Onko tämä VIRIKEHOITOA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anatolia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Anatolia

Aktiivinen jäsen
24.08.2010
32 527
5
36
Minä kesällä töissä 8-16.

Mies kesällä töissä illalla/yöllä, satunnaisesti myös päiväsaikaan.

Poika päiväkodissa, jos isä nukkuu kotona tultuaan töistä kotiin aamuyöstä tai aamulla. Isä hakee kello 12 tai kello 14:30, riippuen siitä mihin aikaan on töistä kotiin tullut & mihin aikaan taas menee. Aamulla poika viedään joko jo hiukan yli 7 tai vasta kymmenen maissa, jälleen miehen työjutuista riippuen; jos mies menee töihin vaikka klo 14 niin silloin hän vie lapsen hoitoon noin kympiltä.

Vapaapäivinään & sellaisina päivinä kun ei ole yövuoroa alla eikä uutta työpäivää alkamassa ennen iltaa, mies pitää lapsen kotona (1-2 päivää per viikko tulee varmaan käytännössä olemaan).

Sain vaan tänään kuulla kauhistelua siitä, miten kehdataan pitää poika VIRIKEHOIDOSSA kesällä. Kun mies on kotona. Ja kun tyttökin saa olla kotona. Tyttö siis koululainen ja koulut luonnollisesti lomalla kesällä.

Ja minusta tuo ei oo virikehoitoa nähnytkään - joskin poika tottakai saa päiväkodista myös sitä kaveriseuraa ja virikettä kaupanpäälle.

Minä kesällä töissä 8-16.

Mies kesällä töissä illalla/yöllä, satunnaisesti myös päiväsaikaan.

Poika päiväkodissa, jos isä nukkuu kotona tultuaan töistä kotiin aamuyöstä tai aamulla. Isä hakee kello 12 tai kello 14:30, riippuen siitä mihin aikaan on töistä kotiin tullut & mihin aikaan taas menee. Aamulla poika viedään joko jo hiukan yli 7 tai vasta kymmenen maissa, jälleen miehen työjutuista riippuen; jos mies menee töihin vaikka klo 14 niin silloin hän vie lapsen hoitoon noin kympiltä.

Vapaapäivinään & sellaisina päivinä kun ei ole yövuoroa alla eikä uutta työpäivää alkamassa ennen iltaa, mies pitää lapsen kotona (1-2 päivää per viikko tulee varmaan käytännössä olemaan).

Sain vaan tänään kuulla kauhistelua siitä, miten kehdataan pitää poika VIRIKEHOIDOSSA kesällä. Kun mies on kotona. Ja kun tyttökin saa olla kotona. Tyttö siis koululainen ja koulut luonnollisesti lomalla kesällä.

Ja minusta tuo ei oo virikehoitoa nähnytkään - joskin poika tottakai saa päiväkodista myös sitä kaveriseuraa ja virikettä kaupanpäälle.

Miksi viedään jo klo 10 jos työt alkaa vasta klo 14?

ei todellakaan ole virikehoitoa. Itse teen yötyötä ja lapset todellakin menee yövuoron jälkeen hoitoon. Ei se mikään vapaapäivä ole ja ainakin omassa työssäni olis potilaiden kannalta hengenvaarallista jos ei nukkuis päivällä.

Jos se pk:ssa olisi katsottu virikehoidoksi, niin tod. näk. siitä olisi teille sanottu. Sillä meidän kaupungissa ei virikehoitoa tarjota koulujen loma-aikoina. Ja varmaan monessa muussa kunnassa ja kaupungissa on samat säännöt.
Mutta en itse katso tuota virikehoidoksi ollenkaan. Kuka sulle asiasta sanoi?

no ei kyllä ole virikehoitoa
yövuoron jälkeen on oikeus nukkua, ja taas jos on menossa töihin ja lapsi joutuu joka tapauksessa tarhaan menemään osaksi päivää niin silloinhan se kannattaa viedä sinne sellaiseen aikaan että pääsee päiväkodin rytmiin mukaan

Noin meilläkin toimitaan. Miehen työvuoro 24h, klo 8-8. Miehellä on nukkumis-päivä, kun tulee aamulla 8 kotia. Minä menen jo 7 töihin, joten lapsi menee 6.30 ja haetaan heti välipalan jälkeen.
Arkena 2-3 pv lapsi on kokonaan kotona.

Meillä päiväkodissakin sanottiin ettei todellakaan ole kyse virikehoidosta ja näin ollen esim. meidän lapsi joka on 15. päiväisenä hoidossa menee niiden oikeasti virikehoitolapsien edelle eli saamme valita hoitopäivämme tarpeidemme mukaisesti.

Meillä päiväkodissakin sanottiin ettei todellakaan ole kyse virikehoidosta ja näin ollen esim. meidän lapsi joka on 15. päiväisenä hoidossa menee niiden oikeasti virikehoitolapsien edelle eli saamme valita hoitopäivämme tarpeidemme mukaisesti.

Täällä ei edes kesällä virikehoitoon pääsisi. Pk:n johtaja on siitä tarkka. Vain ne, joilla oikeasti on hoidon tarvetta, voivat tuoda lapsensa kesän päivystysaikana hoitoon.

ei ole virikehoitoa, vanhemmallla oikeus lepoon yövuoron jälkeen..
mulla lapset joka kolmas viikko tarhassa 20-14 ja itse olen töissä 22-06 ja päiväkodin johtaja ehdotti että hakisin lapset vasta klo 16, johon en suostunut koska ehtisin silloin vaan 4 tuntia olla kotona..

Ei todellakaan ole virikehoitoa :D Johan se olisi vaarallista lapselle jos mies valvoisi yötöiden jälkeen väsyneenä hänen kanssaan, ja tietysti mies tarvitsee "yö"unensa.

[QUOTE="xxxx";23896589]No ei tod. ole virikehoitoa. Viiraa päässä jos muuta väittää. Minkälainen tyyppi se sulle tällaista laukoi?[/QUOTE]

No...semmoinen "kotiäitiys on elämäni"- tyyppi. Kotiäitiys on rankinta ja arvokkainta mahdollista työtä, kotiäiti ei saa koskaan levätä vaan on 24/7 töissä ja sitä rataa.

Yhteistyössä