Onko tämä väärin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tapasin mieheni viettäessäni elämäni ensimmäistä sinkkukesää aikuisena. Useita kuukausia suhteemme oli vailla virallista määritelmää. Periaatteessa asuimme yhdessä jo heti ensimmäisestä viikosta lähtien, mutta kumpikin halusi pitää kiinni omasta elämästään. Hän oli komea, reipas, ymmärtäväinen, kiltti, suosittu, seksikäs ja aina valmiina uusiin seikkailuihin. Elimme ensimmäiset vuodet yhdessä varsin lennokkaasti. Kävimme bilettämässä, tutustuimme kulttuuriin, kävimme matkoilla jne. Me molemmat opiskelimme ja kävimme töissä, meillä oli isot suunnittelmat tulevaisuudelle. Ajatellessani tuota aikaa leviää kasvoilleni hymy - rakastin niitä aikoja!

Nyt olemme vakiintuneet, naimisissa, ja meillä on yksi lapsi. Meillä on upea koti ja oikeastaan kaikki hyvin. Mutta me olemme muuttuneet vuosien varrella. Mieheni on ollut työttömänä lähes 2,5 vuotta. Hän ei suorittanut myöskään tutkintoaan loppuun. Hän on aivan loistava isänä - silloin kun viitsii. Suurimman osan ajasta hän käyttää netissä, katsellen sarjoja, pelaillen, jne. Silti hän on ollut se joka on saanut eniten rahaa perheessämme. Minä olen ollut hoitovapaalla lapsemme kanssa, joten omat tuloni ovat tulleet roimasti alas. Emme me silti tunne olevamme köyhiä, mutta miehen työttömyys on syönyt sekä minua että häntä itseään. Minun silmissäni hänestä on tullut laiska. Olen niin väsynyt pitämään perhettämme pystyssä. Minä viihdyn hyvin kotitöiden parissa ja toivoinkin voivani jäädä kotiin hoitamaan lastamme pidemmäksi aikaa. Nyt se ei kuitenkaan ole mahdollista. Olen alkanut aktiivisesti etsiä itselleni töitä, sillä olen täysin kadottanut toivon, että mieheni töitä saisi tai edes lähtisi niitä hakemaan tosissaan.

En yritä mollata miestäni tällä kirjoituksella. Hänellä on omat hyvätkin puolensa, mutta luultavasti olen niin uupunut tekemään kaiken itse/yksin, että niitä hyviä puolia on vaikea nähdä. En pysty sanomaan hänelle edes, että rakastan häntä. Rakastanko edes..?

Jokunen aika sitten tapasin netissä miehen, joka sai minut tuntemaan itseni huomatuksi. Hän on menestynyt, varakas, komea, pulppuaa jännittäviä ideoita ja on todellinen herrasmies. Hän tietää tilanteeni enkä minä ole mitään muuta kuin jutellut hänen kanssaan. On niin mukava kun saa huomiota ja on joku joka kuuntelee, kehuu ja haluaa antaa vaikka kuun taivaalta. Tunnen, että meidän välillämme on jonkinlainen yhteys, jota on vaikea selittää. Nyt hän haluaa tavata minut todellisuudessa! Hän aikoi ensiksi kustantaa minulle kokonaisen viikonlopun siellä missä hän asuu: lennot, hotelli, oma autonkuljettaja, päivällisiä ja ihan mitä vain haluan. Kieltäydyin, koska se tuntui minusta todella oudolta. Niinpä hän ilmoitti, että on nyt varannut itselleen viikonlopun Helsinkiin. Hän kertoi, että on myös varannut minulle oman hotellihuoneen ja haluaa tarjota minulle kokonaisen viikonlopun Helsingissä.

Minun tekee niin paljon mieli mennä tapaamaan häntä. En vain tiedä mitä hän mahtaa vierailulta odottaa. Jotenkin olen järkeillyt asian niin, että jos mies vain haluaisi seksiä tulee tästä aika iso lasku hänelle yhdestä yöstä..kyllähän niitä halukkaita naisia varmasti löytyy siellä missä hän asuu!! Joten en usko, että hän seksin perässä tänne matkustaa. Niinpä olen ainakin itselleni järkeistänyt asian niin, että hän on aidosti kiinnostunut minusta ihmisenä eikä siinä välttämättä ole mitään pahaa jos tapaamme ystävinä. Vai onko?

Jos sanoisin miehelleni, että "viikonloppuna tulee eräs ystäväni käymään Helsingissä ja hän haluaa viettää aikaa kanssani" ei mieheni estäisi minua menemästä ollenkaan. Hän ei ole koskaan ollut mustasukkainen. Useimmat ystävistäni ovat miehiä, joten sukupuolellakaan ei sinänsä ole mitään merkitystä. Mieheni on viimeisten vuosien aikana käynyt todella paljon ulkona ystäviensä kanssa. Minä en viimeiseen kahteen vuoteen ole käynyt missään - en ole viettänyt yhtäkään iltaa juhlien tai päässyt edes laittautumaan. En siis odota tuota viikonloppua siksi, että juuri tuo kyseinen mies tulee vaan siksi, että minä pääsisin kerranki irrottautumaan arjesta.

Mutta onko se silti väärin? Olenko oikeasti vähän ihastunut tuohon uuteen mieheen ja tämä kaikki muu on vain yritystä tehdä jostain todella epäilyttävästä huonesiistiä? Mitä sinä tekisit?

Jokunen aika sitten tapasin netissä miehen, joka sai minut tuntemaan itseni huomatuksi. Hän on menestynyt, varakas, komea, pulppuaa jännittäviä ideoita ja on todellinen herrasmies. Hän tietää tilanteeni enkä minä ole mitään muuta kuin jutellut hänen kanssaan. On niin mukava kun saa huomiota ja on joku joka kuuntelee, kehuu ja haluaa antaa vaikka kuun taivaalta. Tunnen, että meidän välillämme on jonkinlainen yhteys, jota on vaikea selittää. Nyt hän haluaa tavata minut todellisuudessa! Hän aikoi ensiksi kustantaa minulle kokonaisen viikonlopun siellä missä hän asuu: lennot, hotelli, oma autonkuljettaja, päivällisiä ja ihan mitä vain haluan. Kieltäydyin, koska se tuntui minusta todella oudolta. Niinpä hän ilmoitti, että on nyt varannut itselleen viikonlopun Helsinkiin. Hän kertoi, että on myös varannut minulle oman hotellihuoneen ja haluaa tarjota minulle kokonaisen viikonlopun Helsingissä.

Minun tekee niin paljon mieli mennä tapaamaan häntä. En vain tiedä mitä hän mahtaa vierailulta odottaa. Jotenkin olen järkeillyt asian niin, että jos mies vain haluaisi seksiä tulee tästä aika iso lasku hänelle yhdestä yöstä..kyllähän niitä halukkaita naisia varmasti löytyy siellä missä hän asuu!! Joten en usko, että hän seksin perässä tänne matkustaa. Niinpä olen ainakin itselleni järkeistänyt asian niin, että hän on aidosti kiinnostunut minusta ihmisenä eikä siinä välttämättä ole mitään pahaa jos tapaamme ystävinä. Vai onko?

Jos miehellesi tämän kappaleen luettuaan on ihan ok, että menet tapaamaan häntä niin ei kait siinä sitten mitään väärää ole.

On väärin. Kuulostaa, että parisuhde on sama kuin varakas mies sulle. Siis jos sun mies on työttömänä, ja sä haluisit olla kotona...? Miksei nyt olis parempi, että hän on lasten kanssa, kun kerran hän on hyvä isä, ja sulla on työpaikka.

Missäpäin nettiä tarkkaan ottaen tapasit tän uuden äijän?

Kyllä sun ihan oikeasti pitäis tehdä nyt itses kanssa hommia, että tajuaisit, mistä pariauhteessa on kyse... Ihan jokainen, jokatajoaa hotelliyötä, ravintolailtaa, autolla-ajelua, on parempi kuin sun oma mies, jonka kanssa teillä on kiva ybteinen hostoria, lapsi, on hyvä isä ja vaikka mitä...

Katohan vaan niin tää sun ihastuksesi on joku maanis-depressiivinen narsisti-psykopaatti, ja voipa olla että nuo lupaukset kuusta taivaalta ovat katteettomia. Hitto ne osaa puhua. Been there.

Missä sä siis tapasit tämän miehen? Mä käytän nettiä paljon enkä oo kyllä KOSKAAN "tavannut" ketään miestä, tosin en oo missään seuranhakusivuilla liikkunutkaan mutta miten teidän törmääminen siis tapahtui?

Ja jos nyt ihan tosissasi kysyt, niin on väärin.

Hotellilla paljastuu,että mies on lähemmäs 60v kaljuuntuva lihava ukkomies-

Minusta tuntuisi toki, että hän on minua huijannut ja tottakai se vähän ottaisi päähän. Enimmäkseen, koska tuntisin itseni niin tyhmäksi. MUTTA se olisi toisaalta todellinen helpotus. Minä voisin surutta viettää viikonlopun Helsingissä itsenäisesti hänen kustannuksellaan... matkaliput ja hotelli (HUOM! OMA hotellihuone!) kun ovat jo maksettuina. Tarkemmin ajateltuna olisi aivan samantekevää ilmestyisikö mies paikalle ollenkaan, koska minulla on silti kaikki varaukset käsissäni maksettuina.

Huoli tulee siinä vaiheessa jos hän todella on komea ja uljas 35-poikamies.

Oletko nähnyt kuvan miehestä tai oletteko jutelleet vaikka webbin välityksellä? Monesti fantasiat särkyy tälläsissä asioissa melko nopeasti - joko hän on täysin huijannut kaiken, tai sitten hän onkin vaikka aivan jäätävä narsisti tai väkivaltainen tai jotain muuta.

Mutta onhan siinä sekin positiviinen juttu siinä, että mies on kotona, niin se, että hän ei ole omistautunut työllensä, hyvinkouluttaneille usein käy niin, vaikkeivat haluaisikaan, ja silloin perhe ja työ samassa lauseessa saattavat olla hankalia.

Yritä puhua miehellesi. Ja mieti itsekkin, mitä todella haluat? Pysyä sen miehen kanssa, jonka kanssa koit ensirakkauden ja suuret ilot ja surut, jotka kestitte, jonka kanssa sinulla on lapsi, vai lähes tuntemattoman miehen, joka ehkä saa kuin saakin sinut tuntemaan itsesi tärkeäksi, mutta et tiedä, mitä hän tekisi pahan tilanteen tullen. Voihan aina tähän mieheen tutustua ja katsoa, miten tilanne kääntyy, mutta netti ei anna ikinä kokokuvaa toisesta ihmisestä.

Olet katkera miehellesi, koska hän ei ole menestynyt ja rikas, vaikka hän tuonut enemmän tuloja teille? Ettei teillä enää ole nuoruuden biletysaikoja?

Ei, en ole katkera hänelle. Olen väsynyt yksin pyörittämään tätä kotia ja olemaan se joka tekee kaikki päätökset. Sattuu olemaan niin, että hänen työttömyyskorvauksensa on sitä luokkaa, että hän on jäänyt laakereille lepäilemään, koska ei ole mitään järkeä hakea/ottaa vastaan työtä josta maksetaan huonommin kuin mitä saa korvausta. Hänelle olen yrittänyt ehdottaa eri työpaikkoja ja opintoja, mutta hän ei halua kuulla tai tietää mitään mistään vaihtoehdoista.

Ei ole siis kyse rahasta tai menestyksestä vaan siitä, että hän on aivan täysin vapaaehtoisesti jättäytynyt työttömäksi näin pitkäksi aikaa.

Olen hänet myös patistanut lääkärille, jotta tutkittaisiin mahdollinen masennus yms. ja kaverilla ei pitäisi lääkärien/muiden asiantuntijoiden mukaan olla mitään vikaa missään. Apua olisi nimittäin ollut tarjolla runsaasti jos sellaista hän olisi tarvinnut.

Enkä kaipaa niitä nuoruuden biletysaikoja. Mutta haluaisin edes kerran-pari käydä bilettämässä tai edes saada järjestää kotona kunnon päivälliset kahden vuoden sisällä. Tuskin kukaan muukaan täällä olisi iloinen saadessaan viettää arkea ja lisää arkea 24/7 pari vuotta putkeen. Tiedän, että siitä biletyksestäkin voi tulla arkea..been there.

Kuilostaa siltä, että sä olet jo päätökses tehnnyt, goodbye työtön luuseriäijä ja ovet auki uudelle upealle nettiäijälle!

Niin missä sä tapasit tän uuden upean ukkelin?

Niin siis mikset sä vo järjestää kotona illallisia sillloin tällöin? Jäi epäselväksi.

Sork kun olen töykeä, mut yritän vaan kysellä ja auttaa sua poohtimaan asiaa.

[QUOTE="vieras";28648789] hänen työttömyyskorvauksensa on sitä luokkaa, että hän on jäänyt laakereille lepäilemään, koska ei ole mitään järkeä hakea/ottaa vastaan työtä josta maksetaan huonommin kuin mitä saa korvausta. [/QUOTE]

Ansiosidonnaista korvausta saa 500 päivää, sitten putoaa minimille, eli arki koittaa vielä. Lisäksi, jos ei ota tarjottuja töitä vastaan, saa parin kuukauden karenssin, eli ei korvausta ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja yritänparhaani;28648746:
Oletko nähnyt kuvan miehestä tai oletteko jutelleet vaikka webbin välityksellä? Monesti fantasiat särkyy tälläsissä asioissa melko nopeasti - joko hän on täysin huijannut kaiken, tai sitten hän onkin vaikka aivan jäätävä narsisti tai väkivaltainen tai jotain muuta.

Mutta onhan siinä sekin positiviinen juttu siinä, että mies on kotona, niin se, että hän ei ole omistautunut työllensä, hyvinkouluttaneille usein käy niin, vaikkeivat haluaisikaan, ja silloin perhe ja työ samassa lauseessa saattavat olla hankalia.

Yritä puhua miehellesi. Ja mieti itsekkin, mitä todella haluat? Pysyä sen miehen kanssa, jonka kanssa koit ensirakkauden ja suuret ilot ja surut, jotka kestitte, jonka kanssa sinulla on lapsi, vai lähes tuntemattoman miehen, joka ehkä saa kuin saakin sinut tuntemaan itsesi tärkeäksi, mutta et tiedä, mitä hän tekisi pahan tilanteen tullen. Voihan aina tähän mieheen tutustua ja katsoa, miten tilanne kääntyy, mutta netti ei anna ikinä kokokuvaa toisesta ihmisestä.

Kuten aiemin jo vastasin toiselle: Tällä vieraalla miehellä ei loppupeleissä ole itselleni niin paljon väliä. Haluan ennen kaikkea päästä pitämään yhden viikonlopun hauskaa. Ja korostan siis, että hauskaa voin pitää ihan yksinkin ilman tuota miestä. Hän on jo maksanut kaiken ja minulla on käsissäni kaikki varaukset.

Ennen ajattelin myös, että onnellisia ovat ne jotka voivat olla kotona paljon ja saavat ennen kaikkea viettää paljon aikaa yhdessä. Nyt kun olemme pyörineet neljän seinän sisällä reilut pari vuotta ei se enää ole niin ihanaa. Ja jos hän täällä kotona olisi mukana päivittäisessä toiminnassa - minun ja lapsen kanssa - voisi tilanne kuitenkin olla vielä ihana. Mutta nyt kun hän ei ole meidän kanssa läsnä. Hän on tietokoneella tai kytkettynä johonkin muuhun tekniseen laitteeseen.. hän jopa nukkuu kuunnellen musiikkia!!!

Haluaisin niin jutella mieheni kanssa, mutta en edes tiedä mitä sanoa enää.

[QUOTE="Vieras";28648805]Kuilostaa siltä, että sä olet jo päätökses tehnnyt, goodbye työtön luuseriäijä ja ovet auki uudelle upealle nettiäijälle!

Niin missä sä tapasit tän uuden upean ukkelin?[/QUOTE]

Mitään tarkkaa sivustoa en halua tänne laittaa. Sanotaanko nyt vaikka näin, että sosiaalisessa mediassa.

Mut pitäähän sun nyt sanoa sille miehelles, että hei - meillä on paha kriisi! Kuulostaa, että teidän ongelma on ensisijassa kommunikointi. Muu ongeLma on sivutuotetta,

Kyl sä tiedät, ettei vieraiden kanssa pelehtiminen teidän tilannetta auta. Ja kyl se netin unelmaäijä vielä odottaa kuittaavansa palkintonsa...

[QUOTE="vieras";28648836]Mitään tarkkaa sivustoa en halua tänne laittaa. Sanotaanko nyt vaikka näin, että sosiaalisessa mediassa.[/QUOTE]

Treffipalsta? Facebook...? Mikset voi sanoa? Olethan sä jo paljastanut suunnittelevasi treffejä toisen kanssa. Kenelle sä pelkäät paljastuvasi? Itsellesi?

[QUOTE="vieras";28648831]

Haluaisin niin jutella mieheni kanssa, mutta en edes tiedä mitä sanoa enää.[/QUOTE]

Näytä tämä keskustelu hänelle, ehkä saat häneen keskusteluyhteyden ja asioita puitua oikean ihmisen kanssa.

[QUOTE="vieras";28648720]Minusta tuntuisi toki, että hän on minua huijannut ja tottakai se vähän ottaisi päähän. Enimmäkseen, koska tuntisin itseni niin tyhmäksi. MUTTA se olisi toisaalta todellinen helpotus. Minä voisin surutta viettää viikonlopun Helsingissä itsenäisesti hänen kustannuksellaan... matkaliput ja hotelli (HUOM! OMA hotellihuone!) kun ovat jo maksettuina. Tarkemmin ajateltuna olisi aivan samantekevää ilmestyisikö mies paikalle ollenkaan, koska minulla on silti kaikki varaukset käsissäni maksettuina.

Huoli tulee siinä vaiheessa jos hän todella on komea ja uljas 35-poikamies.[/QUOTE]

kyllä hän vaatii vastapalvelua,ei se sulle ilmaista olisi.

[QUOTE="Vieras";28648815]Niin siis mikset sä vo järjestää kotona illallisia sillloin tällöin? Jäi epäselväksi.

Sork kun olen töykeä, mut yritän vaan kysellä ja auttaa sua poohtimaan asiaa.[/QUOTE]

Pohdintaa tässä nimenomaan ajankin takaa. Koska en edes oikein itse tiedä missä mennään enää tarvitsen muiden havaintoja ja reaktioita. Niistä KIITOS!

Päivällisiä olen yrittänyt kotona järjestää. Mutta kovin työlästä se on kun on muutenkin kaikki pyöritettävänä. Siinä ei oikein enää tahdo löytyä juhla/seurustelu fiilistä kun painaa koko päivän aamusta myöhään iltaan töitä. Siis vaikka olen hoitovapaalla teen kaikki päivät töitä. En keksi muutakaan nimitystä sille mitä tämä arjen pyörittäminen on.

Yhteistyössä