Onko teidän suvussa ihmisiä, joiden mielestä perheessä pitää olla myös poikalapsi -mieluiten esikoinen..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kauheaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kauheaa

Vieras
Appiukko oli selvästi pettynyt, kun esikoisemme, heidän ensimmäinen lapsenlapsensa oli tyttö. Puhui koko raskausajan pojasta, vaikka tiesimme jo etukäteen sukupuolen. Ja lapsen synnyttyä vaan sanoi, että teehän perään sitten poika.

Minunkin isä mukamas vitsaili miehelleni, että et sitten poikaa saanut metsästyskaveriksi...

Ja minun mummuni ja muutamat muut vanhemmat sukulaiset ovat kysyneet, että olisiko mieheni halunnut mieluummin pojan...

Mies itse sanoo, ettei hänelle sukupuolella ole väliä. Ja hän rakastaa suunnattomasti pikkutyttöämme. Mutta nyt kun suunnittelemme toista lasta, aistin, että hän haluaisi sen olevan poika...

Jotenkin tuntuu, että on "häpeä" saada tyttö. Itse nimenomaan salaa toivoin tyttöä esikoiseksi, mutta miehen takia (ja suvun takia) toivoin myös, että olisi ollut poika... Ja nyt varsinkin on ihan stressi, että jos ei tulekaan poika... Jos perheessä on pelkkiä poikia se on pelkästään hyvä. Jos pelkkiä tyttöjä, niin se on häpeä.

Onko muilla ollut tällaista painostusta suvussa?

Mun mummuni oli sellainen, joka ihan ääneen kyllä aina mainitsi, että esikoisen pitäisi olla poika. Mutta ei mitenkään NIIN tosissaan, että jos oliskin tyttö tullut, se ois ollut suuri pettymys...

kommentti esikoistytöstä: tyttö on ihan hyvä, ensimmäiseksi
Mutta kai se noilla vanhemmilla ihmisillä liittyy siihen ajatukseen, että poika jatkaa sukua. En oo kyllä ruvennut hernettä näistä nenään ottamaan. Tyttöä on sitten syntymästä asti kutsunut tavattaessa isosiskoksi...

Mun mummo oli sillon tytön synnyttyä(esikoinen),että mä oon huono vaimo,kun en kyennyt miehelle ees poikaa antamaan..Ja sit kun hiukan reilun vuoden päästä synty poika,se ei ollut mitään,"mitä tolla pojalla enää on virkaa,kun eka on jo tyttö"..

Alkuperäinen kirjoittaja maatiainen:
Mun mummo oli sillon tytön synnyttyä(esikoinen),että mä oon huono vaimo,kun en kyennyt miehelle ees poikaa antamaan..Ja sit kun hiukan reilun vuoden päästä synty poika,se ei ollut mitään,"mitä tolla pojalla enää on virkaa,kun eka on jo tyttö"..

Kauheaa :(

miehen isä oli kyl tosi ilonen kun saatiin esikoiseks poika "sukua jatkamaan", muut ei oo mielipidettään paljastanu...
toki munkin isä oli ilonen että tuli poika mut lähinnä sen takia et saa sit sille ostaa poikien leluja ja tehä poikien juttuja kun hänellä itellään on ollu vaan tyttöjä :) mut ihan yhtä ilonen olis tytöstä ollut

no minä..mä toivoin sitä siksi että oon itse halunnu isoveljeä,jota ei ole. muuten ei,kaikille on ollu ihanaa tuo tyttö. ja itsellekkin kyllä. mulla on poikakin,eikä sen syntymästä ainakaan kukaan mitään numeroo tehnyt.

meillä kaksi tyttöä ja miehen suku kokoajan kyselee että kai te vielä pojan teette????
Miehellä ja tietenkin koko perheellä sitä kautta on harvinainen sukunimi ja nimi "katkeaa" jos tytöt ottaa naimisiin mennessään miehensä sukunimen!
Tätä appiukko jaksaa jauhaa.... kyllä pitää hethä suvun jatkaja....

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
oli anoppilassa vähän pettymys kun ekan pojan lapsen lapseksi tekikin miniä, eikä tyttö. Tyttöjen lapset kun ovat tärkeempiä kuin miniöiden.....

Näin on. Ja pääsee paremmin vaikuttamaan lapsen kasvatukseenkin -miniän kanssa kun tahtoo mennä sukset ristiin...

Sanokaa niille, jotka odottaa lapsenlapsia ja mieluiten vielä tiettyä sukupuolta, ja kasaavat ties mitä paineita niskaanne, että "anteeksi, mutta emme halua ollenkaan lapsia!". Siitä hiljenevät, ja jos muksuja kuitenkin tulee, ne ovat siinä vaiheessa heille vain iloinen yllätys ;)

minun suvulle ei ollut mitään väliä, miehen puolelta oltiin onneissaan kun saatiin tyttö sukuun, suku on meinaan pullollaan poikia

nyt tyttöjämme on kaksi ja he ovat miehen suvun prinsessoja =)

Meilläkin vähän on sitä mieltä suku, että poika sen olla pitää.... Mahan muodostakin yrittivät silloin arvuutella, että kumpi on ja varmaan poika... Vaikka sanoin, että tyttöä on ultrassa veikattu... Voi kuulemma ultra erehtyä...

Meillä mies uhkasi leikillään palauttaa esikoisen jos on tyttö, mutta molemmat on kyllä yhtä rakkaita ja tärkeitä hänelle.

Appi ukon nykyinen vaimo sanoi esikoita odottaessa että olisi tosi hyvä jos olisi tyttö olisi sitten sekuksita leikkiseuraa toisilleen. Sekä hänen että appiukon kaikki aikaisemmat lapsen lapset olleet tyttöjä mulle tuli tunne että pelkäsi pojan joten uhkaksi.

meillä esikoinen oli poika ja muistan kun lähi pizzerian omistajat tuli onnitelemman kun käytiin lähikaupassa vaunujen kanssa onnitelujen jälkeen kysyivät kumikas tuli ja kun kerroin että oli poika saattiin viellä enemmän onniteluja, mutta ehkä heidän kulturissaan poika on tyttö tärkeämpi.

Sisko kertoi että meidän isä oli ollut tosi onnelinen kun esikoinen oli poika... Tyttö joka syntyi 1v 5 kk myöhemmin oli jo ihan outo asia, oli tuossa välissä dementia edennet niin pitkälle että luuli sitä meidän äidini vauvaksi ja kyseli kaikilta kuka on tuon vauvan isä ja ketä sen on tänne tuonut kun ei ollut huomannut äidin edes olevan raskaana.

anoppi tais olla vissii vast meije kolmanne lapse kohal tyytyväine ku tuli poika.toki meije tytötki o sille rakkaita,mut kyl sen huomas et se poika ol parempi.miun vanhemmat taas oli aidosti ilosia ja onnellisia molemmist sukupuolist.

No tsiisus. Olisit hiukan valistanut sitä mummoa ja sanonut, ettei sulla ole mitään tekemistä sen kanssa tuleeko tyttö vai poika. Miehesi siittiöt sen määräävät.

Yhteistyössä