onko teillä aina ovet lukossa omakotitaloalueella asuvat??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lilli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lilli

Vieras
siis jos olet kotona sisällä pidätkö ovet lukossa aina?entä jos oot pihalla vaik pihahommia tekemäs niin onko ovet lukossa?entä kuinka pieni lapsi teillä saa kotiavaimmen käyttöönsä?miten teillä?itse en haluaisi antaa 5v tytölle avainta viellä koska en usko että on valmis viellä pitämään sitä!kotona ollessa päivällä haluaisin pitää etuoven auki että tyttö pääsee liikkumaan ulos ja sisälle ilman et joutuu ovikelloa soittelee!!jos taas oon takapihalla niin laitan etuoven lukkoon ja pidän takaovea auki!sainkin käytöksestäni jöötä ja minun pitäisi pitää ovet jatkuvasti lukossa!!

Meillä talo ihan tien vieressä, joten ovet on aina lukossa. En tosin tiedä miten sitten tehdään kun poika on isompi, varmaan auki jos joku on sisällä. Jos taas ollaan kaikki takapihalla, niin ovet on lukossa.

Aamulla ensimmäinen lähtijä avaa oven ja illalla yritän muistaa lukita sen/ne ennen nukkumaan käyntiä. Lähikaupassakin käyn lukitsematta ovia, mutta jos pidemmälle menen niin silloin lukitaan ja avaimen jätän koulustatuleville jemmaan.

Meillä ovet on aina auki kun ollaan kotona (koti sisältää oman pihan). Vain öisin ja kun lähdemme jonnekkin pistetään ovet lukkoon. Varmaan kouluikäisenä lapsi saa sitten avaimen.

Olen alkanut pitämään lukossa sen jälkeen, kun yksi hörhö tunki sisään keskellä kirkasta päivää verissäpäin ja huumeissa/kännissä. Poliisit piti soittaa hakemaan se pois. Onneksi mies oli kotona!

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Olen alkanut pitämään lukossa sen jälkeen, kun yksi hörhö tunki sisään keskellä kirkasta päivää verissäpäin ja huumeissa/kännissä. Poliisit piti soittaa hakemaan se pois. Onneksi mies oli kotona!

:o Ei kiva juttu ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

:o Ei kiva juttu ollenkaan.

Ei niin, lapset säikähtivät melko pahasti :( Samoin minä.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
auki on, ei tänne kukaan tule...

peesi

auki aina kun joku on kotona, yleensä myös yöt ja välillä myös kun kukaan ei ole kotona...maalla asustellaan ja suurpiirteisesti onneksi saadaan toimia. Myös autoissa on usein avaimet paikalla...kaippa sitä on tottunut oleen vähän liiankin hyväuskoinen

Yhteistyössä