Onko tämä teistäkin outoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

..

Vieras
Eräs tuttavaperhe on tulossa kylään, ja lupasin valmistaa ruuan. Kysyin, että onko heillä allergioita, ei kuulemma ole, mutta lapset eivät tykkää syödä kanaa, possua, perunaa, jauhelihaa, porkkanoita, herneitä, tomaattia, makaronia.... Kuitenkin ikää heillä on 3 ja 5. Minusta tuo on outoa, minä olen ainakin lapsilleni opettanut että kylässä syödään sitä mitä on, tietenkin allergiat on asia erikseen mutta kun heillä ei ole allergioita.

• Tykkää
Reactions: sinisulka
No onhan tuo aikamoinen lista kyllä, hankalaa kieltämättä. Mä olen opettanut omille lapsilleni, että he voivat kuunnella omia tuntemuksiaan sen suhteen mitä haluavat tai voivat syödä, mutta kylässä tarjoillaan sitä ruokaa mitä siellä tarjoillaan, enkä ryhdy mitään listoja lähettelemään. Jos ruoka ei lapselle kelpaa, niin hän osaa maistaa ja/tai sanoa kauniisti ei kiitos.

• Tykkää
Mitäköhän siinä perheessä sitten syödään? :O :D Voishan sitä kyllä kysyä, että mitäs ne sitten suostuu syömään, mutta todennäköisesti laittasin ihan oman milelen mukaan ja mukulat sitten joko syö tai on syömättä. Tai tuokoon omat eväät, jos ei mun pöperöt kelpaa. :snotty:

• Tykkää
No siis musta toi ei oo outoa. Säästyit kiusalliselta tilanteelta, että jos ne ei oiskaan suostunut syömään sun tekemää sörsseliä, niin olisko ollut sit vaivautunut olo? Sä olisit kuunnellut vaan ipanoitten kiukuttelua ja koettanut tarjota kaapista kaikkea...
mut osta vaikka erilaisia valmis ruokia ja anna niitten lasten itse valita niistä lemppari :)