Onko tämä ulkovaatetus liikaa vauvalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaunuttelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaunuttelija

Vieras
Vaunuissa on makuupussi (äitiyspakkauksen), lapsella alla body ja housut, molemmissa umpiosat käsiin ja jalkoihin, lisänä fleecehaalari ja pipo ohuesta kankaasta (ei villa). Vaunuissa vielä suoja päällä ja suljen pääaukon liinalla jos tuulee. Onko näillä eteläsuomen talvikeleillä liikaa vai liian vähän?

vauvat on tietysti erilaisia. oma esikoinen olis läkähtänyt jos sille olisi nollakelillä/muutamalla miinusasteella pistänyt enempi päälle. toppaa pistin vasta sitten kun oli kunnolla pakkasta.

Näillä keleillä kuulostaa sopivalta varustukselta, ei nyt ainakaan liikaa. Mutta sitten kun on selvästi pakkasta eli varsinaiset talvikelit, laittaisin vauvalle enemmän päälle (toppahaalari, paksumpi myssy, erilliset tumput).

Kaikenlaiseen keliin haluaisin jakaa kuulemani vinkin: jos vauvan niska tuntuu viileältä tai yhtään epäilet vauvan palelevan niin taittele harsokangas vielä tuohon kaulanalueen & rintalastan päälle - pieni asia, mutta lämmittää tarvittaessa. Ja ylimääräinen harso on helppo kuljettaa mukana.

Itse pukisin lapselle jo paksumman haalarin ja villapipon. Makuupussia ei sitten tarvi tai sen voi jättää auki. Mutta varmaan tollakin pärjää, riippuu lapsesta.

Kuinka pieni vauva? Mun kuopus oli n5-7kk kun oli tällaiset säät ja varustus oli yleensä muuten sama,mut fleecen tilalla villahaalari ja lisäks villasukat ja -tumput.
Toi harsovinkki on kyllä hyvä,helppo ja kevyt pitää mukana ja helppo laittaa nukkuvan vauvan päälle kun vauvaa ei tartte liikuttaa.

Minun viisikuisella on sisävaatteiden päällä joko vanupuku tai fleecehaalari. Pipona on kypärämyssy tai ohut pipo (haalarissa huppu). Makuupussi napaan asti kiinni ja vaunukopassa, näin ainakin Helsingissä pärjää meidän vauva hyvin.

Mun viisikuisella taas on sisävaatteiden päällä toppahaalari ja ohut puuvillapipo päässä. Villasukat jalassa ja tumput käsissä haalarin alla. Helsingissä ollaan. Tuntuu että on tosi kylmä tuuli, kun asutaan ihan meren äärellä.

Vauvat on erilaisia :)

Mun puolivuotiaalla on sisävaatteiden päällä äitiyspakkauksen vanupuku ja villainen ohut kypärämyssy+huppu. Vaunuissa talvikelin lämpöpussi. Eikä vauva ole edes hikinen tunnin ulkoilun jäljiltä. Näillä on menty nolla keleissä/pikku pakkasella. Vaunujen suuaukkoa tosin ei ole tukittu millään. Pikkutyyppi varmaan jäättyy kun pakkasta enemmän?

Yhteistyössä