Onko tämä nyt reilua toimintaa mieheltäni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ketuttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

ketuttaa

Vieras
Viime viikon lauantaina meillä piti olla nuorimman lapsen 2 v synttärit sukulaisille. Sairastuin ke poskiontelotulehdukseen ja olin petikunnossa 3 päivää. Samaan aikaan myös 2 lapsistani sairastui, eikä heitä voinut viedä hoitoon, joten kaikki 3 päiväkoti-ikäistä olivat kotona minun "hoidossani", mies oli töissä. Tämän vuoksi peruin la synttärit, kun en niitä sairaana jaksanut järjestää. Uusi päivä on tämän viikon sunnuntai.
Työviikko on nyt takana ja kotiuduimme pari tuntia sitten 17 aikaan. Tunti sitten kysyin mieheltä, että missä vaiheessa ennne juhlia siivoamme talon ja laitamme tarjottavat + kaupassakäynti. Ei vastausta. Tiedossa on ollut, että lauantaina mies lähtee klo 12 jälkeen kaverinsa 35 v juhliin ja pitkän kaavan mukaan koko päivä+ilta menee siellä.
Äsken sain tietää, että hän on sopinut la-aamupäivällä käyvänsä hakemassa juhliin tulevan ohjelmanumeron tarvikkeet naapurikaupungista, joten aamupäivällä hän ei olekaan kotona. Sen jälkeen hän ilmoitti, että lähtee tämän huomisen juhlakalun kanssa tänä iltana klo 23 elokuvanäytökseen. rupesin sittne kysymään, MILLOINKA ne synttärijuhlavalmistelut sunnuntaita varten tehdään. ei vastausta. Juuri äsken mies sitten rupeaa pukeutumaan ja minä kysyn, että mihin nyt oot lähössä, niin kuulemma ennen elokuvia pitää käydä muutamalla oluella kaupungilla. Ja suuttui sitten minulle, kun sanoin että et kyllä lähde ennen kuin 22 maissa, muutenhan minä joudun tekemään kaiken sunnuntaita varten. Mutta ei, mies otti ja lähti sen kummemmin mitään sanomatta. Näin ollen minä laitan kohta 3 lasta nukkumaan, rupean siivoamaan klo 21 jälkeen jos pitkän työviikon jäljiltä jaksan (tuskinpa), käyn huomenna kaupassa ja jossain välissä teen ne siivoamiset, pyykinpesut sun muut viikolta kertyneet kotihommat, leipoa pitäisi kakku ja muut tarjoamiset miettiä, kun vieraissa on vielä gluteenittomia ja laktoosittomia vieraita, sunnuntaina mies tuskin krapulaltaan ennenkuin viime tipassa ennen vieraiden tuloa. Siis ihan oikeesti, onko kellään muulla tämmöstä perhe-elämää??? Mies ei koskaan huolehdi juhlien valmisteluista, ihan maksimissaan saattaa patistelun jälkeen lähteä tunniksi lasten kanssa ulos leikkimään, jotta MINÄ siivoan ja teen tarjoamiset. Niin ja turhaa varmaan mainita, että kotityöthän hoidan minä, kun mies ei imuriin koske kuin autoa putsatessa kerran vuodessa... Voi perk%#=&€/!

kamala mies!

mun mies siivoo mun kanssa aina edeltävänä iltana, synttärikakut tyehdään yhdessä... mokkapalat tekee usein mies... yhdessä tehdään ostokset, tai sit mies kortillisena hakee isommat ostokset. lapset on aina hoitanu tasan puoliksi.. paitsi hammaspesui ja nukutuksia enempi kuin mä(mä hoidin öitä enempi ku se) että tasan menee.

arkikotityöt onkin sitte toinen juttu ne tuppaa jäädä mulle aina ja se ei ole oikein.. mutta NÄKÖJÄÄN niitä miehiä on paljon itsekkäämpiäkin!

Voi harmi, mikä mies :(
Säästä vähän itseäsi. Osta edes puolivalmista, raakapakasteita, jotka sitten itse vaan paistat, esim. korvapuusteja ja pasteijoita saa hyviä paistoa vaille valmiita. Tee esim. kääretorttu. Se on nopea tehdä. Siihen vaan lätkäset kermavaahdon päälle ja koristeet, menee täysin täytekakusta. Sipsiä ja Popcornia, jos on lapsivieraita. Näin pääset helpommalla :) Miehen kanssa on vakavan keskustelun paikka!

[QUOTE="Nope";28518146]Kuulostaapa kurjalle! :hug:
Ei. Meillä ei ole tuollaista.

Jos on tulossa sukulaisia niin suorita pikasiivous. Tarjottavat suoraan kaupasta/ leipomosta.[/QUOTE]

Ite imuroisin vasta vieraiden lähdettyä.

Ei ole reilua ei.

Vaan ei ole sekään, että itse olen vatsataudissa. Lapset ja koirat kotona mun hoidettavana ja mies tekemässä talkootöitä. Kun on kerran luvattu, niin pitäähän sitä toki mennä. Tässä vaiheessa vaan unohtuu ne papille niin myötä kuin vastoinkäymisissäkin tehdyt lupaukset... :(

Ja meillä olis kanssa yhdet synttäri edessä. En vaan ole ehtinyt edes kutsuja laittaa, saatika muuta edes suunnitella. Mikä on toisaalta hyvä, koska tää tautihan saattaa taas kiertää koko perheen. Paitsi miehen, joka ei yleensä sairastu. On vissiin sen verran vähän kotona ettei ehdi ees tartuntaa saamaan ;)

Ei tää tämmöstä ole aina ollut. Vaan nyt kun ollaan molemmat töissä, niin tuntuu että kaikki kotiin ja lapsiin liittyvät asiat kuuluu edelleen ainoastaan mulle. Mies voi keskittyä omiin juttuihin, kun lapsetkaan ei ole enään vaippaikäisiä. Kivat sille.

siis enitenhän tässä jurppii, että kun mies on ollut tietoinen näistä siirrytyistä juhlista nyt viikon, niin sitten ne vähäiset ajat mitä kotona olisi ehtinyt oleen ja auttaa, hän tänään on töiden jälkeen buukannut täyteen. Tekis niin mieli jättää koko kämppä tähän kuntoon, mutta kun ei ilkeä... Niin ja jos hän päättäis, niin mitään juhlia lapsille ei varmaan järjestettäis.

Harmin paikka. Ainakin sen verran voisit helpottaa urakkaa et ostat kaikki tarjottavat valmiina, pakastimesta saa vaikka mitä kivaa nykyään suht halvallakin tai laitat sen ukkos maksaan ja käyt leipomossa. Tsemppiä!

Nooh.. leipomoista saa helvetin hyviä kakkuja yms. Jotkut pikkusuolaiset vääntää äkkiä itse, kun yleensä sellaiset tarvii vähän enne tarjoilua muutenki tekasta/viimeistellä täytteillä jne.

Meillä en kyl pahemmin vaadi miestä järkkään juhlia, kutsut voi hoitaa kun on suulaampi tyyppi mutta nuo leipomukset ja siivoilut sujuu paremmin multa. Ei kai voi vaatia ihan kaikkea miehiltäkään jos niitä ei ole pienestä saakka opetettu ns.kodinkoneiksi? Mua oikeesti hävettäis jos mies tekis kakun, on nähty pari kertaa se ihme ja jätetään se siihen äitienpäivään vaan suosista.. :D
Helpommalla pääsis monessa suhteessa kun tehdää ne asiat mitkä luonnistuu parhaiten kultakin.

Eli jäi lopusta pois: AP suosittelen ottaa vaik apuja ihan maksulla ja isket laskun ukolles kouraan. Eiköhän se rupea jatkos tekemään osuutensa tai.. teetät ulkopuolisella ja mies maksaa. ;)

Hmmm onko sun mies aina oikeesti noin itsekäs??
Meillä mies kyllä siivoaa ja auttaa esim. synttäreiden valmisteluissa tai hoitaa lapsia aina sen aikaa kun leivon jotain (tietusti hoitaa muutenkin) ja todellakin osallistuu vapaaehtoisesti että lapsensa saa synttärijuhlat. Ei tunnu sun miehesi paljoa lapsesta välittävän? En kyllä itselle sellasta miestä haluais, omia menoja saa tottakai olla mutta jos on sovittu muuta ja varsinkin lasten synttärit niin ei sillon. Eikä niin että niitä muutetaan ja muutetaan ihan eriksi kuin on aikaisemmin sovittu. Outoa käytöstä...

Teepä miehelles joskus sama. Kun puhuu omasta menostaan niin ala puhumaan omastasi ja karkaa äkkiä paikalta ja jätä mies hoitamaan lapset sekä kaikki kertyneet kotihommat.

tuota...asioissa on tietysti aina monta puolta. Sen sijaan että haukkuisin miehesi maan rakoon, lähtisin miettimään, että kun niitä syntymäpäiviä jouduttiin siirtämään niin a) keskustelitteko siirrosta ja uudesta ajankohdasta miehen kanssa ensin yhdessä, jotta se sopisi molempien aikatauluun? Meinaan kuulostaa kyllä siltä että sinunkin olisi pitänyt ymmärtää ja tietää että miehellä on sovittua ohjelmaa tälle viikonlopulle, eikä vaan olettaa, että siirto kyseiseen ajankohtaan sopii automaattisesti hänelle.

kaikenkaikkiaan kuulostaa siltä että teillä on kommunikaatiovaikeuksia. Sinä oletat ja odotat mieheltä jotain muuta kuin miten hän toimii...

Yhteistyössä