainaankin. Minusta kuulostaa kohtuuttomalta :O Tarjouduin maksamaan katsastusmaksusta osan, mutta ei kuulemma käy.
Onko tämä siis kohtuullista? Pitäisikö myöntyä?