Onko tämän kokoinen teidän mielestä pieni 8kk ikäinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vilja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vilja

Vieras
poika 69cm ja 8,3kg. Neuvolan mukaan kasvu ok jne. Mutta ihan mielenkiinnolla kyselen, kun tuntuu, että kaikkien muiden vauvat ovat tuon kokoisia jo vähintään 4-5kk iässä. Ja tiedän myöskin, että kaikki vauvat on yksilöitä jne. Mutta tiiättekö muita tämmöisiä vähän sirompia poikia :)

Kasvanut hyvin aina omalla käyrällään, ei kannata vertailla muihin. Muutenkin meillä oliisokokoinen syntyessään painoi 4,2 kg ja oli 53,5 cm. Tyttö pienempi ja hoikempi.
Lapset on yksilöitä kasvussa ja samanikäiset voivat olla hyvinkin eri kokoisia.

Normaalilta kuulostaa ja jos omilla käyrillä pysyy niin silloin neuvolassakaan ei hätäillä. Minulla yksi lapsista oli 4 kk ikäisenä tuon mittainen ja painoa 10 kg ja toiset sitten olleet toinen toistaan pienempiä.

Meillä lapset on menny aina siellä yläkäyrillä, huvikseni kävin nuorimmaisen neuvolakorttia kattomassa, kun yhtään en enää muista minkäkokosia olivat tuossa iässä..ja neiti on ollu 76 cm ja vähän päälle 10 kiloa paino

mut eiköhän teidän vauva ole ihan normaalin kokonen

No ei todellakaan ole, aivan normaalikokoinen. Meidän poika oli 68cm ja 7,9kg ja tyttö 65cm 6,8kg eikä ollut yhtään huolissaan kukaan. Geenit kun on äidiltä 154cm ja isältä 173cm, niin voiko lapsista odottaa yhtään suurempia?

No jaa, meidän poika oli 4 kk neuvolassa 65 cm ja 6,5 kg. Pitkä ja hoikka. On kasvanut 4 cm/kk, joten mun mielestä tuntuu pieneltä. Mutta vain mun mielestä ja lapset kasvavat tosi eritahtiin, kuten huomaa tästäkin ketjusta!

Yhteistyössä