Onko tämä teistä "normaalia" tässä tilanteessa? mielipiteitä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lorette
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lorette

Vieras
asutaan mieheni/lasten isin kanssa erillään, avioeroa meillä ei siis ole eikä tod.näköisesti tulekaan. nähdään usein ja kyetään asiallisesti keskusteleen jne.
oltiin koko perhe vk-loppuna kauppakeskuksessa ja käytiin siinä myös syömässä. laskun tullessa mies maksoi vain itsensä , minä itseni ja 2 lastamme. kai tämä on sitten ihan "normaalia" tässä tilanteessa?
jotenkin vaan tuntui kummalliselta kun yhteisiähän lapset ovat, mutta kai lapset ovat siis nyt minun päävastuulla ja elätettävänä. riittää kun mies maksaa elatusmaksun (pienenä senkin)

:o onpas outo mies..no,mun ex ei edes vienyt mua/tyttöä syömään ikinä,no hampurilaisille vei..silloin jompikumpi maksoi kaiken..
siksi olikin outoa tavata mies,joka vaati maksaa kaiken tai yli puolet laskusta :heart:

kuulostaa kummalliselta. Käytöstavat unohtuneet mieheltä tai muuten vaan tampio mies ettei edes omien lasten ruokia voi maksaa saati lastensa äidin vaikka olisitte eronneet. Hyh!

Alkuperäinen kirjoittaja Lorette:
asutaan mieheni/lasten isin kanssa erillään, avioeroa meillä ei siis ole eikä tod.näköisesti tulekaan. nähdään usein ja kyetään asiallisesti keskusteleen jne.
oltiin koko perhe vk-loppuna kauppakeskuksessa ja käytiin siinä myös syömässä. laskun tullessa mies maksoi vain itsensä , minä itseni ja 2 lastamme. kai tämä on sitten ihan "normaalia" tässä tilanteessa?
jotenkin vaan tuntui kummalliselta kun yhteisiähän lapset ovat, mutta kai lapset ovat siis nyt minun päävastuulla ja elätettävänä. riittää kun mies maksaa elatusmaksun (pienenä senkin)

Siis olisiko sinusta miehesi pitänyt maksaa lapsetkin vai sekä lapset että sinut? Vai toinen lapsista?

Mieshän maksaa elarit, joten periaatteessa ei muuta hältä vaaditakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Lorette:

Siis olisiko sinusta miehesi pitänyt maksaa lapsetkin vai sekä lapset että sinut? Vai toinen lapsista?

Mieshän maksaa elarit, joten periaatteessa ei muuta hältä vaaditakaan.

en ole vaatimassa mitään, mutta jotenkin mä ajattelisin että olisi kohteliasta lasten isinä edes kysyä. että voisi maksaa edes toisen lapsista.ja se ettei muuta häneltä vaaditakkaan kuin elarit..niin, tottahan se varmasti. mutta kun nyt on kyse kuitenkin omista lapsista, joten siinä on rakkaus ja huolehtiminen heistä kyseessä.
elareita maksaa paljon vähemmän kuin mitä kuuluisi mutta en ole siihen puuttunut. rahan perään en todellakaan ole, kunhan pärjätään. ja tottakai haluan että mieskin pärjää, rahallisesti ja henkisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
Ettei miehesi vain oli pihi? Ja ette ole eronneet siksi, koska sitten voisit vaatia suurempia elareita. Ja miehesi on siis näin päätellyt.

on hän tarkka rahan kanssa. emme ole eronneet siksi, koska yritämme josko voitaisiin jatkaa vielä perheenä saman katon alla. rahasta ei ole kyse

Yhteistyössä