Onko tämä ok kaverisynttäreille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Elikkäs 5v ja 7v synttärit samassa. Ajattelin kakun tilalle jäätelöbaaria eli erilaisia jäätelöitä, kermavaahtoa, strösseleitä, kastikkeita... Ja annokset koottaisiin sitten tuommoisiin muovimukeihin. Ne on kai ihan ok tuohon käyttöö? Ei siis kerttismukeja vaan tavallisia lasten muovisia mukeja.

Lisäksi cocktailtikkuja, mutta mitäs muuta ois kiva olla ja mikä on turhaa? Poppareita, karkkia, keksejä...?

Kaverisynttärit. Voi pieksut, mä sanon.Miksi pitää järjestää jotkut kaverisynttärit ylipäätään ollenkaan? Miksi lapset ei voi tulla silloin kun aikuisetkin? Jotain hiton vouhotusta tämäkin ja sit viel kavereille annetaan joku tyhmä pieni lahja mukaan ku lähtevät pois. Naurettavaa

Alkuperäinen kirjoittaja aina näitä:
Kaverisynttärit. Voi pieksut, mä sanon.Miksi pitää järjestää jotkut kaverisynttärit ylipäätään ollenkaan? Miksi lapset ei voi tulla silloin kun aikuisetkin? Jotain hiton vouhotusta tämäkin ja sit viel kavereille annetaan joku tyhmä pieni lahja mukaan ku lähtevät pois. Naurettavaa

:hug: Sä et oo tainnu paljoo synttäreille päästä?

En anna mitään lahjaa kavereille. Ja miksi ihmeessä ottaisin 13 pikkulasta tänne sukulaisten sekaan samana päivänä, kun paljo helpommalla pääsen näin.

Toki voit olla katkera, mutta on tuo aika naurettavaa.

Hyvältä kuulostaa! Meillä uppos muksuille sellaiset tikut, joissa oli pala leipäjuustoa ja viinirypäle. Vesimelonin palat on kans lapsien herkkua.

Meillä ainakin joudutaan pitämään pienien tilojen ja ison suvun vuoksi synttärit kahdessa osassa jo sukulaisten kanssa. Mulla ja miehellä on paljon sisaruksia, lisäks muksun kummit ja isovanhemmat, isoisovanhemmat ja yks isoisoisoäitikin on vielä :) Ja koska ollaan sukulaisten kanssa paljon tekemisissä, niin tietysti kutsutaan kaikki.

Minä en ainakaan halua olla mennä lastensynttäreille. Aikuiset ja sukulaiset erikseen, jolloin keskustelustakin tulee jotain.

Kerran sukulaisten synttärit oli kaverisynttärien jatkeena. Ihan järkyttävä siivo ja metakka oli synttäreille mennessä.

:laugh: :laugh: tampax huonosti jollai :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
Minä en ainakaan halua olla mennä lastensynttäreille. Aikuiset ja sukulaiset erikseen, jolloin keskustelustakin tulee jotain.

Kerran sukulaisten synttärit oli kaverisynttärien jatkeena. Ihan järkyttävä siivo ja metakka oli synttäreille mennessä.

Minä yritin kerran järjestää samana päivänä niin että lapset olisivat olleet klo 14 - 16 ja suku klo 18 - . Olis jäänyt pari tuntia aikaa syödä ja siivota.

Lasten aikataulu piti, mutta nämä aikuiset :headwall: *me tullaan kyllä neljältä* *meille ei sovi tuo aika, voiko tulla aikaisemmin?*

Enää en järjestä suvulle, lapset ovat jo niin isoja, ja joskus tuo touhu on lopetettava. Lapset saavat sitten kavereitten kanssa tehdä jotain kivaa.

En ymmärrä minäkään miksi lapset ei voi olla aikuisten kanssa samassa paikassa viettämässä syntymäpäiviä. Joksu sanoi, että keskustelusta ei tule mitään, hei haloo, nehän on lapsen synttärit ja jokainen voi keskustella ihan kuin paljon lystää miten ne lapset sen estää. Tukkiiko ne sun turpas vai? Miksi pitää oikeasti ajaa lapset pois aikuisten jaloista, miksi ei voi tosiaankin yhdessä viettää synttäriä. Tehän ne lapset olette tehnytniin miksi ette niitä sitten siedä omassa seurassanne?
Itse pidän lapsille ja aikuisille yhteiset syntymäpäivät lapsen syntymäpäivänä. Minulla on kolme lasta 2v., 4v. ja 8v Olen yksinhuoltaja ja ei ole ollut mitään ongelmaa pitää kaikki järjestyksessä, aikuisia ja lapsia samassa tilassa. Itse kunnoitan ja arvostan naisia ketkä uskaltaa olla omia itsejään eikä mennä massan mukana niin kuin tässä kaverisynttäri asiasssa tehdään.

Alkuperäinen kirjoittaja Mihen näkökulma asiaan:
Joksu sanoi, että keskustelusta ei tule mitään, hei haloo, nehän on lapsen synttärit ja jokainen voi keskustella ihan kuin paljon lystää miten ne lapset sen estää. Tukkiiko ne sun turpas vai?

Siksi, kun siinä metelissä ei pystynyt keskustelemaan. Toisten normaalipuheääntä ei kuullut ja itsekin olisi joutunut huutamaan. Ei kiinnosta olla missään kutsuilla tuppisuuna ja korvia särkien. Eri asia tietenkin, jos lapset olisivat eri tilassa kuin aikuiset.

Alkuperäinen kirjoittaja Mihen näkökulma asiaan:
Joksu sanoi, että keskustelusta ei tule mitään, hei haloo, nehän on lapsen synttärit ja jokainen voi keskustella ihan kuin paljon lystää miten ne lapset sen estää. Tukkiiko ne sun turpas vai?

Siksi, kun siinä metelissä ei pystynyt keskustelemaan. Toisten normaalipuheääntä ei kuullut ja itsekin olisi joutunut huutamaan. Ei kiinnosta olla missään kutsuilla tuppisuuna ja korvia särkien. Eri asia tietenkin, jos lapset olisivat eri tilassa kuin aikuiset.

Minun mielestä he kuuluvat kaikki samaan aikaan juhlimaan sankaria. Usein pääsee vielä itse oikeasti helpommalla kun järjestää ykhdet kuin kahdet juhlat. Olen meinaan niin monen äidin kuullut sanovan, että oli tosi rankat synttärit ku oli lapsia vaikka kuin ja vielä pitäisi järjestää aikuissynttärit. Tämä ei käy järkeeni. Lapsille voi tosiaan järjestää yhteen huoneeseen oman pöydän ja tekemistä,mutta silti he kuuluisivat olevansa sitä samaa porukkaa. Näinkaikilla olisi varmasti mukavampaa ja ei tarvitsisi touhottaa niin maan perusteellisesti.

Minä olen laittanut pikkunakkeja ja lihapullia isoihin kulhoihin, ensin pikkasen niitä uunissa pellillä paistanut. Aina on menneet kulhot tyhjiksi.
Erikseen olen laittanut tikkuja pöydälle kuppiin millä otettu niitä herkkuja, ja hyvin on toiminut noinkin.

Samoin meillä on ollut kurkku- ja porkkanatikkuja amerkandipin kera, myös nämä olleet tosi suosittuja.

Alkuperäinen kirjoittaja Miehen näkökulma asiaan:
Minun mielestä he kuuluvat kaikki samaan aikaan juhlimaan sankaria. Usein pääsee vielä itse oikeasti helpommalla kun järjestää ykhdet kuin kahdet juhlat. Olen meinaan niin monen äidin kuullut sanovan, että oli tosi rankat synttärit ku oli lapsia vaikka kuin ja vielä pitäisi järjestää aikuissynttärit. Tämä ei käy järkeeni. Lapsille voi tosiaan järjestää yhteen huoneeseen oman pöydän ja tekemistä,mutta silti he kuuluisivat olevansa sitä samaa porukkaa. Näinkaikilla olisi varmasti mukavampaa ja ei tarvitsisi touhottaa niin maan perusteellisesti.

Itse äitinä haluan seurustella rauhassa sukulaisten kanssa. Sitä ei pysty tekemään, jos paikalla on myös liuta lasten kavereita, joita pitää hyysätä ja vahtia. Meillä tulee ainakin olemaan kahdet synttärit jatkossakin. Ihan kaikkien viihtyvyyden parasta ajatellen.

Alkuperäinen kirjoittaja Miehen näkökulma asiaan:

Itse äitinä haluan seurustella rauhassa sukulaisten kanssa. Sitä ei pysty tekemään, jos paikalla on myös liuta lasten kavereita, joita pitää hyysätä ja vahtia. Meillä tulee ainakin olemaan kahdet synttärit jatkossakin. Ihan kaikkien viihtyvyyden parasta ajatellen.

Eli tässäkin oma napa oli se tärkein :) Voi teitä naisia. haluatte usein näyttää ulospäin parempaa mitä kaikki oikeasti on.

Mä olen kyllä sitä mieltä että jos synttärien järjestäminen on hirveen ylivoimasta (yksien tai kaksien) niin kantsis ehkä vähentää sitä vierasmäärää, kun ei ne kuitenkaan mitkään rahan/lelujen keruujuhlat ole :whistle:

Miehen näkökulma asiaan: Monenko lapsen kaverisynttäreitä olet järjestänyt ja kuinka paljon niissä on ollut ohjelmaa ja vieraita? Oletko voinut 100% keskittyä myös lapsilaumaan sekä keskustelemaan aikuisten kanssa rauhassa? Oletko myös tarjoilut aikuisille sitä samaa tarjottavaa kuin lapsille? Jos niin minkalaisia tarjottavia sulla on ollut?

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Miehen näkökulma asiaan: Monenko lapsen kaverisynttäreitä olet järjestänyt ja kuinka paljon niissä on ollut ohjelmaa ja vieraita? Oletko voinut 100% keskittyä myös lapsilaumaan sekä keskustelemaan aikuisten kanssa rauhassa? Oletko myös tarjoilut aikuisille sitä samaa tarjottavaa kuin lapsille? Jos niin minkalaisia tarjottavia sulla on ollut?

Niin kuin aikaisemmin sanoin, olen kolmen lapsen yh ja en ole ainuitakaan kaverisynnttäreitä järjestänyt koska minun mielestä lapset kuuluu aikuisten kanssa sanaa porukkaan ja yhdessä juhlimaan sankaria. Tarjottavat ovat tietysti samat niin lapsille kuin aikuisillekkin. Miksi pitäisi olle jotenkin erilaiset niin kuin vihjaisit? Ohjelmaa? Miksi tarvitsisi olle ohjelmaa tai ainakaan mitöön erityistä? Meillä lapset voi iästä riippuen piirtää, värittää, puhaltaa ilmapalloja, puhaltaa serpentiiniä, olla ulkona, olla sisällä, leikkiä leluilla tai ihan mitä he haluavat tehdä. monesti ohjelmaa on jo siinä kun tulee niitä vieraita ( kaikki ei kuitenkaan samaan aikaan tule ) ja avataan lahjoja, kahvitellaan, juodaan mehua ja syödään kakkua. meillä myös on tapana laulaa sankarille. Minulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa seurustella aikuisten kanssa vaikka lapset on samoissa tiloissa.
Niin vielä niitä tarjottavia. Ihan perus täytekakku, pullaa,2-3 lajia pipareita, kuivaakakkua, pasteijoita tai voileipäkakkua, karkkia, poppareita, sipsejä, kahvia, teetä, limua, mehua ym
Oliko jotain muuta mitä tahdot tietää onnistuneista syntymäpäivistä missälapset ja aikuiset voi juhlia yhdessä

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Miehen näkökulma asiaan: Onko sulla kouluikäisiä? Oletko kaikkien lastesi kouluikäisten vanhempien kanssa tekemisissä?

Jo aijemmin mainitsi lasten iätkin , mutta kerrataan vielä eli lapset on 2v., 4v. ja 8v
Eli kouluikäisiä on yksi ja ole tekemisissä koulukavereiden vanhempian kanssa eli noin 4 perheen kanssa aika tiiviisti ja yhden perheen kanssa silloin tällöin. Asumme samalla aluella ja väkisin tulee pidettyä yhteyksiä.
Miksikäs se sinua kiinnostaa?