Onko tämä ystävyyttä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelijä

Vieras
Ollaan nelikymppisiä naisia, kaikki eronneita ja lapsia on. Kaksi ystävystä on menossa kaupungille juhannuksen viettoon ja kolmas ilmoittaa, että hänelläkin on vapaa juhannus ja viettää sen kaupungissa. Häntä ei pyydetä näiden kahden mukaan.

Olen vähän ihmeissäni. Vieläkö tämän ikäiset pitävät näitä kahdenkeskisiä kokoontumisajoja, joihin ei muut ole tervetulleita? Entä jos lähden omia aikojani keskustaan ja törmään näihin kahteen, saanko mennä tervehtimään/jäädä samaan seuraan? Täällä ei kovin montaa paikkaa ole, joihin voisi juhannuksena mennä.

Olen törmännyt samaan, mutta hieman eritavalla. Yhtenä juhannuksena kaveripariskunnat päättivät mennä festareille. No ennen juhannusta tapailemani mies sanoi, että ei tästä tule mitään ja että ei olla juhannusta yhdessä. No minun kaveripariskuntani sanoivat, että jos minäkin tulisin sitten joku muu juhannus heidän mukaansa, kun minullakin on sitten taas mies.
Olin että mitä? en ollut tervetullut enää mukaan, kun ei ollut miesseuralaista niin kuin muilla naispuolisilla ystävilläni. Minun teki mieli mennä festareille, mutta jäin koko tapahtumasta pois, koska en tienyt, että saanko milloinkaan yksinollessa mennä heidän seuraansa.

Alkuperäinen kirjoittaja mullekin on tapahtunut kaikkea:
Olen törmännyt samaan, mutta hieman eritavalla. Yhtenä juhannuksena kaveripariskunnat päättivät mennä festareille. No ennen juhannusta tapailemani mies sanoi, että ei tästä tule mitään ja että ei olla juhannusta yhdessä. No minun kaveripariskuntani sanoivat, että jos minäkin tulisin sitten joku muu juhannus heidän mukaansa, kun minullakin on sitten taas mies.
Olin että mitä? en ollut tervetullut enää mukaan, kun ei ollut miesseuralaista niin kuin muilla naispuolisilla ystävilläni. Minun teki mieli mennä festareille, mutta jäin koko tapahtumasta pois, koska en tienyt, että saanko milloinkaan yksinollessa mennä heidän seuraansa.

ja toisiaan ikää on +30

Olen törmännyt myös tuohon "vain pariskunnat" kutsutaan juttuun! Ihan kuin yksinään oleva ihminen olisi jotenkin vajaa. En ikinä tee tuota muille. En myöskään jätä pyytämättä mukaan, jos joku ystävä kertoo olevansa yksin lähdössä jonnekin ja minäkin olen menossa. Tässä tapauksessa ko. nainen jonka kanssa juttelin, on vielä tällä viikolla selittänyt miten haluaa lähteä kanssani viihteelle heti kun aikataulut sopivat. Vaan nyt ei ilmeisesti sovi, kun hänellä on parempi ystävä?

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
Olen törmännyt myös tuohon "vain pariskunnat" kutsutaan juttuun! Ihan kuin yksinään oleva ihminen olisi jotenkin vajaa. En ikinä tee tuota muille. En myöskään jätä pyytämättä mukaan, jos joku ystävä kertoo olevansa yksin lähdössä jonnekin ja minäkin olen menossa. Tässä tapauksessa ko. nainen jonka kanssa juttelin, on vielä tällä viikolla selittänyt miten haluaa lähteä kanssani viihteelle heti kun aikataulut sopivat. Vaan nyt ei ilmeisesti sovi, kun hänellä on parempi ystävä?

Itekin olen aina pyrkinyt ottamaan kaikki ihmiset mukaan, jotka tulisivat mukaan, koska tiedän kokemuksesta, kuinka pahalta tuntuu, kun jätetään pois.
Ihmiset eivät vaan ajattele toisia ihmisiä. Itsekkyyttä kaikki on.

Mulla on samanlainen kokemus. Olin itse kyllä parisuhteessa, mutta eräs kaverini oli sinkku. Oli tarkoitus viettää mukavaa viikonloppua yhden kaverini mökillä, mutta tämä kaverini eväsi sinkkukaveriltani pääsyn. "Tulet sitten, kun sullakin on mies". What?

Minusta tuo kuulostaa vähän ala-astemeiningiltä. Että "me ei leikitä sun kaa". Valitettavasti olen huomannut itsekin että näin vanhemmalla iällä ystävät tahtoo kadota, jos ei olla samassa elämäntilanteessa. Olen ainoa kaveripiiristäni, jolla on lapsi, ja nykyään minut "unohdetaan" kutsua mihin milloinkin. Kai se reilun vuoden baariton kausi erkaannutti minut sitten näistä ystävistäni niin paljon, että en ole enää in. :( Nyt sitten odottelen että kaverit saavat lapsia, niin muistavatkohan sitten taas vanhan ystävän....

Pohdin nyt, että jos törmään näihin kahteen kaveriin kaupungilla silloin juhannuksena, menenkö vain istumaan viereiseen pöytään ja hillitysti hymyilen sieltä vai mitä?

Miksi odotit kutsua? Jos kyse on ystävistä, niille voi sanoa että kivaa, mäkin tulen mukaan, minne olette menossa? Ala-astemeininkiä on se että ryvetään itsesäälissä yhyy, mua ei haluttu mukaan... Ehkä he luulevat ettei sua kiinnosta kun et sanonut haluavasi mukaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Katriina:

Mulla on samanlainen kokemus. Olin itse kyllä parisuhteessa, mutta eräs kaverini oli sinkku. Oli tarkoitus viettää mukavaa viikonloppua yhden kaverini mökillä, mutta tämä kaverini eväsi sinkkukaveriltani pääsyn. "Tulet sitten, kun sullakin on mies". What?

No kait sinä puutuit asiaan ja sanoit että nmiksei sinkku saa muka tulla??

Vhän vaikea sanoa mitään. Itse tömännyt aikoinani tuohon samaan ja se satutti aivan älyttömästi. Kai naiset pelkää että sinkku yrittää vain iskeä niiden miehiä ja jos on kolmantena naisena, joutuu... En ymmärrä mitä.
Kaikista v... maisinta oli kun omat veljet tekivät tuota. Eli kun he elivät parisuhteessa (ja ainahan ne elivät, milloin hyvin, milloin hyvin huonosti) viettivät pariskuntailtoja. Minäkin olisin halunnut olla osa sisaruksia. Lapsia vahtimaan olin kyllä loistava...
Tuo aika satuttaa vieläkin todella paljon.
En erottele sinkkuja/perheitä kyläilyissä, eikä sitä tee miehenikään.Valitettavasti tapaamiset vaan jäävät vähiin, kun joudun oleen töissä niin paljon. Ja joo, on mulla ihan hyvät välit veljiini-

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi odotit kutsua? Jos kyse on ystävistä, niille voi sanoa että kivaa, mäkin tulen mukaan, minne olette menossa? Ala-astemeininkiä on se että ryvetään itsesäälissä yhyy, mua ei haluttu mukaan... Ehkä he luulevat ettei sua kiinnosta kun et sanonut haluavasi mukaan!

Fiksut ihmiset eivät tuppaudu kenenkään seuraan. Jos x kertoo minulle, että on menossa y:n kanssa ulos, en voi vain ilmoittaa, että jaaha, minä tulen mukaan. Sen sijaan odottaisin x:ltä, että hän kysyisi haluaisinko minä vaikka liittyä heidän seuraansa jossain vaiheessa.

Pohdin nyt, että jos törmään näihin kahteen kaveriin kaupungilla silloin juhannuksena, menenkö vain istumaan viereiseen pöytään ja hillitysti hymyilen sieltä vai mitä?

Kinkkinen tilanne. Mut jos sä nyt törmäät ihan sattumalta niihin kavereihin, niin kysy vaan rohkeesti, saatteko istua samaan pöytään. Jos on pokkaa sanoa että ei saa, niin onko ne sit ystäviä? Ja jos saa luvan, niin aika pian sen oikeesti huomaa onko tervetullut. Mä ehkä olisin niin ovela, että käyttäytyisin niinkun en huomais heitä, ja istuisin johonkin kauemmaksi. No nyt tuli monenlaisia ohjeita, vaikee tilanne. Ehkä mä ainakin, jos yksin kaupungille menisin, yrittäisin vältellä heitä, ettei ne luule että seuraan niitä väkisin. Onko sulla ketään muuta kenen kanssa voisit lähteä?

Tsemppiä ja hyvää juhannusta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Fiksut ihmiset eivät tuppaudu kenenkään seuraan. Jos x kertoo minulle, että on menossa y:n kanssa ulos, en voi vain ilmoittaa, että jaaha, minä tulen mukaan. Sen sijaan odottaisin x:ltä, että hän kysyisi haluaisinko minä vaikka liittyä heidän seuraansa jossain vaiheessa.

No miä ainakin ystävilleni sanoisin että voiko tulla mukaan. Kysyminen kun ei mitään haittaa.

meillä on silleen huono tilanne kun mun kaikki kaverit ei tule toimeen keskenään. eli jos lähden esim, siirin kanssa. ja tarja haluaa mukaan ja tarja ja siiri ei tule toimeen. minä kuitenkin tykkään kummastakin. niin kiva olla välikätenä. mutta olen sanonut tytöille että mä käyn sitten vuorotellen. että ei saa suuttua jos olen kerennyt jo toiselle luvata. heidän välirikko ei ole minun ongelma. tosin siihen olen alkuaikoina joutunut väliin. mutta nytten se alkaa olla jo aika selvä juttu. heillekkin mikä on minun kanta asiaan. kaikkien kemiat ei vaan natsaa oli ikää tai ei. itsekkin jo 30v naiset on susia toisilleen se on huomattu. En mäkään kaikista tykkää. tosin yritän silti ottaa mukaan. mutta jos tiedän että tyyppi pilaa mun koko illan niin en kyllä rupea, mielistelemään. saamennä sitten muihinporukoihin.

Tämä on pieni kaupunki ja juhannuksena taitaa olla kaikki kaksi ravintolaa auki. Eli miltei väkisinkin törmään näihin kahteen. Yksin ajattelin lähteä, kun ei tänne paljon muita ystäviä tai kavereita juhannukseksi jää. Nyt on se olo, että jos ystäväni ei halua kysyä minua heidän mukaansa, en kyllä siihen jälkikäteenkään änkeä.

Joku mietti olenko minä lapsellinen, kun ihmettelen tätä. Voi olla sitten niinkin, mutta kummasti asia tuntuu vaivaavan.

Tämä on pieni kaupunki ja juhannuksena taitaa olla kaikki kaksi ravintolaa auki. Eli miltei väkisinkin törmään näihin kahteen. Yksin ajattelin lähteä, kun ei tänne paljon muita ystäviä tai kavereita juhannukseksi jää. Nyt on se olo, että jos ystäväni ei halua kysyä minua heidän mukaansa, en kyllä siihen jälkikäteenkään änkeä.

Joku mietti olenko minä lapsellinen, kun ihmettelen tätä. Voi olla sitten niinkin, mutta kummasti asia tuntuu vaivaavan.

mitä pienemmät piirit sitä sisäsiittoisemmat ystävät. tulet huomaamaan että kutsua et saa. jospa he pelkää että viet heiltä kaikki miehet. jos olet vaikka paremman näköinen.

mulla ihan samanlaisia tuttuja. eka ollaan niin kaveria. mutta sitten kun ollaan tietyssä seurassa niin takki kääntyy ja mukaan ei pyydetä. ja jos kysyy niin tulee ympäripyöreä vastaus. olen huomannut tämän että tietyissä piireissä on näin. tosin et itsekkään tuppaudu väkisin jos tiedän että joku joukossa ei tykkää. kyllä sen naamasta näkee vaikka sitä ei ääneen sanokkaan. en mä niin tyhmä ole. sitä saa mitä tilaa sit multakin.

No ehkä ne ystävät tietää että te näette sitten kaupungilla kun kerran sanoit sinne tulevasi. Mitä ystäviä ne sellaiset on joille ei voi sanoa, että hei mäkin olen kaupungissa, nähdään siellä? Jos et saa suutasi auki tuon vertaa ystävillesi niin ole sitten yksinäsi.

Yhteistyössä