Onko teillä isot tulot joilla on kaksi lasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yhden äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24272114]3 lasta eikä todellakaan isot tulot. Miehellä ihan ok, mun ihan olemattomat.

Muttei lapsia rahalla kasvateta.[/QUOTE]

Sama täällä. Tai siis kaks on ja kolmas tulossa, rahaa ei liiemmäksi oo mutta onpahan pärjäilty kun jättää kaiken turhan pois.

Hyvät tulot tai ok tulot, mutta ei isot.

Mun mielestä on kuitenkin tarpeen se, että voi taata lapselle hyvän alun elämälle eli on varaa kustantaa kaikki tarvittava ja vähän ekstraakin. Ekstralla tarkoitan lähinnä sitä, ettei lapsi tunne aina jäävänsä vähemmälle kuin muut ja paitsi kaikesta. Vaatteet ja muut voi olla kirpparilta, mutta pitäisi löytyä ylimääräistä esim. luokkaretkille ja harrastuksiin, jos lapsi sellaisia haluaa.

Kaiken ei tartte olla viimeisen päälle, mutta kuitenkin niin, ettei lapsi jää ulkopuolelle. Samoin mun mielestäni pitäisi olla sen verran varaa, että lapsi saa valita opiskelupaikkansa ja vanhemmilla on varaa maksaa esim. lukio.

Ei ole isot tulot, koska olen työttömänä nyt. Toinen lapsi tulossa. Hyvin pärjätään, koska nytkin on jäänyt 200-300e säästöön kuukaudessa, ei se yks lapsi noin paljoa kuluta :)

Tällä hetkellä hivenen päälle tonnin. Mies opiskelee ja minä olen vanhempainvapaalla. Kunhan ollaan molemmat töissä, niin tulot tulevat olemaan kolmisen tonnia yhteensä. Ajattelimme pärjätä :)

Pikkuiset tulot on ja 2 lasta. Tämän enempää ei kuitenkaan lapsia tule todellakaan. Tahdon edes joskus saada jotain omaa ja ihanaakin, vaikka tietysti lapset menee aina etusijalle.

Meillä myös toinen lapsi harkinnassa mutta mietityttää miten rahat riittävät kun lapset ovat teini-ikäisiä ja rahanmeno kasvaa paljon. Nyt toki jää säästöön joka kuukasi vaikka ei paljoa ja esim. ruokakaupassa ei pahemmin tule hintoja katsottua (tässäkin säästön paikka). Sanokaas siis ihan konkreettisesti mitkä ovat kohtuulliset tai pienet tulot. Meillä jää kuukaudessa verojen yms. vähennysten jälkeen yhteensä noin 4500-5000 e käteen. Pystyykö tällaisella summalla elättämään 2 lasta (sittenkin kun ovat teinejä)?

Meillä brutto on joku 5500 plus lapsilisät ja elarit niin hyvin pärjätään 2 kanssa. Uskon että kolmannenkin kanssa pärjättäis jos haluttais, se vaan on niin paljon itsestä kiinni mitä haluat lapselle sillä rahalla antaa ja miten muuten sitä rahaa käytätte, kukaan muu ei pysty vastaamaan siihen kysymykseen kuin te itse että onko teillä varaa

[QUOTE="mimosa";24272773]Meillä myös toinen lapsi harkinnassa mutta mietityttää miten rahat riittävät kun lapset ovat teini-ikäisiä ja rahanmeno kasvaa paljon. Nyt toki jää säästöön joka kuukasi vaikka ei paljoa ja esim. ruokakaupassa ei pahemmin tule hintoja katsottua (tässäkin säästön paikka). Sanokaas siis ihan konkreettisesti mitkä ovat kohtuulliset tai pienet tulot. Meillä jää kuukaudessa verojen yms. vähennysten jälkeen yhteensä noin 4500-5000 e käteen. Pystyykö tällaisella summalla elättämään 2 lasta (sittenkin kun ovat teinejä)?[/QUOTE]

Meidän äiti on elättänyt 3 lasta jollain noin 1400e tuloilla, ja hyvin ollaan pärjätty. Tuolla summalla elätät vaikka 5 lasta. Kun et vaan opeta niitä saamaan kaikkea ja teini voi itse mennä töihini jotta saa palkkaa sitä mopoautoa ja muuta varten.

Ei ole isot tulot mutta ei ole isot menotkaan. Kyllä sitä isoillakin tuloilla voi olla aika köyhä olo jos ei rahaa osaa järkevästi käyttää, ei se ehkä ihan yksiselitteisesti siis summasta ole kiinni.

Minä olin työtön, kun teimme toisen lapsen. Asuntolainaa oli, mutta koska asunto oli kerrostalokaksio, niin lainamäärä oli kohtuullinen.

Ompelin paljon lapsille vaatteita, ihan alusvaatteista ulkopukuihin. Esikoisen mennessä kouluun oli jo työpaikkakin minulle löytynyt. Hyvin ollaan pärjätty. Lapsille ei ole jäänyt traumoja vaan ovat sitä mieltä, että heillä on ollut onnellinen lapsuus.

Alle keskituloisia ollaan, mutta rahankäyttö on hyvin hallinnassa, eikä ole mitään ongelmia taloudellisesti. Voisi tähän tehdä sen puolesta vielä pari lasta lisääkin.

Huoh, jaksa näit samoi kommenttei koko aika ettei voi tehdä lasta kun ei ole varaa.. JOTKUU EI VOI SAADA LAPSII HEI ???

Ite miehen kans sossun ja kelan rahoilla ja esikoinen tulossa.
ei huoleta ollenkaa tuleva, koska tähänkin asti oppinu pärjäämää pienellä.
ja aijon tulevaisuudessa tehdä enemmänki lapsia, oli tulot nämä tai enemmmän. pienemmäks ne ei voi ainakaan mennä :)

p.s. olen elämäni aikana, nuoruudessani,perheeni kanssa elänyt sitä rikasta elämää.. ja nyt päin vastoin, niin se elämä heittelee, mutta tähänkin asti selvitty.
kaikki välttämätön on saatu.

mitä väliä onko sulla 150e merkki laukku ku yhtä hienon saat 10e ? :)

Yhteistyössä