Onko tämä normaalia vai mitä...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Muumi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Muumi

Vieras
Kolmannen lapsen syntymän jälkeen ovulaatio kivut ovat aivan mahdottomat.? Koskaan aiemmin en ole edes (juurikaan) tuntenut mitään ovulaation aikana, mutta nyt alkoi 6kk synnytyksen jälkeen menkat ja ne tullut 4 kertaa. Joka kerta oviksen aikaan vatsa turpoaa, vihloo alamahaa ja kaikki tärinä vihloo ja käy tosi kipeetä mahaan/munasarjojen kohdalle. Alaselkääkin kuumottaa ja jomottaa. Ja kivut kestää noin 4 päivää.

Onko tämä tosiaan normaalia? Ei kai oviksen pitäisi sattua? Ja näin monta päivää?

No mulla oli kivulias ovulaatio nyt viimeksi. Ja on joskus ennenkin ollut. Mahaa turvottaa ja kun seisoi niin sattui. Pari päivää oli sellaista. En tiedä onko normaalia. Itse olen menossa gynelle tarkistuttamaan että kaikki on ok. Kun edellisestä käynnistä kulunut tovi.

Olipa hyvä että sattumalta kurkkasin tänne, hyvä että muillakin on samoja oireita!! Mulla on yksi lapsi ja nyt kun jätin eepparit pois niin ovulaation aikana sattu niin hitosti, oli niinkuin paineen tunnetta kohdussa ja munasarjaa vihlo, mulla kesti viikon verran toi oireilu ja loppu kuin seinään. Täytyy kyllä käydä gynellä tarkastuksessa, mutta hyvä tietää että muillakin on ollu samoja ongelmia, ei huolestuta enää niin kovasti =)

No kiva että löytyi muitakin. En ole siis ainut. Tuntus kyllä oudolta että tälläiset kivut olisivat normaaleja. Mullakin sattu kävelykin ja välillä tuntuu että pitää mennä kaksin kerroin ja ottaa lääkettäkin.;(

Täytynee kysellä neuvolasta ensi viikolla kun käytän tyttöä. Kertokaapa muutkin vielä kokemuksia ja varsinkin siitä että mistä nämä kivut johtuu? Jos olette käyneet gynellä niiden takia???

Mulla oli ihan sama juttu, kunnes viime kuussa menin lääkäriin. Kysyin, että mikä tässä on vikana, eikai sen pitäs sattua näin paljon ja näin pitkään.

Multa otettiin erilaisia kokeita, joista yksi oli positiivinen: pissatulehdus. Se oli piilevänä eikä mulla ollu mitään semmoisia oireita, joista oisin tommosta osannu epäillä. Ilmeisesti se on ollu mulla piilevänä muulloinkin ...jostain pirun syystä sitten aina oviksen aikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Muumi:
Kolmannen lapsen syntymän jälkeen ovulaatio kivut ovat aivan mahdottomat.? Koskaan aiemmin en ole edes (juurikaan) tuntenut mitään ovulaation aikana, mutta nyt alkoi 6kk synnytyksen jälkeen menkat ja ne tullut 4 kertaa. Joka kerta oviksen aikaan vatsa turpoaa, vihloo alamahaa ja kaikki tärinä vihloo ja käy tosi kipeetä mahaan/munasarjojen kohdalle. Alaselkääkin kuumottaa ja jomottaa. Ja kivut kestää noin 4 päivää.

Onko tämä tosiaan normaalia? Ei kai oviksen pitäisi sattua? Ja näin monta päivää?
Normaalia on, ja kyllä se ovis toisilla sattuu niin ettei kävelemään pääse.

En usko, että 4 päivää kestäville ovulaatiokivuille viitataan kinttaalla lääkärissä. Kuulostaa turhan pitkältä ajalta kipuilla kun itse ovulaatio kestää noin vuorokauden kaikkine liikkeineen... Mutta itselläni alkoi noi oviskivut ekan synnytyksen jälkeen, ja olo onkin semmonen niinku olis sen tunnin verran taas synnyttämässä. Onpahan ollu helppo tähdätä kun uusia mukeloita on mieli tehnyt =)

Lekurin pakeille vaan, saat ainakin hyvät ropit!

Yhteistyössä