Onko teidän lapset koskaan sanoneet; en tykkää sinusta äiti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
4-vuotiaan suusta. En tykkää sinusta äiti. Tykkään vain mummosta. Haluan että sinä muutat pois ja mummo muuttaa meille. Mietin että mitenkähän tosissaan tämä täytyy ottaa. Kysyin syytä ja vastaus oli ; sinä aina komennat mummo ei koskaan kiellä. Onko tällainen vertailu ihan tavallista.

Voi kuule, viikoittain tulee vastaavaa kommenttia. Mene pois! En tykkää sinusta! Aina olen kuitenkin lopulta ollut rakas ja ihana :) Pois en mene ja totean lapselle, että minä tykkään sinusta aina, vaikket sinä minusta tykkäisikään. Kolmevuotias se siinä vanhempien rakkauden ehdottomuutta testailee.

Ole huoletta, ihan tervettä 4 vuotiaan kapinaa.

Joo, meilläkin on haluttu että äiti muuttaa pois taikka sitten neiti on halunnut jäädä mummon luo asumaan...

Nyt 5vuotiaana mummo on edelleen ihana mutta äiti on maailman kaunein, lempein ja ihanin otus jota maa päällään kantaa

Voi että, monta kertaa. Ja juurikin silloin kun asiat ei mene niin miten pikku mies tahtoisi. Eihän se kivalta tunnu, mutta ei ne sitä tarkoita. Mä oon kerran menny ulkooven taa piiloon kun herra toivoi mun muuttavan pois. Tuli oven taa itkemään lohduttomasti..

Alkuperäinen kirjoittaja sintsu78:
Tutulta kuullostaa varsinkin silloin kun olen kieltänyt jotain. Itse en siitä ole ollut moksiskaan mutta mies välillä pahoittaa mielensä kun lapset hänellekkin huutavat tasapuolisesti...

Meilläkään mies ei oikein osaa suhtautua noihin kommentteihin. Ottaa itseensä, aikuinen mies...

Meillä on toisiks vanhin haukkunut meidät vanhemmat moneen kertaan ja kertonut kuinka paljon mukavampia kavereiden vanhemmat on. Vanhemmat likat kerran jopa karkas mun mutsille, eivät tosin päässeet perille kun jo huomattiin... koska käskin vanhemman heistä tiskata!!! Toivottavasti teillä murrosikä menee rauhallisimmissa merkeissä, meillä kovin räksyttäjä pienenä aina kertos, että hän ei koskaan muuta pois kotoa, vaan jää asumaan autotalliin, että saa aina olla äitin kanssa :heart:

Jep. Todella suosittua jossain vaiheessa ainakin meillä oli lisäksi korostaa, että ei enää halua asua kotonaan vaan muuttaa muualle. Eipä ole vielä osannut uutta osotettaan ilmottaa :laugh: no aikansa kutakin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi kuule, viikoittain tulee vastaavaa kommenttia. Mene pois! En tykkää sinusta! Aina olen kuitenkin lopulta ollut rakas ja ihana :) Pois en mene ja totean lapselle, että minä tykkään sinusta aina, vaikket sinä minusta tykkäisikään. Kolmevuotias se siinä vanhempien rakkauden ehdottomuutta testailee.

juurikin näin myös meillä :D

Kyllähän tuo joskus on kuultu. 7v uhmis kiljuu vähintään kerran tunnissa että meillä asuminen on ihan tyhmää kun pitää siivota/pysyä pihassa/pukea/syödä/hengittää yms.
Kuopus 4v:nä menetti hermonsa niin täydellisesti että puki päälleen ja lähi kävellen mummulle. Ok, mummulle on matkaa 15km mutta sinne tuo oli menossa.
Postilaatikolle jaksoi..

poika aiko monta kertaa muuttaa naapuriin, koska siellä oli kivempaa. Äiti on useinkin tyhmä, tylsä, hölmö jne. "en tykkää sinusta yhtään"
Läheisestä suhteestahan se kertoo, että uskaltaa sanoa pahastikin ja luottaa ettei äiti hylkää sittenkään. Vieraille taas ei uskalla ihan noin sanoa..

Normaalia kasvua se on. :)

Yhteistyössä