Onko tässä tapauksessa mielestänne järkevää enää hankkia lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tuttavaperheessäni on useampi lapsi. Äiti on luonnollisesti kotona kun pieniä monta ja vauvakin vasta alle puolivuotias. Isä käy pienipalkkaisessa työssä. Perheellä on tiukkaa ja ollut jo muutaman vuoden. Kaikki mahdollinen ostetaan osamaksulla, jopa vaatteet vaunut ja kaikki vähänkin isompi. Puhelimetkin ovat osamaksulla. Perheessä on nyt jo useita lapsia, alle 10, mutta yli 5. Lisää meinaavat kuulemma hankkia vaikka nyttenkin jo vetää todella tiukille, jopa ruuasta säästetään ja lasten syömistä säännöstellään. Tilanne ei tule paranemaan, sillä äidillä ei ole mitään koulutusta eikä aio omien sanojen mukaan mennä töihin ainakaan 5-6 vuoteen. Lisäksi lapset kasvavat ja heidän kulutuksensa kasvaa kokoajan. Onko järkevää tehdä lapsi välttämättä enää tällaiseen tilanteeseen?

Vaikka lapsiluku onkin jokaisen oma asia , niin sanon että mun mielestäni EI TODELLAKAAN OLE JÄRKEVÄÄ hankkia lapsia tuollaisessa tilanteessa.
On se vaan hienoa, kun tunteet vie voiton järjestä, ja sitten hommataan sossun elättejä tusinan verran.

Siis olen koittanut jutella perheen äidin kanssa siitä, että voivat pian joutua taloudelliseen ahdinkoon jolleivät pidä varaansa. Mutta kun haluaa lisää lapsia vaikka nyttenkin on jo tosi tiukkaa ja uusi lapsi ei varmasti paranna tilannetta. En kyylää toisten asioita vaan mietin vain että olenko itse liian nipo ja huolehtija kun ajattelen aina ensin taloudellisesti asioita.Sinänsä asia ei kuulu minulle, mutta miksi en voisi täällä jutella siitä? Heti tulee ihmeellistä negatiivista kommenttia.

Ruuasta säästetään ja lasten syömisiä säännöstellään. Ensimmäinen on ihan järkeävää, ja toista väitettä en usko. Yleensä ihmiset tekevät enemmän edullisempaa ruokaa kuin että kukaan jäisi nälkäiseksi.

Jos jotain jugurttipurkkeja on vain 1 henkilöä kohti niin onpa kamalaa.

Yhteistyössä