Onko teillä isommat sisarukset käyneet vauvaa katsoon sairaalassa? kokemuksia hyvä/huono

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Meil tehtiin ratkaisu että esikoinen 1v10kk ikäinen ei tullut sairalaan katsoon. Isä kävi kertaalleen yksin ja sit tulivat yhdessä hakemaan meidät kotiin. Koen tämän edelleen hyvänä ratkaisuna. Esikoinen oli silloin ollu paljon minun kanssa ja koin et itelle ois ollu rankkaa jäähä viel sairaalaan ku lähtivät kotiin ja toisaalta taas esikoinen ei ois ymmärtäny mitä äiti siellä tekee ja miks äiti ei lähe heidän mukanaan kotiin.

Mitä kokemuksia teillä muilla on ollu?

Meillä oli 1v9kk ja kävivät kumpanakin päivänä katsomassa ja kolmantena hakivat pois. Oli ihan kivaa, eikä jäänyt itkemään tms. kun piti lähteä pois. Tuntui ymmärtävän ihan hyvin, että äiti ja vauva ovat nyt sairaalassa ja he iskän kanssa kahdestaan kotona.

meillä on joka kerta käyneet lapset kertaalleen katsomassa (lapsia nyt 4) eikä kotiinlähdössä ole ollut ongelmia. iskä sit yksin noutanut minut ja vauvan kotiin. meillä näin hyvä.

Kyllä kävivät olivat silloin 10v ja 2,5 vuotias.
Ihan hyvin meni itellä oli jo kova ikävä ja nätisti lähtivät iskän kanssa kotiin kävin saattamassa autolle.

Sinä iltana teki kipeetä, kun piti kotti päästä ja tulivat hakemaan meitä. No muutaman ikävän tapauksen takia ei päästykkään kotiin ja keskimmäinen sai karmeat itkupotku-raivarit.
Mä muistan ikuisesti sen kun ikkuna oli auki ja vielä parkkipaikalta kuului se ÄIIITIII- huuto.

Meillä meni vierailu täysin plörinäksi. Esimurkun kans tuli kauhea sanaharkka ja eskarilainen manku koko ajan että koska me lähetään koska me lähetään... Mulle jäi paha maku suuhun ja sanoinkin, ettei tarvi seuraavana päivänä tulla. Eivätkä tulleet!

Meillä aikoinaan 1v4kk tuli katomaan isänsä kanssa.
Päästiin seuraavana päivänä kotiin,ja haettiin sit esikko hoidosta. Tälläkin kertaa mies ja lapset tulevat sit yhdessä kattomaan sairaalaan ja varmaan hakevatkin sit yhdessä.

Meillä ekalla ja tokalla on 1v 5kk ikäero ja kyllä isosisko tuli katsomaan pikkusiskoa ja äitiä, ei suostunut oikeen puhumaan äidille eikä varmasti tullut viereen tai syliin. Halusi ottaa pikkusiskon syliin ja oli innoissaan. Taisi vihoitella äidille, koska äiti olikin yhtäkkiä poissa kotoota eikä hänen kanssaan.
Kolmannen lapsen kohdalla taas isosiskot (lähes 4 ja 2,5v) tulivat katsomaan pikkusiskoa, olivat innoissaan ja ymmärsivät tilanteen eli äiti on sairaalassa syystä ja jää vielä hetkeksi.
Mun mielestä kaikki ovat olleet hyviä kokemuksia kaikille lapsille, vaikka esikoisella olilkin pientä kiukkua äitiä kohtaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kis-kisu:
Mä muistan ikuisesti sen kun ikkuna oli auki ja vielä parkkipaikalta kuului se ÄIIITIII- huuto.

tätä mä just pelkäsinki ni siks tuo ratkaisu ettei käyny. Tietty jos ois useampi päivä menny ni sitte, mut päästiin kolmantena päivänä vauvan kans kotiin..

Alkuperäinen kirjoittaja kis-kisu:
Kyllä kävivät olivat silloin 10v ja 2,5 vuotias.
Ihan hyvin meni itellä oli jo kova ikävä ja nätisti lähtivät iskän kanssa kotiin kävin saattamassa autolle.

Sinä iltana teki kipeetä, kun piti kotti päästä ja tulivat hakemaan meitä. No muutaman ikävän tapauksen takia ei päästykkään kotiin ja keskimmäinen sai karmeat itkupotku-raivarit.

voi että... paha mieli tulee pelkästä ajatuksesta..

Ei ole käyneet alle 3v, mutta isommat on ymmärtäneet hyvin että äiti ja vauva nukkuu vielä vähän aikaa sairaalassa ja sitten tulevat kotiin (eihän siellä lapsen kannalta katsottuna olekaan muuta tekemistä kuin nukkuminen :D ).

Meillä melkein kolmevuotias kävi pariinkin otteeseen. Meni ihan hyvin ja esikoinen oli vauvasta innoissaan. Ei ole kyllä muutenkaan ollut mustasukkainen (vielä, vauva nyt 4 kk). Niin ja äitiä ei ollut ikävä, kun kotona oli isovanhemmat.

2v ei käynyt katsomassa oli isovanhemmilla mun sairaala-ajan,tulivat sitten isännän kanssa hakemaan ja se oli ihan hyvä oli se ympäristö aika ns pelottava hänelle kuitenkin.Nytkin on puhuttu jo 6v ja 4v lasten kanssa,että äitiä ei välttämättä tulla katsomaan,riippuu vähän missä lapset silloin on.

Olisi käynyt, mutta ei saanut kun oli sikalunssa-aika. Hyvä että isä sai tulla katsomaan, myöhemmin kai sekin kiellettiin. Mutta en ollut sairaalassa kuin kaksi yötä, vauva jäi vielä lastenosastolle muutamaksi yöksi sen jälkeen kun kotiuduin ja siellä kävi esikoinenkin katsomassa pikkusiskoa, tai oikeastaan leikkimässä (esikko oli tuolloin 1v7kk).

Esikoinen kävi 2,5v. ikäisenä katsomassa pikkusiskoaan muutaman kerran. Eipä pieni kovin pitkiä aikoja malttanut vierailulla olla tai keskittyä vauvaan.

Viime kesänä kuopuksen synnyttyä isommat olivat 5v. & 7v. ja vierailulla oli selvästi paljon merkitystä isosiskoille :heart: Jouduin olemaan sairaalassa muutaman päivän jo ennen vauvan syntymää ja lapset kävivät myös niinä päivinä vierailuilla.

Meillä esikoinen oli 2v ja kävi isänsä kanssa katsomassa mua ja vauvaa. Eipä tuo vauvasta paljon piitannut, sairaalasänky oli kiva, kun sitä sai kaukosäätimellä säätää, se on jäänyt pojalle mieleen tosta käynnistä ja toinen mikä jäi mieleen, että sai siellä syödä sipsejä ja karkkia. ( Iskä oli ostanut) Ostimme myös pojalle "vauvalta" pienen lahjan, tämä ei ole jäänyt mieleen. Mutta ainakin ton ikäiselle oli hyvä ja positiivinen kokemus.

Yhteistyössä