onko tämä teistä moraalisesti ihan ok??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen

Vieras
olin jäämässä työttömäksi ja hain yhtä työpaikkaa josta sitten kerroin hyvälle ystävälleni.Ystävä sitten kauhisteli työpaikkaa ja on aina sanonut että ei tykkää työstä lasten parissa.
no tiistaina minulle soitettiin ja sanottiin että en saanut paikkaa minkä tiesinkin jo työhaastattelun jälkeen koska minusta varmaan näkyi se että en niin hirveästi olisi paikkaa halunnut.
no tänään tuli valinta kirje kaupungilta ja tämä hyvä ystävänikin oli hakenut paikkaa ja saanut sen.
No soitin sitten ystävälle ja onnittelin työpaikasta johon hän sanoo että ei ole viitsinyt kertoa että haki myös paikkaa koska pelkäsi minun suuttuvan.
minua ei haittaa että hän paikan sai koska itse en edes hirveästi työstä ollut kiinostunut mutta se että tekee seläntakana ja hakee samaa paikkaa kun tietää toisen hädän ja sen että on jäämässä työttömäksi. ystäväni vielä sillon minulle kauhisteli työtä ja aina miehensä kehuu mitne hän tienaa niin paljon ja kaveri kehuu mitne ei taqrvi töitä tehdä kun mies tienaa!!

tuli vaan niin petetty olo kun ihminen jota on pitänyt ystävänä tekee moisen tempun. no eipähän tarvi enään hänenkään luottaa! onneksi on sentäs yksi toinenkin ystävä johon voin luottaa.

En mä tiiä, tekikö hän nyt mitään kamalan väärää...mutta tuntuu tosi hassulta ja turhaltakin, että hän salasi hakeneensa ko. paikkaan. Siis eihän se ole salaamisen arvoinen asia.

ei mua siis haittaa että samaa paikkaa haki vaan olisi voinut mulle kertoa ja sanoa että on myös hakenut samaa työtä. minä hälle aina kerron kaikki niinkun nytkin sillon tuon työn ja toinen sittne siihen kauhistelemaan työtä ja paskat hakee itse samaan.

Aika törkeetä, ei oikeat kaverit tuollaista tee. No, onneksi sinulla on toinen, oikea ystävä, ja joskus vielä sellainen työkin mistä oikeasti pidät. Kai tällä tapahtumalla on syy; erottaa jyvät akanoista. Ota kokemuksena, unohda ja mene eteen päin nokka pystyssä.

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
ap, taidat olla katkera, koska pätevämpi ystäväsi palkattiin

pätevyydestä en tiedä hänellä ei ole kokemnusta kun perseen pesusta. ei mitään kokemusta lapsista tms.. joku muu siinä oli miksi hänet palkattiin eikä se minua edelleenkään haittaa vaan se mitä teki seläntakana.

tässä todella näkee sen että ketkä on oikeita ystäviä!! jos minulla olisi ystävä joka kertoo että ahdistaa kun työt ovat loppumassa ja senjälkeen kertoo löytäneensä työpaikan jota hakee niin pieneen mieleenkään ei tulisi hakea samaa työtä salaa toiselta. olisin sanonut että sopiiko jos minäkin haen.
ehkä tällä kaverillani on sitten liikaa kavereita kun moisiin tekoihin on varaa. minusta on ystävää turhaa enään saada.

Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
kaikki ok.
paikan sai ilmeisesti se joka halus ja ap:llakin on töitä.

se että salaa tuollatavoin ei minusta ainakaan ole ok!

Miksi?

Ap kertoo kaverille kaiken, kuten totesi, mutta velvoittaako se myös kaveria kertomaan ap:lle kaiken? Ap kirjoittaa avauksessaan että "hakee samaa paikkaa kun tietää toisen hädän ja sen että on jäämässä työttömäksi" - ehkei kaveri uskaltanut kertoa, jos tiesi että ap:n mielestä hän ei olisi saanut samaa paikkaa hakea? En tiiä, kunhan vaan mietin, miksi joku viitsii salata asiaa jolla ei ole mitään merkitystä ainakaan minulle (mun kaverit saa vapaasti hakea samoja duuneja kuin minä ).

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tässä todella näkee sen että ketkä on oikeita ystäviä!! jos minulla olisi ystävä joka kertoo että ahdistaa kun työt ovat loppumassa ja senjälkeen kertoo löytäneensä työpaikan jota hakee niin pieneen mieleenkään ei tulisi hakea samaa työtä salaa toiselta. olisin sanonut että sopiiko jos minäkin haen.
ehkä tällä kaverillani on sitten liikaa kavereita kun moisiin tekoihin on varaa. minusta on ystävää turhaa enään saada.

ihan tottako siihen pitää kysyä ystävän lupaa että hakee jotain työpaikkaa ? mistä sen tietää vaikka olis hakenut sitä paikkaa jo ennen sinua ? :o
mutta ikävää, että tämä nyt rikkoi välinne :(

sahan niitä haklea en mä sitä kiellä mutta se että tekee sen noin salaa ja kehuu aina mitne hänen mies tienaa niin että töitä ei tarvi tehdä ja mies kehuu miehelleni miten hän tienaa 5000e vähintään kuussa rahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
kaikki ok.
paikan sai ilmeisesti se joka halus ja ap:llakin on töitä.

se että salaa tuollatavoin ei minusta ainakaan ole ok!

Miksi?

Ap kertoo kaverille kaiken, kuten totesi, mutta velvoittaako se myös kaveria kertomaan ap:lle kaiken? Ap kirjoittaa avauksessaan että "hakee samaa paikkaa kun tietää toisen hädän ja sen että on jäämässä työttömäksi" - ehkei kaveri uskaltanut kertoa, jos tiesi että ap:n mielestä hän ei olisi saanut samaa paikkaa hakea? En tiiä, kunhan vaan mietin, miksi joku viitsii salata asiaa jolla ei ole mitään merkitystä ainakaan minulle (mun kaverit saa vapaasti hakea samoja duuneja kuin minä ).

no kyllä mä oletan tosi ystävyydeltä sen että on luottamus molemminpuolin ja voin kertoa ystävälle asioita. tuskin hän työpaikkaa oli aiemmin nähnyt kun minä siitä hälle kerroin.

sahan niitä haklea en mä sitä kiellä mutta se että tekee sen noin salaa ja kehuu aina mitne hänen mies tienaa niin että töitä ei tarvi tehdä ja mies kehuu miehelleni miten hän tienaa 5000e vähintään kuussa rahaa.

No mä en tajua miten nuo liittyvät asiaan.

Enkä sitä, että pitäisi kysyä sinulta onko ok jos hänkin hakee paikkaa.

ihan tottako siihen pitää kysyä ystävän lupaa että hakee jotain työpaikkaa ? mistä sen tietää vaikka olis hakenut sitä paikkaa jo ennen sinua ? :o

¨

edelleenkään ei tarvi lupaa kysyä!! mutta se että alkaa sitten hätääntyneenä vielä puhelimessa selittämään ööh joo kun mä ajattelin että en sulle kerro kun sä suutut.tai luulin et me molemmat saadaan se paikka! voi elämänkevät sanon minä.
no antapi asian olla..

¨

edelleenkään ei tarvi lupaa kysyä!! mutta se että alkaa sitten hätääntyneenä vielä puhelimessa selittämään ööh joo kun mä ajattelin että en sulle kerro kun sä suutut.tai luulin et me molemmat saadaan se paikka! voi elämänkevät sanon minä.
no antapi asian olla..

no ymmärrän kyllä kaverisikin puolta -mutta myös sinunkin osin.
koittakaa nyt ihmeessä korjata välinne, kun tuntuu, että jos olette kerta ystäviä olleet ni ei voi tällasen asian takia loppua kaikki.

Yhteistyössä